• Flerabarnsmamma

    Blödning i vecka 17....

    Jag var på toa och gjorde nr 2. Jag är trög i magen så fick ta i.

    När jag sen torkade mig så kom det blod från musen.

    Jag vet att blodkärl kan spricka när man tar i men man blir ju ändå orolig.

    Frågan är eller frågorna ska man ringa gyn i morgon? Och hur ska man våga skita om man ska börja blöda från musen?

  • Svar på tråden Blödning i vecka 17....
  • Soe

    Ring gyn eller vc första du gör! Blödningar som inte e mens e aldrig att leka med.

  • teessii
    Soe skrev 2015-07-03 00:54:10 följande:

    Ring gyn eller vc första du gör! Blödningar som inte e mens e aldrig att leka med.


    Vadå "inte att leka med"... Så onödig att skrämma upp TS med detta. Jag har själv blött i min graviditet och det var ingen fara alls. Och det var INTE MENS. Pucko.
  • Soe
    teessii skrev 2015-07-03 06:42:38 följande:
    Vadå "inte att leka med"... Så onödig att skrämma upp TS med detta. Jag har själv blött i min graviditet och det var ingen fara alls. Och det var INTE MENS. Pucko.
    Nehe men ursäkta teessii att jag bryr mig. Min mamma gick bort i livmoderhalscancer efter att ha blött ur slidan, är inget jag vill att andra ska råka ut för. Bättre kolla upp en gång för mkt än att inte göra nånting alls. Nu missade jag iofs att TS var gravid, har ingen aning om ifall det är vanligt att blöda då eller inte.
  • frida1991

    Är du säker på att blödningen kom från snippan och inte där bak? Det gjorde det nämligen på mig. Men som sagt låter bara som ett blodkärl har gått sönder. Men för att stilla oron ring och prata:) 

  • Flerabarnsmamma

    Jag hade blödningar i min förra graviditet också, en liten och en lite större. Men tanken finns ändå att även för att det gick bra då så behöver det inte göra det nu. Men sen känns det santidigt som att det är lugnt eftersom jag slutat blöda, den kom bara lite. Sen när jag var upp och kissade i natt så fick jag lite rosa bara och nu är det helt normalt.

    Det kom från musen, jag tog papper runt fingret och körde upp och pappret blev rött/rosa. Gjorde även samma i natt för att se om det var blod kvar där inne och det var då det blev rosa.

    Det som gjorde mig mest orolig är att jag även haft lite ont i magen inatt... Åh vad jag önskar att jag kunde känna barnet. Men har tyvärr inte gjort det än.

Svar på tråden Blödning i vecka 17....