• kucke

    Svårt bli gravid med andra barnet :(

    Hej! Bm och alla andra säger att med andra barnet ska det vara lättare bli gravid. Inte i vårt fall och fick mens idag för fjärde gången :(

    Känns så hopplöst och börjar misströsta nu :(

    Med första barnet tog det tre försök på raken. Vi försökte först 3 ggr, men tog uppehåll i några månader innan vi försökte igen.

    Nu har jag dessutom spottings vid varjrw äl innan ägget släppt.

    Nån som faktiskt tog längre tid andra barnet eller är jag själv ha det svårt?

  • Svar på tråden Svårt bli gravid med andra barnet :(
  • Valkyria75

    Vi blev gravida efter 3 månader med första barnet. Med andra tog det 7 eller 8. Då hade vi påbörjat en utredning för att kontrollera om det var något fel. Men när vi kom tillbaka för att få resultaten så hade jag blivit gravid på naturlig väg :)
    Så kämpa på, 4 månader är inte så lång tid. Lycka till!

  • MoLsMamma

    Första barnet var en hoppsan ???? Andra tog runt 8 månader med aktiva försök.. Besviken varje månad tills det tog sig! Hade också spottings fr runt 3 dagar innan mens och dom uteblev månaden jag plussade

  • kucke

    Tack för svar. Jag har spottings alltså vid äl, innan ägget släpper och blöder så mycket mer vid mens än innan jag fick barn. Känns som mensen är

    Starkare än lyckas att ägget fäster :(

    Sedan så kom min dotter med ks och jag sövdes ned och läste att ks kan göra det svårare bli gravid igen. En urusel dag med tårar.

  • Bettyboopan1984

    Första barnet tog sig på första försöket. Väntar nu andra barnet som tog sissodär 6 år.. ja, det är konstigt hur kroppen fungerar.

    4 månader är ju inte så lång tid, även om det känns som det när man är mitt uppe i det.

  • kucke

    Oj, finns det nån medicinsk anledning till varför det tog så lång tid blir gravid med andra barnet? Grattis till att du väntar syskon :)

    4 månader känns som en evighet och speciellt när äl och mens har blivit så annorlunda efter jag fått barn. Är orolig att mitt ks är boven :(

  • vilsenipannkakan

    Första barnet blev till vid avbrutet sex. Andra barnet tog 10 månader av mer el mindre aktivt försökande. Nu funderar vi på ev en tredje, undrar hur lång tid det tar??

  • mkes

    Första barnet blev till på minipiller, har nu försökt få nummer två sedan i november förra året med två missfall på vägen. Börjar fundera på om jag bara har värdelösa ägg kvar eller om mina hormonnivåer är helt åt helvete. Får också spottings i tid och otid vilket jag aldrig haft förut så känns ju inte helt okej!

  • kucke

    Vilsenipannkakan: åh vad spännande meden tredje bäbis och hoppas det går snabbt för er bli gravida :)

    mkes: beklagar verkligen missfallen och tycker de borde ta prover på dig efter två stycken. ar du testat progesteronkräm? Ska tydligen vara bra ör förhindra missfall :)

    Vi har försökt sedan mars och mensen kommer som en klocka varje månade :(

  • RAM77

    Första blev till på första försöket, andra har inte kommit än. Vi är inne på försök tio med ett mf på vägen! Förstår din oro, känner samma sak.

  • mkes
    kucke skrev 2015-07-02 21:25:21 följande:

    Vilsenipannkakan: åh vad spännande meden tredje bäbis och hoppas det går snabbt för er bli gravida :)

    mkes: beklagar verkligen missfallen och tycker de borde ta prover på dig efter två stycken. ar du testat progesteronkräm? Ska tydligen vara bra ör förhindra missfall :)

    Vi har försökt sedan mars och mensen kommer som en klocka varje månade :(


    Tack! Är rätt övertygad om att vi kommer få ett tredje missfall och då får vi ju en hel utredning, men ska be om att få ta blodprov direkt om jag blir gravid igen för att se om de kanske hittar något då. Har inte testatprogesteronkräm än eftersom jag har så lång lutealfas och liksom tänkt att jag inte kan ha progesteronbrist då... men det kanske man kan ha ändå? :O
Svar på tråden Svårt bli gravid med andra barnet :(