• Äldre 3 Jul 00:53
    1510 visningar
    3 svar
    +1
    3
    1510

    Migrationsverkets Långa väntetider!!!!!!!

    Hejsan!

    Ansökte 25 sep 2014
    Intervju för min man 11 oktober
    Intervju (pappars) för mig ca tre veckor efter alltså i slutet av oktober
    Verksamhetsenhet : Sundsvall

    Vi fick en handläggare efter ca 6 månader. Jag ringde henne direkt och ville höra hur det såg ut med vår ansökan. Hon var så himla otrevlig så det inte går att beskriva och jag ringde migrationschefen direkt dagen efter för att klaga på hennes anställda handläggare!!

    Min dumma handläggare sa att det kommer dröja ett bra tag och att jag kunde ring henne i juni-juli för att iaf få ett svar på hur lång tid det kan ta. Så jag gjorde som hon bad mig och jag störde inte henne alls under 2/5 månader. Ringde henne nu i slutet av juni och hon sa att det hon kommer att berätta är inget positivt. Dem har INTE gått fram utan back! sist jag pratade med henne höll hon på med ärenden från jan-feb 2014 nu efter 2/5 väntan på att få höra något bättre blev det istället helt det motsatta! Hon håller fortfarande på med ärendena från jan 2014????!!!!! Helt sjukt asså! Och fick inte ens höra något jag är ledsen eller tyvärr utan det lät som att hon njöt av att förstöra för andra sån häxa! Så jag ringde direkt efter samtalet med henne till chefen och bad om att byta handläggare akut! Berättade såklart mina skäl till varför. Jag fick en ny handläggare efter 2 dagar , så skönt! Ringde henne direkt och fick reda på att hon håller på med ärenden från mars 2014. LITE bättre i alla fall än hon förra. 

    TILL DET VIKTIGA NU 

    Berätta  gärna hur länge ni har fått vänta och för er andra som redan fått beslut var snälla och skriv hur länge ni fått väntat. Jag vill så gärna veta hur dem här väntetiderna är i själva fallet. Asså hur man generellt behöver vänta. Är det verkligen 18 månader eller???

    Jätte tacksam för svar <3<3

  • Svar på tråden Migrationsverkets Långa väntetider!!!!!!!
  • zemer
    Äldre 3 Jul 01:41
    #1

    När vi ansökte 2010 så va väntetiden kortare. Tog ca 6 månader att få ett svar, tyvärr blev det att dom krävde muntlig intervju med även mig, och den fick vi vänta 4 månader på. Sen tog dock beslutet att han fick ut bara 1 vecka.

    Just nu håller han på att söka medborgarskap, det är 1 års väntetid. Har hittills väntat 10 månader. Dom ligger ca 2 månader efter med ansökningarna där.

  • Ego Lovers
    Äldre 3 Jul 01:54
    #2

    De har extremt långa väntetider för alla myndiga personer eftersom de omyndiga går före och just nu är det extremt många omyndiga som kommer till Sverige. Därför är väntetiden längre än förr

  • Äldre 7 Jul 10:27
    #3

    Hej Donna. Så här ser vår Ansökan ut: Födda 89 båda två gifta alla papper kompletta fick ej komplettera något.Webbansökan registrerades 23/10-2014. Intervjumail 15/4-2015. Intervjutid 8/6-2015 i Tehran, Iran.dom förhörde min man i 2 timmar och frågade allt möjligt han tyckte det var för mycket. Vi har ingen tidigare asylansökan och inga barn lr har varit gifta med andra tidigare.Fick höra igår att vi blivit pappersansökan vet ej av vilken anledning dem svarar mig aldrig tydligt när jag ringer ingen handläggare än vi har hamnat i Västerås. Jag ringde västerås dem säger väntetiderna ligger på 18 månader men det är skitsnack en kille igår fick sitt UT efter 11 månader väntetid enhet västerås samma fall som min så man ska inte tro på allt dem säger. Kan tillägga att intervjuaren på ambassaden gick hårt mot honom med frågorna och pressade min man och kom med en massa kuggfrågor hemsk människa:(

Svar på tråden Migrationsverkets Långa väntetider!!!!!!!