• Äldre 3 Jul 13:06
    1196 visningar
    7 svar
    7
    1196

    Pojknamn

    Väntar barn nu vilken dag som helst nu, mest för skojskull vilken av dessa namn tycker ni hör är finast?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pojknamn
  • Äldre 3 Jul 16:00
    #1

    William - Jag har lite svårt för det. Jag kan inte riktigt få det att stämma i svenskan, och så gillar jag inte bokstaven w heller. Men egentligen är det ett bra och enkelt namn. Kanske lite tråkiga smeknamn i Sverige dock.

    Benjamin - Underbart vackert och bra och gångbart på precis alla vis. Lite eget nu dessutom då det inte är så vanligt längre.

    Alvin - Jag borde gilla, men nje... Det låter så barnsligt, lite vekt och ganska uttjatat.

    Wilgot - Hade det inte varit för stavningen så hade jag röstat på detta istället. Jättefint! Tänker mysfarbror, men jag tycker ändå att det funkar hela livet. Blir väl dock "Ville"....

    1. Benjamin
    2. Wilgot
    3. William
    4. Alvin


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Abbe83
    Äldre 3 Jul 19:53
    #2

    Jag tycker Benjamin är finast. 

  • Äldre 3 Jul 20:02
    #3

    Åh,du har prickat det namn vi tänker ta på en pojke! Hjärta 

  • Äldre 3 Jul 21:47
    #4

    Jag tycker att Benjamin och Wilgot är fina :).. Själv heter min son Sam som jag tycker är så fint namn:)

  • Äldre 3 Jul 21:56
    #5

    Tack föt alla svar, kul att se lite olika åsikter, är själv väldigt förtjust i Wiliam och Benjamin medans min sambo tillika blivande far gillar Alvin och Wilgot. ?

  • Äldre 3 Jul 22:56
    #6

    Wille?
    Wilmer?
    Wilhelm?

  • Äldre 4 Jul 22:01
    #7

    Ja, egentligen är de rätt bra alla

    Alvin fick mitt namn, betydligt finare än Albin, germanskt och mjukt men ändå ridderligt, trist att det är rätt vanligt dock.
    William är egentligen urvackert men känns överanvänt idag, då är Vilhelm ännu ståtligare men även William är bra!
    Vilgot låter lite för gulligt i mina öron men är ett coolt namn absolut, och eget.
    Benjamin gillar jag på engelska, då låter det gentlemannamässigt, på svenska låter det mesigt som attan.

Svar på tråden Pojknamn