• Anonym (dålig­t självf­örtroe­nde)
    Äldre 3 Jul 13:06
    24186 visningar
    72 svar
    +2
    72
    24186

    Varför titta på andra tjejer? begriper mig inte på det.

    Verkar som majoriteten av alla upptagna män kollar in andra tjejer. Varför liksom? Killarna skulle nog inte erkänna det.

    Kan börja med att säga att jag har dåligt självförtroende, det kan vara en anledning till varför jag känner så här. Nån som varit i samma sits?

    Jag har en pojkvän som jag tror kollar in andra. Har märkt det enstaka gång men då har jag alltid fått en annan förklaring. Men

    Jag förstår bara inte, varför? Jag är ju här, se på mig istället! Tråna efter mig istället! Tyck att jag är läcker o snygg! Fan, blir o må ännu sämre. Han har ju valt mig o vill va med mig säger han. Men då ska han inte lockas av att titta på andra :( hur ska jag tackla detta? Stanna hemma? Hur ska jag få honom att förstå att det sårar mig? Jag vill ju va perfekt för honom :(

  • Svar på tråden Varför titta på andra tjejer? begriper mig inte på det.
  • Anonym (Fråga­)
    Äldre 3 Jul 13:14
    #1

    Ja du. Fråga honom kanske? Min sambo är dock ingen "sån" man. Klart han ser om en människa är vacker det gör alla men han spanar inte in andra. Däremot spanar andra in honom. Men det är bara kul att andra finner honom attraktiv.

  • Anonym (M)
    Äldre 3 Jul 13:20
    #2

    Det är väl det att nya personer är ju alltid lite mer spännande, lite mer outforskat osv. 

    Det man har blir ju alltid något man redan har. 

    Men det är skillnad på att se något och vilja ligga och att vara förälskad i någon. Man lämnar inte någon man är förälskad i och ger så mycket mer. 

    Men den rena sexuella driften finns ju alltid där och undrar hur den och den skulle vara.

  • Anonym (M)
    Äldre 3 Jul 13:20
    #3

    Det är bara mänskligt.

  • Anonym (fru)
    Äldre 3 Jul 13:27
    #4
    +1

    Jag fattar inte. Jag älskar min fru, men jag är liksom inte blind för det. Vi ser varandra, trånar efter varandra, tycker att den andra är läcker och snygg.

    Det står liksom inte i motsats till att vi tittar på andra tjejer också.

  • sextio­talist
    Äldre 3 Jul 13:49
    #5

    Jag har inga problem med att sambon tittar på andra kvinnor, det är ju mig han har valt och även om han älskar mig, så inser jag att det finns många, många kvinnor som är snyggare än vad jag är. Men jag kan också titta på andra och tycka de är snygga, men det ändrar inte mina känslor för min sambo.
    Vi kan tom titta tillsammans, inga problem

  • Äldre 3 Jul 13:52
    #6

    Jag spanar in andra män. Min sambo är inte det enda snyggot i världen.

  • Anonym (???)
    Äldre 3 Jul 13:53
    #7

    Nu vet ju inte jag om män och kvinnor är olika här men jag kollar också på andra män, men lika mycket på andra kvinnor. Och det är ju inte ofta jag får upp några sexuella vibbar om jag ser folk på stan. Jag gillar i och för sig inte detta ytliga med utseendehetsen.

  • Äldre 3 Jul 14:21
    #8

    Well, kan man tycka en skådis /artist är snygg kan man absolut tycka tjejen på stan är snygg. Same same liksom..

  • Anonym (D)
    Äldre 3 Jul 14:22
    #9

    Jag är tjej och tittar också på andra tjejer, min sambo, pojkvän gör också det och ofta pratar vi om dem " åh vad söt hon var", "vilken snygg kropp" "titta vilken läcker rumpa"!

    Jag uppskattar att det finns snyggare tjejer än mig att titta på, det för världen lite vackrare, men jag förstår ändå vad du känner, det kan bli lite jobbigt när ens man tittar på andra när man har dåligt självförtroende, det är naturligt! Skäms inte över det. Jag har också dåligt självförtroende just nu när jag är gravid och fet, kan inte ha sex och är allmänt ovårdad så just nu får han inte ens tänka tanken att titta på någon annan, då skulle jag må dåligt.

    Din pojkvän tycker säkert att du är läcker annars skulle han ju inte vart med dig, att han tittar på andra har inget med dig att göra, det betyder ju inte att han vill ha dem, han har ju valt dig! Känn dig stolt över det :) Tycker aldrig du att någon annan än din pojkvän är snygg?

    Kan du prata med din pojkvän? Han kanske kan hjälpa dig att känna dig bättre med dig själv? Ge dig mer bekräftelse mm.

  • Anonym (dålig­t självf­örtroe­nde) Trådstartaren
    Äldre 3 Jul 14:27
    #10

    Jag vill också känna som ni gör att det skulle va okej, men det är långt dit. Det känns inte okej. Det sårar o får mig o må illa. Jag tittar inte på andra män, de är helt normala vanliga killar, finner inget intresse hos dem. Det är min man som gäller.

    Känns som om jag inte ligger på samma nivå som dessa tjejer, att jag ser sämre ut än dem, därför han inte kan låta bli o titta . Eller har dem har nåt spännande o lockande som inte jag har? Nåt på mig som stör honom? Klär mig för osexigt? Usch måste få slut på dessa tankar.

Svar på tråden Varför titta på andra tjejer? begriper mig inte på det.