• Anonym (ts)
    Äldre 2 Jul 22:17
    444 visningar
    4 svar
    4
    444

    Ensamt som egenföretagare

    Hur gör ni som har eget för att inte bli så avskärmade socialt? (om man inte har råd att hyra kontorsplats någonstans)

    Jag håller på att starta upp nu och känner att jag saknar att ha folk runt om mig, speciellt nu i början när jag inte börjat ta emot kunder och liknande. 
    Sitta på café blir dyrt i längden. Biblioteket är rätt trist. På båda ställena känner jag mig dessutom ändå ensam, trots att det så klart är folk i närheten. Jag får inte det där småsnacket på rasten eller någon att bolla med när jag fastnat.

    Klart att man som egenföretagare är väldigt ensam jämfört med att vara anställd, men det känns ändå som att det borde finnas någon sorts kompromiss.

  • Svar på tråden Ensamt som egenföretagare
  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Äldre 2 Jul 22:45
    #1

    Kanske finns det några andra i gbg med samma problem?

  • Anonym (Brans­ch)
    Äldre 3 Jul 00:49
    #2

    Vad är det för bransch? Skulle söka upp folk som jobbar i samma bransch. Kanske finns en facebookgrupp eller seminarier eller en förening för folk i samma bransch.

  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Äldre 3 Jul 08:02
    #3
    Anonym (Bransch) skrev 2015-07-03 00:49:36 följande:

    Vad är det för bransch? Skulle söka upp folk som jobbar i samma bransch. Kanske finns en facebookgrupp eller seminarier eller en förening för folk i samma bransch.


    Tack för tipset, det ska jag kolla upp! Det är inom hälsa/träning.
  • Äldre 3 Jul 08:20
    #4

    Du behöver nog nätverka,;inom ditt eget område och inom just området "egna företagare". Hitta en mentor kanske, någon med erfarenhet och kunskap som är villig att dela med sig på ett sjysst sätt. Det är klurigt att starta upp eget och man riskerar att hamna lite vid sidan av. Försök lägga lite tid och resurser på detta, det lönar sig. Lycka till!

Svar på tråden Ensamt som egenföretagare