• Äldre 1 Jul 19:48
    760 visningar
    2 svar
    2
    760

    provera och pergotime

    Jag har ätit en kur provera för att få igång mensen. Den kom igång efter kuren. Men nu har inget mer hänt på två månader. Tänkte äta en till kur nu, men förstår inte så mkt av hur det funkar. Man ska äta det i 10 dagar? Fick även pergotime utskrivet, när ska jag börja med dom? Och när är Äl? Kan man ens äta pergotime samtidigt som provera? Kommer inte ihåg vad läkaren sa och han förklarade så snabbt :/

  • Svar på tråden provera och pergotime
  • Äldre 1 Jul 20:00
    #1

    Provera tar man för att få mens,sen när mensen kommit igång tar man Pergo mellan dag 5 och 9 i regel för att få äl. Äl kommer nånstans mellan dag 12 och 22 i stort sett. Om man får äl,pergo funkar inte på alla.

  • Äldre 4 Jul 22:16
    #2
    picksy skrev 2015-07-01 19:48:25 följande:

    Jag har ätit en kur provera för att få igång mensen. Den kom igång efter kuren. Men nu har inget mer hänt på två månader. Tänkte äta en till kur nu, men förstår inte så mkt av hur det funkar. Man ska äta det i 10 dagar? Fick även pergotime utskrivet, när ska jag börja med dom? Och när är Äl? Kan man ens äta pergotime samtidigt som provera? Kommer inte ihåg vad läkaren sa och han förklarade så snabbt :/


    Jag åt också provera för att få igång mensen sen äter jag Pergotime dag 5-9 i menscykeln. Min ÄL har kommit dag 17 och 20 de här kurerna.
Svar på tråden provera och pergotime