• jonny1993jonny

    Inflammerad tarm och ersättnign

    tjena, det är så att jag har haft min otur i livet.

    jag är 21 år gammal man och har fått inflammerad tarm (diagnoserat). Och jag vet inte fan vad jag ska göra av mitt liv nu.

    Jag var inlagd en vecka på sjukhus och har gått ner 12kg. Mitt psyke har påverkats. Sportade ganska mycket och satsade mot eliten. Vägde 102kg morgonvikt innan jag drog till akuten och väger i skrivande stund 90kg.

    mina toalett besök är helt otroliga , minst 8-12ggr per dag med blodiga avföringar, jo ni som vet vet.

    Fick det 2v sedan och sedan dess har det vart kaos, jag förlorade mitt sommarjobb pga att jag skulle ta över en killes arbetsplats som skulle på semester, men jag fick mina blodiga diarrer och kraftiga magsmärtor innan jag sa upp mig och sökte akutvård på akutavdelningen.

    nu sitter jag hemma helt begränsad av vad jag får äta, vad jag får dricka och göra. Jag får inte heller jobba och kan inte heller söka jobb då jag vet att ingen vill ha en kille som gör nummer 2 10ggr varje arbetspass. Samt måste jag alltid ha en toalett runt om mig, jag fick ut kortison och asacol , men det hjälper inte ens mig men minskandet av toalett besöken. Har blivit en bit deprimerad och besviken på mig själv utan anledning, jag kan inte göra något alls , inte ens träna för att må bra på gymmet. Mina föräldrar betalar mig medecin för att det är för dyrt och jag skäms som fan för att jag har alltid klarat mig själv. Är helt arbetslös utan A-kassa nu också. Mitt liv är hemma i hemmet i sängen.

    Vad ska jag göra? det är lite skönt att skriva av sig. Ibland när det är som värst tänker jag på framtiden om jag måste ha stomipåsen...;(

    Min fd chef sa att jag kan få något sjukdomsersättning av någon försäkring men vilken visste han inte, och jag vet ju ingeting då jag aldrig tagit ut något slags bidrag från samhället, jag gillar att jobba och spendera mina timmar, men nu är jag som person som kommer bli knäpp. 

    har diagnoserats för Ulcerös kolit. Vad ska jag göra? vem ska jag kontakta? Min hemförsäkring?

    Tack i förhand!

    mvh

  • Svar på tråden Inflammerad tarm och ersättnign
  • Lena

    Kontakta ditt försäkringsbolag om du har sjukförsäkring och kontakta försäkringskassan.

    Sen varför sa du upp dig från jobbet? Du borde bara ha blivit sjukskriven.

  • Jonny1993jonny2

    Jag slutade jobbet för att jag skulle på riktig ta över en killes arbete när han går på semester. När jag väl är sjuk och han på semester, vem ska jobba på positionen? Så jag sa upp mig så de kunde hämta en ny kille, det var sommararbete.

    Jag har sjukförsäkring , men vad är det man ska säga? Aldrig gjort dethär förr? Och finns det blanketter online på försäkringskassan jag ska skriva ut?

Svar på tråden Inflammerad tarm och ersättnign