• jagodica

    bebis till hösten!

    Planerar åka ner till Danmark för insemination. Kan någon rekommendera en bra gynekolog i Göteborg som utför fertilitetsutredning? Skulle gärna komma i kontakt med personer som planerar att åka ner till Danmark eller har varit. Några tips vad man bör tänka på vid inseminationen, praktiska tips. Är 41 år och troligen kommer jag att genomföra en ifv-behandling för att öka chansen till graviditet. Någon som har erfarenhet?

    Tack

  • Svar på tråden bebis till hösten!
  • turkos77

    Hej.
    Jag har inga tips men är i samma situation.  Är 38 år. Planerar att försöka skaffa barn till hösten. Har inte valt metod ännu och har inte hittat en gynekolog ännu som är villig att genomföra de tester som behövs. Att det skulle vara så svårt. :) Tycker allt känns så jobbigt. Ju mer jag läser ju mer förvirrad blir jag.

  • Calliope

    Hej.

    Är 38 och bor i Göteborgstrakten.

    Att hitta en hjälpsam gynekolog i Göteborg är näst intill omöjligt. Förstår inte varför alla är så ovilliga. Jag har gjort alla nödvändiga provtagningar på kliniken i Köpenhamn. Jag ska göra det korta protokollet med IVF. Hoppas köra igång i september.

    Har fått tips om gynekolog i Varberg som skriver om de danska recepten och gör vul.

    Med tanke på din ålder skulle jag föreslå att göra IVF direkt. Det är ca 10% chans till graviditet per insemination mot 40% chans med IVF. (Enligt Vitanovas hemsida).

    Jag satte in två ägg vid min första IVF som resulterade i min son. Tänkte sätta in två ägg denna gången med.

    Lycka till med bebisplanerna.

  • miamarina84
    Calliope skrev 2015-07-27 21:10:54 följande:

    Hej.

    Är 38 och bor i Göteborgstrakten.

    Att hitta en hjälpsam gynekolog i Göteborg är näst intill omöjligt. Förstår inte varför alla är så ovilliga. Jag har gjort alla nödvändiga provtagningar på kliniken i Köpenhamn. Jag ska göra det korta protokollet med IVF. Hoppas köra igång i september.

    Har fått tips om gynekolog i Varberg som skriver om de danska recepten och gör vul.

    Med tanke på din ålder skulle jag föreslå att göra IVF direkt. Det är ca 10% chans till graviditet per insemination mot 40% chans med IVF. (Enligt Vitanovas hemsida).

    Jag satte in två ägg vid min första IVF som resulterade i min son. Tänkte sätta in två ägg denna gången med.

    Lycka till med bebisplanerna.


    Hej. Är kbye insatt i det nu gör, men vad är skillnaden mellan insemination och ivf?
  • Calliope

    Insemination innebär att spermierna insemineras när man har ägglossning.

    Med IVF börjar du med en hormonstimulering och när äggen är tillräckligt mogna plockas de ut. Spermier tillsätts och förhoppningsvis befruktas de. Efter några dagar när äggen har delat sig sätts de in i livmodern.

Svar på tråden bebis till hösten!