• T W

    Beställt kläder, normalt?

    I söndags gjorde jag beställningen, det skulle ta 2-4 arbetsdagar.
    Sedan i måndags kväll har den funnits i min hemstad, men blivit sorterad två gånger, är det normalt att det ska ta så lång tid? Tidigare när jag har beställt har jag för mig att det gått väldigt snabbt från att det stått att paketet varit sorterad i rätt stad till att jag fått det..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-02 11:57
    Glömde tillägga att på klädföretaget hemsida står den som levererad.

  • Svar på tråden Beställt kläder, normalt?
  • T W

    En tanke som slog mig nu.. kan det vara så att dom delat ut det i brevlåda, men lagt det fel? Spårningen "tar väl slut" om det just läggs i brevlådan istället för att dom skickar ut avi och man måste hämta ut det?

  • Billie22

    Ofta står levererad på hemsidan för skickad. Lite förvirrande system. De flesta paket går ju att se om man hämtat ut så de kan nog inte lura dig på det. Det kan väl vara så att det blivit fel med sms-avisering? Står det var i din stad paketet finns? Kontakta postkontoret där paketet ligger. Du bör kunna hämta ut det med id-kort bara. 2-4 vardagar är ju fram till torsdag eftermiddag så det kommer säkert idag.

  • Billie22

    Väntar själv idag på ett paket som skulle ta 1-2 vardagar men det har gått tio dagar... I semestertider brukar allt dröja. Har hänt mig flera gånger förr att de som vanligen levererar snabbt dröjer över en vecka.

  • T W
    Billie22 skrev 2015-07-02 12:18:25 följande:

    Ofta står levererad på hemsidan för skickad. Lite förvirrande system. De flesta paket går ju att se om man hämtat ut så de kan nog inte lura dig på det. Det kan väl vara så att det blivit fel med sms-avisering? Står det var i din stad paketet finns? Kontakta postkontoret där paketet ligger. Du bör kunna hämta ut det med id-kort bara. 2-4 vardagar är ju fram till torsdag eftermiddag så det kommer säkert idag.


    Det jag menade med att man inte kan se är om dom stoppar det i min brevlåda, om jag hämtar ut det med avi så ser dom ju det så klart. Jag gissar iaf att det inte finns något system som gör att dom ser om jag fått det om dom lämnar det i brevlådan..blir ju jobbigt om dom just lägger fel (händer med posten här emellanåt)

    Det står inte var, det står bara.
    "Min stad", Sorterad av Posten. Varubrev delas normalt ut av brevbärare i postlåda. Hämtas annars efter avisering hos ombud.

    Detta står alltså två gånger, första gången på kvällen den 29e och sedan en gång til igår.
  • T W
    Billie22 skrev 2015-07-02 12:19:40 följande:

    Väntar själv idag på ett paket som skulle ta 1-2 vardagar men det har gått tio dagar... I semestertider brukar allt dröja. Har hänt mig flera gånger förr att de som vanligen levererar snabbt dröjer över en vecka.


    Även när paket väl har tagit sig till rätt stad?=/ Känns ju så frustrerande att det ligger så nära...
  • T W
    Billie22 skrev 2015-07-02 12:18:25 följande:

     Kontakta postkontoret där paketet ligger. Du bör kunna hämta ut det med id-kort bara.


    Det står var jag ska hämta ut det om det inte kommer i brevlådan och jag har redan varit dit och kollat, dom har inte fått något.
  • Billie22
    T W skrev 2015-07-02 12:23:53 följande:
    Även när paket väl har tagit sig till rätt stad?=/ Känns ju så frustrerande att det ligger så nära...
    Har faktiskt inte kollat. Men tror att ditt pakets avisering kanske kommit bort? Försök ringa posten och fråga vad som hänt eller vad det betyder.
  • riboflavin
    T W skrev 2015-07-02 12:23:02 följande:

    Det jag menade med att man inte kan se är om dom stoppar det i min brevlåda, om jag hämtar ut det med avi så ser dom ju det så klart. Jag gissar iaf att det inte finns något system som gör att dom ser om jag fått det om dom lämnar det i brevlådan..blir ju jobbigt om dom just lägger fel (händer med posten här emellanåt)

    Det står inte var, det står bara.

    "Min stad", Sorterad av Posten. Varubrev delas normalt ut av brevbärare i postlåda. Hämtas annars efter avisering hos ombud.

    Detta står alltså två gånger, första gången på kvällen den 29e och sedan en gång til igår.


    Har har ju paketet antagligen blivit sorteringsscannat två gånger. Antagligen har det ramlat av en packkärra, blivit upplockat och lagts i högen för inkommande gods för sortering igen

    Dem rutinen hade vi för alla paket som dök upp på fel plats eller om man var osäker på om det verkligen scannats, hellre en scanning för mycket än en scanning för lite. En annan möjlighet är att försändelsen består av två kollin, len med samma försändningsnummer, där man scannat det ena ena dagen och det andra andra dagen. Försändelser som består av flera kollin men där man inte hittar alla stoppas från lastning för leverans tills man hittat alla. Varför kollina kommit ifrån varandra är.svårt att säga, men ett litet paket blir lätt fast på ett band någonstans och hittas först när man städar på kvällen. Obs. jag jobbade inte på posten utan ett annat företag så hur postens rutiner ser ut är jag inte helt säker på.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • T W
    riboflavin skrev 2015-07-02 12:49:53 följande:
    Har har ju paketet antagligen blivit sorteringsscannat två gånger. Antagligen har det ramlat av en packkärra, blivit upplockat och lagts i högen för inkommande gods för sortering igen

    Dem rutinen hade vi för alla paket som dök upp på fel plats eller om man var osäker på om det verkligen scannats, hellre en scanning för mycket än en scanning för lite. En annan möjlighet är att försändelsen består av två kollin, len med samma försändningsnummer, där man scannat det ena ena dagen och det andra andra dagen. Försändelser som består av flera kollin men där man inte hittar alla stoppas från lastning för leverans tills man hittat alla. Varför kollina kommit ifrån varandra är.svårt att säga, men ett litet paket blir lätt fast på ett band någonstans och hittas först när man städar på kvällen. Obs. jag jobbade inte på posten utan ett annat företag så hur postens rutiner ser ut är jag inte helt säker på.
    Okej, men det där låter ju som en vettig förklaring ändå. Antagligen skiljer sig inte rutinerna så mkt åt. Jag får väl hålla ut någon dag till då och se om det händer något
  • Blgebo

    Jag har varit med om att posten levererat ett paket till butik, men att butiken inte registrerat det. Så jag gick till butiken, de hävdade att de inte hade fått det, men jag såg ett paket från det företag jag beställt från på en hylla, bad dem kolla, och det var mitt... 

Svar på tråden Beställt kläder, normalt?