• Anonym (Undrande)

    Ni utan barn: Kan ni bli avundsjuk på era vänner som har barn?

    Erkänner ni det isåfall för era vänner?

    Väljer du bort att umgås med vänner med barn?

  • Svar på tråden Ni utan barn: Kan ni bli avundsjuk på era vänner som har barn?
  • Anonym (tintin)

    Har än så länge bara två vänner som har ett barn. Avundsjuk ja, då vi själva försökt snart ett år o inget hänt (utredning visat att jag har bl.a. sköldkörtelstrul o pcos = troligen ingen eller dåligt med ägglossning) o längtar och har längtat i många år. Men såklart superglad för deras skull och skulle inte för mitt liv sluta umgås med dem! Träffar dem ju rätt sällan nu pga att vi bor långt ifrån varandra, vilket är trist, tycker mycket om dem =)

  • Anonym (barnfri)

    Nej, eftersom jag inte vill ha barn skulle jag aldrig i livet vara avundsjuk på föräldrar. Vad jag kan se av livet med barn skulle det vara ett helvete för mig.

  • Dexter dot com

    Nej, inte ett dugg avundsjuk eftersom jag är frivilligt barnlös då barn inte är något som skulle tillföra något positivt i mitt liv.
    Ja, jag väljer bort att umgås med många som har barn eftersom dom inte har uppfostrat barnen till trevliga individer utan snarare bortskämda och helt utan gränser.

  • Anonym (...)

    Nej, jag är sugen på barn men varje gång jag träffar någon med barn så känner jag att jag är väldigt glad över att Inge ha några själv..

Svar på tråden Ni utan barn: Kan ni bli avundsjuk på era vänner som har barn?