• Anonym (Ditt sexliv)

    Hur nöjd är du med ditt äktenskapliga/sambo-sexliv?

    Hur nöjd är du med ditt/ert sexliv?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur nöjd är du med ditt äktenskapliga/sambo-sexliv?
  • Anonym (Tjej)

    40-50% typ. Grymt nöjd med kvaliteten men skulle vilja ha mycket mer än jag får nu.

  • Ben66

    Jag är glad över min fru, barn och familjeliv, men sexlivet är uruselt sedan 2 år bakåt. Sist som vi hade sex var Midsommaren 2014 och då var det oralsex.
    Har försökt med alla tips och råd från otaligat trådar om detta problem på Familjeliv.
    Jag inser att jag får vara nöjd och hittar nu på annat som ökar min livskvalitet, träning, konstnärliga sysslor mm.
    Min fru och jag ska besöka en terapeut i höst, så kanske kan vi lösa detta tillsamans. Frun min ska också kolla upp sina hormoner, för det är hon som inte har någon sexlust. 

  • Anonym (Ditt sexliv)

    Bra inställning tycker jag!

  • Ben66
    Anonym (Ditt sexliv) skrev 2015-07-02 18:42:09 följande:

    Bra inställning tycker jag!


    Tack Solig
  • Anonym (Ditt sexliv)

    Kul att så många som 70% trotts allt är rätt nöjda med sitt sexliv. 

  • Anonym (Lycklig)

    Är normalt sett väldigt nöjd, men nu ställer graviditeten till det lite, är inne på de sista två månaderna så det börjar bli lite bökigt! :D

  • Anonym (M30)

    Inget nöjd alls då hon inte kan/vet hur man får en orgasm, hon är 28 år gammal och har aldrig fått en, varken via sig själv eller något ex.
    Så sexet är VÄLDIGT ensidigt, jag gav upp att försöka ge henne en för flera år sedan, detta har lett till att jag inte ens bemödar mig med att försöka hålla mig längre, 3-5 min sen är det klart.
    Sen har jag iof inte funnit min partner attraktiv dom senaste åren, jag är inte heller kär i henne.

  • Anonym (Tjej)
    Anonym (M30) skrev 2015-07-03 12:47:23 följande:

    Inget nöjd alls då hon inte kan/vet hur man får en orgasm, hon är 28 år gammal och har aldrig fått en, varken via sig själv eller något ex.
    Så sexet är VÄLDIGT ensidigt, jag gav upp att försöka ge henne en för flera år sedan, detta har lett till att jag inte ens bemödar mig med att försöka hålla mig längre, 3-5 min sen är det klart.
    Sen har jag iof inte funnit min partner attraktiv dom senaste åren, jag är inte heller kär i henne.


    Varför är ni tillsammans då?


    Om man bortser från det sista stycket så finns det väl fler anledningar att ha sex än att få orgasm? Jag får inte alltid orgasm när vi har sex men jag vill gärna att det pågår mer än 3-5 minuter ändå, för det är skönt även om jag inte kommer.

  • Anonym (Nöjd)

    Jag är nöjd med mitt och min sambos sexliv men jag tycker det är tråkigt och det känns inte speciellt mycket att ha sex.

  • Armageddon

    99%

    Vi har både sex ofta, varierat och innehåller i princip allt jag vill ha.

    Den sista procenten är för att hon inte gillar att ta satsen i munnen, hade varit nice att få göra det ibland också, men det är ingen stor grej.

  • Anonym (M30)
    Anonym (Tjej) skrev 2015-07-03 17:53:53 följande:

    Varför är ni tillsammans då?


    Om man bortser från det sista stycket så finns det väl fler anledningar att ha sex än att få orgasm? Jag får inte alltid orgasm när vi har sex men jag vill gärna att det pågår mer än 3-5 minuter ändå, för det är skönt även om jag inte kommer.


    Då jag med absolut största sannolikhet inte kommer att hitta någon annan, jag stannar alltså pga rädslan för att bli ensam.
    30 bast, ingen karriär (långtidssjukskriven pga psykiska besvär och ett diskbråck), liten kuk (15x14), dåligt självförtroende, ingen direkt erfarenhet (enda tjejen jag har varit med), ja, listan kan göras lång, jag är med andra ord inget direkt kap.
    Visst, jag mår piss av att vara i denna relationen och jag känner mig som ett kräk som håller kvar henne i den, men lämnar jag henne så kommer jag pga ensamheten utan tvekan att må ännu sämre.

  • Studentpappa

    I dagsläget kan det sammanfattas som torrt och obefintligt. Ett fåtal försök under graviditeten som fungerade sådär och efteråt inget. Det är såklart inget konstigt, men som kille fortsätter hjulen snurra ändå (eller hur jag ska beskriva det).

    Så det är stundtals rätt frustrerande även om jag mer eller mindre lagt det på hyllan och slutat hoppas. Kommer väl bättre tider vad det lider, jag har träning som ventil nu istället.

  • Anonym (Tjej)
    Anonym (M30) skrev 2015-07-03 19:37:05 följande:

    Då jag med absolut största sannolikhet inte kommer att hitta någon annan, jag stannar alltså pga rädslan för att bli ensam.
    30 bast, ingen karriär (långtidssjukskriven pga psykiska besvär och ett diskbråck), liten kuk (15x14), dåligt självförtroende, ingen direkt erfarenhet (enda tjejen jag har varit med), ja, listan kan göras lång, jag är med andra ord inget direkt kap.
    Visst, jag mår piss av att vara i denna relationen och jag känner mig som ett kräk som håller kvar henne i den, men lämnar jag henne så kommer jag pga ensamheten utan tvekan att må ännu sämre.


    Jag förstår dig. Men 30 år är inte ens gammalt. Din kuk är inte liten, och hittar du nån annan spelar resten ingen roll heller. Gör er båda en tjänst och gå vidare. Tar du inte steget har du aldrig nån chans att må bättre.
  • Anonym (för lätt identifierat nick)

    (man) Kvaliten är bra, frekvensen lite att jobba på. Full förståelse för att jobb, förkylningar, etc. leder till minskad frekvens.

  • Anonym (M30)
    Anonym (Tjej) skrev 2015-07-03 21:20:18 följande:
    Jag förstår dig. Men 30 år är inte ens gammalt. Din kuk är inte liten, och hittar du nån annan spelar resten ingen roll heller. Gör er båda en tjänst och gå vidare. Tar du inte steget har du aldrig nån chans att må bättre.

    Det känns gammalt, och jo, ska man utgå ifrån vad kvinnor säger här och på många andra ställen så klassas det oftast som litet och ej önskvärt.
    Lägg på detta till att jag har sjukt svårt för att prata med attraktiva tjejer pga mitt dåliga självförtroende.
    Men ja, jag får nog ta och göra slut, det jobbiga är dock att vi bortsett från det som redan har nämnts har en väldigt bra vänskapsrelation, samma intressen osv.
    Vi har även varit ihop i 8 år, så det är ju inget direkt kort förhållande.
    Först så måste jag dock hitta en annan lägenhet då jag just nu står på lägenheten och vi delar på hyran, och utan henne så kommer jag inte få det att gå runt ekonomiskt.
    Och detta lär dröja då vi i dagens Sverige lider av en enorm bostadsbrist...

  • Anonym (Mr Prefect)

    100% Vet inte vad som skulle kunna vara bättre faktiskt..

Svar på tråden Hur nöjd är du med ditt äktenskapliga/sambo-sexliv?