• Anonym (Jenni­)
    Äldre 3 Jul 09:55
    2543 visningar
    11 svar
    11
    2543

    Är detta slemproppen?! Varning för äcklig bild!

    Hittade detta i toan när jag hade spolat! Är det slemproppen?? Är i v 38.

  • Svar på tråden Är detta slemproppen?! Varning för äcklig bild!
  • Äldre 3 Jul 16:01
    #1

    det KAN det vara, även om det inte ser ut som det jag har sett tidigare direkt...för mig såg det ut som en stor ägglossningsflytning med blodstrimmor i på 2 barn. men barn 1 av 3 så blev hela toastolen fylld med blodklump (som jag inte hann syna mycket) 2 sekunder efter att vattnet gått och därefter kom värkar och bebis kom 8 timmar senare

    då du är så långt gången, och om allt är bra i övrigt så är det ju en god sak!

  • Anonym (Jenni­) Trådstartaren
    Äldre 3 Jul 17:32
    #2
    Spartacus skrev 2015-07-03 16:01:53 följande:

    det KAN det vara, även om det inte ser ut som det jag har sett tidigare direkt...för mig såg det ut som en stor ägglossningsflytning med blodstrimmor i på 2 barn. men barn 1 av 3 så blev hela toastolen fylld med blodklump (som jag inte hann syna mycket) 2 sekunder efter att vattnet gått och därefter kom värkar och bebis kom 8 timmar senare smile1.gif

    då du är så långt gången, och om allt är bra i övrigt så är det ju en god sak! smile5.gif


    Ok tack för svar! Ja jag hoppas ju på att det är det. :D kom förlossningen igång för dig rätt snart efter med dom övriga två också?
  • Äldre 3 Jul 17:37
    #3

    För mig såg slemproppen ungefär ut som på bilden du lagt upp. Med första barnet kom det igång samma dag och födde 8 h senare. Med andra barnet gick slemproppen (som återbildas och kan fortsätta komma flera gånger) i omgångar i en vecka innan det hände något mer.

    Vilken vecka är du i?

  • Äldre 3 Jul 17:38
    #4

    Förlåt såg att du var i vecka 38, läste för snabbt ;)

  • Anonym (Jenni­) Trådstartaren
    Äldre 3 Jul 17:39
    #5
    chokladgroda skrev 2015-07-03 17:37:15 följande:

    För mig såg slemproppen ungefär ut som på bilden du lagt upp. Med första barnet kom det igång samma dag och födde 8 h senare. Med andra barnet gick slemproppen (som återbildas och kan fortsätta komma flera gånger) i omgångar i en vecka innan det hände något mer.

    Vilken vecka är du i?


    Okej :D spännande, hoppas det kommer igång för mig också snart då! Har haft som lite molande mensvärk sen den kom ut imorse men inget mer. :)
  • Äldre 3 Jul 19:43
    #6
    Anonym (Jenni) skrev 2015-07-03 17:39:43 följande:
    Okej :D spännande, hoppas det kommer igång för mig också snart då! Har haft som lite molande mensvärk sen den kom ut imorse men inget mer. :)
    Ja jag hoppas med dig, det är så sjukt häftigt och man har ju väntat på stunden ett tag ;) för mig molade det som mensvärk innan det drog igång offentligt med att vattnet gick samtidigt som jag fick första värken. Du får uppdatera här sen hur det går för dig!
  • Anonym (Jenni­) Trådstartaren
    Äldre 4 Jul 07:47
    #7
    chokladgroda skrev 2015-07-03 19:43:01 följande:
    Ja jag hoppas med dig, det är så sjukt häftigt och man har ju väntat på stunden ett tag ;) för mig molade det som mensvärk innan det drog igång offentligt med att vattnet gick samtidigt som jag fick första värken. Du får uppdatera här sen hur det går för dig!
    Åh jag hoppades så att det skulle dra igång inatt. Men nej, ingenting mer har hänt. :( så det kommer säkert dröja då. Jag vill ju så gärna ha ut min lilla bebis nuu. :)
  • Anonym (Jenni­) Trådstartaren
    Äldre 4 Jul 07:47
    #8
    chokladgroda skrev 2015-07-03 19:43:01 följande:
    Ja jag hoppas med dig, det är så sjukt häftigt och man har ju väntat på stunden ett tag ;) för mig molade det som mensvärk innan det drog igång offentligt med att vattnet gick samtidigt som jag fick första värken. Du får uppdatera här sen hur det går för dig!
    Åh jag hoppades så att det skulle dra igång inatt. Men nej, ingenting mer har hänt. :( så det kommer säkert dröja då. Jag vill ju så gärna ha ut min lilla bebis nuu. :)
  • Äldre 7 Jul 22:06
    #9

    Hur går det för dig TS? Har bebisen kommit än eller har du fått några mer känningar?

  • Anonym (Kanva­)
    Äldre 7 Jul 22:11
    #10

    Det kan vara del av slemproppen, det kan även vara något helt annat. De flesta märker inte av slemproppen öht då det för många lossar smygandes eller kommer med förlossningen när allt annat kommer ut. Sedan så kan det, vad jag förstår, vara så att även om slemproppen lossat att det dröjer länge innan förlossningen kommer igång. Och i ditt fall verkar det ju som om det kan va så om det nu var del av slemproppen

  • Anonym (Jenni­) Trådstartaren
    Äldre 9 Jul 12:22
    #11
    chokladgroda skrev 2015-07-07 22:06:17 följande:

    Hur går det för dig TS? Har bebisen kommit än eller har du fått några mer känningar?


    Ingen bebis ännu! :( och inga känningar heller, haha. Att en förlossning skulle starta nu känns som en omöjlighet typ. :) hoppas på att den kommer som en blixt från en klar himmel snart ;)
Svar på tråden Är detta slemproppen?! Varning för äcklig bild!