• Äldre 2 Jul 10:30
    3650 visningar
    17 svar
    17
    3650

    Följer du politikveckan i Almedalen

    Nu är det fullt med politiker och politiskt intresserade på Gotland. Det är nämligen Almedalsveckan då bl.a. våra politiker träffas, debatterar, går på seminarium, möter folket och njuter  av vackra Gotland.
    Vissa debatter och tal TV-sänds så nu undrar jag: Brukar du titta på det, eller är det där med politik inget för dig?

    Rösta och diskutera gärna i tråden

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Följer du politikveckan i Almedalen
  • Ben66
    Äldre 2 Jul 11:15
    #1
    -1

    Jag såg Ebba Busch Thor eftersom jag är intresserad av KD:s politik.

  • Upptag­enmeni­nte
    Äldre 2 Jul 13:32
    #2

    Politik är jag intresserad av, men Almedalen känns som det har degraderat till något medie-jippo mer än att det handlar om seriös politik. Jag följer politik och ser gärna debatter i politik i övrigt, men Almedalen känns det som jag kan klara mig utan.

  • Äldre 2 Jul 15:43
    #3

    Lite grann. Jag brukar följa det noggrannare, men i år fokuserar jag allt på studierna så kanske jag kan ta lite ledigt i sommar också. Nu har jag mest läst lite i tidningar, läst på text-tv, lyssnar på radio och sett aktuellt.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 2 Jul 15:48
    #4

    Nej, inte intresserad.

    Solen skiner och det är 28 grader varmt. Varit på stranden med ungarna i 5 timmar. Nu tar vi det lugnt och tittar på  svampbob fyrkant.

  • Äldre 2 Jul 20:10
    #5

    Skulle ha röstat på det andra alternativet men råkade trycka fel och fick förbrukad röst.

  • Gert
    Äldre 2 Jul 20:16
    #6

    Självklart.

    Jimmie Åkesson har varit bäst hittills. Hans tal fick mig att få gåshud. 


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Litet My
    Äldre 2 Jul 21:59
    #7

    Ja, jag har jobbat så sett alla utom Lövfen.

  • Äldre 2 Jul 22:27
    #8

    Annat:
    Jag är mycket intresserad av politik, men jag har prioriterat annat. Får försöka hänga med i vad som sades där, någon gång när jag får tid och ork.

  • Äldre 2 Jul 22:29
    #9

    Ointressanta sensationsnyheter fortsätter att pumpas ut från "Vämjedalens" välbevakade cirkus; babblarnas paradis.


    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Modern­o
    Äldre 2 Jul 22:53
    #10

    Har sett samtliga tal. Har varit en hög nivå, tycker jag, intressanta, med en rejäl dos ideologi. Fram tills idag, torsdag, när Fridolin höll sitt tal. Ohyggligt tråkigt och träigt!

  • Äldre 3 Jul 07:01
    #11

    Jag har följt det en del. I flera år var jag själv där, men jobbyte gjorde att det inte längre behövdes. Synd, för det är en upplevelse!

  • Äldre 3 Jul 11:28
    #12

    Bara om det blir några skandaler.


    Reasons... we all have them, at times.
  • Anonym (Jimmi­e Åkesso­n)
    Äldre 3 Jul 14:25
    #13

    Jag såg Jimmie Åkessons tal, man fick en jävla massa gåshud.

  • Äldre 3 Jul 20:36
    #14

    Trots att jag bor i Visby så har jag inte varit nere, om ni bara visste vilken svans av trams det är.

    Det ni ser på TV är den filtrerade versionen.


    If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
  • Anonym (visby­)
    Äldre 4 Jul 00:46
    #15

    Fridolin MP har varit sämst inga svar på tal som vanligt bara en massa trams. Ebba kd var mer rakt på och det kan ge lite fler % för partiet. Åkesson SD svarar som vanligt rakt och snabbt ökat väljar stöd att vänta. Stefan S tar inte upp viktiga frågor som vanligt och det kan visa sig i fortsatt väljar tapp eller ras?. 

    Frågan är om DÖ kommer att hålla? känns allt mer osäkert, Batra tror jag kan få det hett om öronen inom det egna partiet gällande DÖ och invandrar politiken m.m.

  • Äldre 4 Jul 10:11
    #16
    +2

    Hade dom haft lite striptease i mellanakterna, då möjligen att jag hade glott en stund, men som det är nu, nä, då hade jag hellre testat en epilator, bara för att liksom få det verifierat hur jävligt det känns. Givetvis är det håret i Bananens närområde som skulle avlägsnas. I förekommande fall.

    Men får jag välja, då går stripteasen före....

    Nu skall jag åka å träna.treadmill2.gif

    KRAM //Anton 
     


    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Modern­o
    Äldre 4 Jul 12:12
    #17
    Anonym (visby) skrev 2015-07-04 00:46:40 följande:

    [...]

    Frågan är om DÖ kommer att hålla? känns allt mer osäkert, Batra tror jag kan få det hett om öronen inom det egna partiet gällande DÖ och invandrar politiken m.m.


    Frågan innehåller en hel del spelteori. Ju mer det framstår som osäkert att DÖ kommer att hålla även efter nästa val, desto mer finns det att förlora för Alliansen om den håller fast vid överenskommelsen under denna mandatperiod. 

    Faller DÖ kan man ju knappast räkna med att S+MP+V kommer visa samma ynnest mot Alliansen, om den skulle bli större efter nästa val. 

    Bättre då för Alliansen att avsluta överenskommelsen medan det ännu finns väljarstöd att hämta. 
Svar på tråden Följer du politikveckan i Almedalen