• Anonym (Kaffedraken)

    Vart fan hittar man en bh i 80 A??

    Jag är enligt måttbandet 80cm under bh och 86cm över kupan.. Enligt alla uträkningar ska jag ha 80 AA i kupa..

    75B blir för tajt

    80B blir kupan för stor

  • Svar på tråden Vart fan hittar man en bh i 80 A??
  • Anonym (Kaffedraken)

    Varför vill man ha en bh i 80a? Låter inte vidare upphetsande.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Tuttlös..) skrev 2015-07-03 10:47:33 följande:

    Jag är enligt måttbandet 80cm under bh och 86cm över kupan.. Enligt alla uträkningar ska jag ha 80 AA i kupa.. smile4.gif

    75B blir för tajt

    80B blir kupan för stor


    Funkar det kanske om du förlänger bhbandet? Det finns förlängare att köpa på bl.a. Lindex och Twilfit.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Gå till en välsorterad butik och testa en modell i alla de storlekarna. Och lägg ett par 100 lappar på en bh som du kan använda mycket och som känns skön. Det är det värt!

    Själv har jag 70b vilket sällan finns eller alltid är slut. 70c har ofta för stora kupor och 75 är alldeles för stort runt om. Så jag vet hur krångligt det kan vara! Men bh band förlägnare som någon tipsade om kanske funkar för dig?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag brukar köpa på Lindex, enda butiken som har ett bra märke. Använder Ella M därifrån och ska jag ha något annat så går jag till specialbutiker som Walthers i Karlstad. Jag har 80 B och det är sällan jag får tag på den storleken i någon annan butik.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Köpte en snygg 85A på Kapp Ahl, och på Ellos finns det en del om du är beredd att vänta några veckor.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Gå till en underklädesbutik (alltså en som inte säljer något annat än damunderkläder). 400 - 500 kr kan man få betala, men min erfarenhet är att man får mycket bättre hjälp där och att bh:arna håller längre. På sikt blir det mao inte så dyrt.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Zalando har 492 bh:ar i storlek 80a.

    80aa är ovanligare men en googling på "bh 80aa" ger en del förslag.

    Nu vill Ts troligtvis hellre köpa i butik där man kan prova ut rätt bh, men man kan ju alltid skicka tillbaka om de inte känns bra. När man väl hittat ett märke man gillar brukar man kunna beställa "oprovat".

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Google) skrev 2015-10-14 09:26:59 följande:

    Zalando har 492 bh:ar i storlek 80a.

    80aa är ovanligare men en googling på "bh 80aa" ger en del förslag.

    Nu vill Ts troligtvis hellre köpa i butik där man kan prova ut rätt bh, men man kan ju alltid skicka tillbaka om de inte känns bra. När man väl hittat ett märke man gillar brukar man kunna beställa "oprovat".


    Ja, för att tänka på miljön ska vi ju inte.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Moder jord) skrev 2015-10-14 15:06:03 följande:

    Ja, för att tänka på miljön ska vi ju inte.


    Promenerar TS till butiken är det förstås miljövänligt, men kläderna i butiken har ju inte promenerat dit..

    Tar TS bilen 3 mil till närmaste stad och shoppar direkt i butik är det mer miljöovänligt än att få leverans med posten, särskilt om det visar sig att butiken inte har hennes storlek och hon har åkt i onödan.

    Bäst för miljön vore förstås om Ts kunde strunta i bh, eller handsy en själv av ull från egna får.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har också 80A. Har hittat bh på Twilfit. Deras egna märke abecita t ex. Annars kör jag mest tunna sportbehåar (inte riktiga träningsbehåar utan tunnare variant). Dem har jag hittat på Lindex bl a.

Svar på tråden Vart fan hittar man en bh i 80 A??