• Äldre 1 Jul 21:22
    1179 visningar
    6 svar
    6
    1179

    Extrem trötthet?

    Jag väntar nu mitt fjärde barn. Allt är som det varit de andra gångerna med illamående osv osv. Men är i vecka 12 nu och är alltid trött. Hela tiden. Skulle kunna sova rakt av en hel dag. Men det går inte med tre barn sedan tidigare att ta hand om och leka och busa med. Min fråga är nu, kan det vara så att jag väntar två små liv då jag aldrig var så här sjukligt trött med de andra tre? Är verkligen extremt. Kan somna sittandes om det vore så. Trött trött trött...

  • Svar på tråden Extrem trötthet?
  • Äldre 1 Jul 21:26
    #1
    immortalized skrev 2015-07-01 21:22:39 följande:

    Jag väntar nu mitt fjärde barn. Allt är som det varit de andra gångerna med illamående osv osv. Men är i vecka 12 nu och är alltid trött. Hela tiden. Skulle kunna sova rakt av en hel dag. Men det går inte med tre barn sedan tidigare att ta hand om och leka och busa med. Min fråga är nu, kan det vara så att jag väntar två små liv då jag aldrig var så här sjukligt trött med de andra tre? Är verkligen extremt. Kan somna sittandes om det vore så. Trött trött trött...


    Hej, jag är lite i samma sits. Fast väntar mitt andra barn är i v 10. Är så sjukt trött att jag mår dåligt. Har också börjat fundera på om det kan vara 2.. Sannolikheten är minimal. Men jag har sedan v 9 känt livmodern tydligt över hela magen & inte bara på ena sidan som med första graviditeten och först då i v 13 kunde jag känna den.
  • Äldre 1 Jul 22:11
    #2

    Jag blev svullen och stor nästan direkt. Nu känner jag mig stor som ett hus och sjukt ont i fötterna på kvällarna. Vilket jag enbart minns från slutet med de andra när man börjar bli stor på riktigt. Har däremot inte haft så mycket växtvärk alls konstigt nog. Men denna trötthet gör mig galen. Man orkar inte med så mycket. ????

  • Äldre 1 Jul 22:14
    #3

    Min andra graviditet var jag också gaaaaalet trött vilket jag inte alls var med första. Det var bara en bebis.
    Visst kan extrem trötthet bero på tvillingar men det behöver inte vara så. Kroppen förändras och reagerar olika på olika graviditeter helt enkelt.

  • Äldre 2 Jul 07:31
    #4

    Jag var extremt trött. Jag plussade dessutom väldigt starkt väldigt tidigt ( en vecka innan bim) Jag fick flera som frågade om jag var gravid redan vid v10 då min mage snabbt syntes. Under hela graviditeten så hade jag ett sf- mått som hade räknats som ovanligt högt även om jag bar tvillingar.

    Gjorde ett tidigt ul i vecka 10, det visade bara ett foster..

    Ut kom en stor, starkpojke :)

  • Äldre 2 Jul 20:39
    #5

    Jag blir glad oavsett om det är två eller en liten där i. Min första dotter misstänkte de att hon var en tvilling så jag fick en blödning tidigt i grav (v9). Har dessutom inga andra i släkten som har eller är tvilling så chanserna är ju inte direkt stora. Även om det skulle vara två så är jag lika lycklig iallafall. Men är redan svullen i fötterna varje kväll. Och jag är som sagt bara i v12 än så länge. Känns lite tidigt för sådant redan?

  • Äldre 2 Jul 20:40
    #6

    Grattis till pojken. Hur gammal är han nu? :)

Svar på tråden Extrem trötthet?