• Bedhead

    Vad ska en man som vill ha barn men inte har en partner göra?

    Hej, situationen är att det finns en man som väldigt gärna vill ha barn, men han har ingen att göra barnet med. Han vill nämligen leva med en kvinna som inte ska ha fler barn pga ålder.

    Han vill vara en aktiv förälder, alltså minst 50%.

    Finns det något ställe där han till exempel kan annonsera efter en kvinna i samma situation? Eller kanske hitta ett lesbiskt par som skulle kunna tänka sig ett planerat föräldraskap med honom (efter de lärt känna varandra såklart).

    Eller andra förslag?

  • Svar på tråden Vad ska en man som vill ha barn men inte har en partner göra?
  • Kereza
    Soe skrev 2015-07-03 15:01:56 följande:

    Kan han inte adoptera tillsammans med sin kvinna?


    Men det står ju att han inte har någon att göra det med?

    TS - det här är lite knackigare för män än för kvinnor; kvinnor går ju bara ut och blir gravida om de vill.

    Å andra sidan hör jag att det fortfarande finns kvinnor som vill ha barn och vara hemma-mammor; har han råd med en så'n kan det ju kanske vara något...

    Och annars; leta på homosexuella communities, lära känna ensamstående kvinnor som inte vill ha ett förhållande, men ändå vill ha barn, och liknande. 
  • Bedhead
    Soe skrev 2015-07-03 15:01:56 följande:

    Kan han inte adoptera tillsammans med sin kvinna?



    Kvinnan vill inte ha fler barn. Adopterade eller andra. Men har inget emot att mannen skaffar barn på annat sätt, eftersom han verkligen vill det.
    It´s better to have loved and lost than to live with a fucking psycho for the rest of your life
  • grind

    Destruktiviteten slår i taket.

    Skaffa dig en kvinna om du vill ha barn. Ett barn förtjänar en riktig familj. Läs barnkonventionen.

  • Bedhead
    grind skrev 2015-07-06 10:11:16 följande:

    Destruktiviteten slår i taket.

    Skaffa dig en kvinna om du vill ha barn. Ett barn förtjänar en riktig familj. Läs barnkonventionen.



    Jag är en kvinna, så att skaffa mig en kvinna för att få barn skulle komplicera saken. För övrigt är det inte jag som vill ha barn, utan en man.

    Jag har nog läst barnkonventionen noggrannare är vad du läste denna trådstart.

    Vad är problemet med att två personer delar på ett föräldraskap utan att ha en romantisk relation innan? Står det någonstans i barnkonventionen att föräldrar måste ha det?

    Vad jag vet står det att barn ska ha tillgång till båda sina föräldrar, vilket är exakt vad denna man också vill.
    It´s better to have loved and lost than to live with a fucking psycho for the rest of your life
Svar på tråden Vad ska en man som vill ha barn men inte har en partner göra?