• Charlie86

    Mammor vår 2016 LULEÅ?

    Jag väntar mitt första barn februari 2016.  
    Min Bm sa att det inte kommer sättas ihop ngn föräldragrupp/mammagrupp i mitt område. Så jag tänkte om det finns någon annan som är i samma sits som ska ha barn därikring årsskiftet våren 2016 ?
    Tänkte det kan vara kul att byta tankar, funderingar eller tips  Glad
    Kanske träffas i en framtida mammagrupp på stan?

  • Svar på tråden Mammor vår 2016 LULEÅ?
  • Onormalin160
    Charlie86 skrev 2015-07-02 17:41:10 följande:

    Jag väntar mitt första barn februari 2016.  
    Min Bm sa att det inte kommer sättas ihop ngn föräldragrupp/mammagrupp i mitt område. Så jag tänkte om det finns någon annan som är i samma sits som ska ha barn därikring årsskiftet våren 2016 ?
    Tänkte det kan vara kul att byta tankar, funderingar eller tips  Glad
    Kanske träffas i en framtida mammagrupp på stan?


    Hej! Jag väntar visserligen mitt andra barn men hakar gärna på. :) Är tidigt gravid, beräknad 5 mars. Storasyskon på 3 år. :)
  • Eliiiiiiina

    Hej jag väntar också första barnet, beräknat februari 2016. I mitt område i luleå kommer de inte heller bli mamma, grupp men vore kul med få träffa fler blivande mammor/mammor. ??

  • annasofiiia

    Hej ! Förlåt om jag hoppar in här. Jag är inte från Luleå, men inte så långt ifrån. Och har ingen att prata med om denna graviditet, då jag inte vill outa det ännu riktigt. ;)
    vill ju gärna vänta tills det är mer safe.


    Beräknad 21/3 2016. 

    hur mår ni? några krämpor? 

  • elin1987
    annasofiiia skrev 2015-07-29 09:58:28 följande:

    Hej ! Förlåt om jag hoppar in här. Jag är inte från Luleå, men inte så långt ifrån. Och har ingen att prata med om denna graviditet, då jag inte vill outa det ännu riktigt. ;)
    vill ju gärna vänta tills det är mer safe.


    Beräknad 21/3 2016. 

    hur mår ni? några krämpor? 


    Jag bor också några mil från Luleå. Mår helt okej är bara väldigt trött och lite yr :) själv då?
  • annasofiiia
    elin1987 skrev 2015-07-29 10:35:56 följande:
    Jag bor också några mil från Luleå. Mår helt okej är bara väldigt trött och lite yr :) själv då?

    jag är trött också. Och kan känna mig yr när jag stått upp för länge. har vanligtvis väldigt lågt blodtryck, och det är väl ännu lägre nu skulle jag tro. 


    I övrigt det enda som besvärar mig är att jag är så jäkla hungrig helatiden. Det går som inte att mätta mig. så fort jag ätit, är jag hungrig. såfort jag lägger mig på kvällen, trots middag och kvällsfika, så är jag hungrig.


    imorse var det extremt. jag kände mig helt svag av hunger. orkade inte göra något allls iprincip !  Förvånad


     


    Men i övrigt hoppas jag att man slipper det där illamåendet. Har hemskt mycket fobi för sådant :P så jag håller tummarna!

  • elin1987
    annasofiiia skrev 2015-07-29 10:49:45 följande:

    jag är trött också. Och kan känna mig yr när jag stått upp för länge. har vanligtvis väldigt lågt blodtryck, och det är väl ännu lägre nu skulle jag tro. 


    I övrigt det enda som besvärar mig är att jag är så jäkla hungrig helatiden. Det går som inte att mätta mig. så fort jag ätit, är jag hungrig. såfort jag lägger mig på kvällen, trots middag och kvällsfika, så är jag hungrig.


    imorse var det extremt. jag kände mig helt svag av hunger. orkade inte göra något allls iprincip !  Förvånad


     


    Men i övrigt hoppas jag att man slipper det där illamåendet. Har hemskt mycket fobi för sådant :P så jag håller tummarna!


    Jag var jättehungrig fram till V5 sen släppte det lite :) hur gammal är du ?
  • annasofiiia
    elin1987 skrev 2015-07-29 10:54:37 följande:
    Jag var jättehungrig fram till V5 sen släppte det lite :) hur gammal är du ?

    mitt började i vecka 5 men blev värre nu denna vecka. Men tänker mig att det kanske är för att det händer så ofantligt mycket med bebisen denna veckan.. Jag vet inte. är ju ingen expert ;) haha


     


    jag är 25 :) första barnet. durå?

  • elin1987
    annasofiiia skrev 2015-07-29 11:24:15 följande:

    mitt började i vecka 5 men blev värre nu denna vecka. Men tänker mig att det kanske är för att det händer så ofantligt mycket med bebisen denna veckan.. Jag vet inte. är ju ingen expert ;) haha


     


    jag är 25 :) första barnet. durå?


    27 första barnet för mig också :)
  • annasofiiia

    ville bara slinka in ett litet inlägg ! jag var på ett tidigt Vul i veckan:) då var jag i 7+2 ! är i 7+4 idag. såg den lillekrabaten, hjärtat slog så fint, och läkaren sa att när det ser så här bra ut så här tidigt, så är det inte mycket man behöver oroa sig för :) Känns skönt då jag har mitt riktigt jobbiga MA i bagaget ! :) 


    Hur går det för er andra ? 

  • Pumla8787

    Hej,

    Satt ihop nån mammagrupp? Fler som skulle ha i januari? Nån som gillar att pyssla och som gärna pysslar tillsammans? :)

Svar på tråden Mammor vår 2016 LULEÅ?