• Anonym (Man 44)

    Tråkogt jobb men hög lön, sluta?

    Jag trivs verkligen inte på mitt jobb, det är helt enkelt bara tråkigt och understimulerande men jag har mycket hög lön och det håller mig kvar. Jag klarar av arbetsuppgifterna på ca 2h/dag, resten av tiden surfar jag eller går runt och försöker få tiden att gå bara, ja ni hör själv att det inte är så stimulerande.

    Problemet är som sagt att jag har hög lön och det gör att jag blir kvar. Jag behöver råd hur jag ska göra för att lyfta mig ur den här aparin som drabbat mig.

  • Svar på tråden Tråkogt jobb men hög lön, sluta?
  • Soe

    Har du möjlighet att få ett mer stimulerande jobb så ut o ta risker! Vad är pengar när man är olycklig? Folk fokuserar alldeles för mkt på pengar och alldeles för lite på vad som faktiskt gör en lycklig. Face timea på jobbet är det värsta man kan göra om man vill känna mening med livet. Alternativet är ju att be din chef om andra mer stimulerande arbetsuppgifter och förklara läget. Ligger ju i arb givarens intresse oxå att du trivs.

  • Anonym (abc)

    Måste du vara på plats hela tiden? Har du möjlighet att ta på dig något mer som gör det roligare?

    Jag har också hög lön och roligt jobb just nu men om ca ett halvår så kommer det att bli tråkigare och har funderat en hel del och kommit fram till att det kanske skulle vara skönt att i ett år eller så ha det rätt lugnt och skönt (och tråkigt) på jobbet och fokusera mer på privatlivet istället. Men då har jag bra anställningsvillkor och kan jobba hemifrån, dvs jag kommer inte behöva vara på plats och sitta av tiden.

  • Anonym (Man 44)

    Jag har 50.000 i grundlön sen div tillägg på 10.000 och tjänstebil, inte superhög lön men klart bekymmersfritt levene iaf.
    Ja det är klart att jag kan gå till min chef och be om mer jobb men dom projekt som finns och skulle kunna bli aktuella är sådana som kört i diket regält och det känns inte så kul, har haft det mycket stressigt senaste 10 åren så lite skönt är det ändå att det är lugnt.  Kan lägga till också att jag nog har blivit befodrad över min kompetensnivå och är lite orolig att jag skulle få ett nytt uppdrag som jag inte skulle klara av.

    Men situationen är inte hållbar det vet jag, tack för råd och pepp.

  • Anonym (jobba kvar)

    Hade jobbat kvar, du kan väl surfa och slappa och få lön för det? :) Jag stressar varje sekund på mitt jobb och hade lätt bytt med dig.

  • Anonym (Ekonomtjejen)

    Jag har lite samma problem bortsett från lönen. Har ett tråkigt jobb var jag inte trivs och surfar många timmar per dag de flesta dagarna. Har bett om mer ansvar men inget händer. Tjänar ca 30 000. Söker nu jobb med mer ansvar och högre lön. I din situation skulle jag kanske stanna kvar ett tag och spara pengar och vila ut. Tror du att du kan få ett bättre jobb med samma lön?

  • Anonym (Känn efter)

    Det är alltid svårt när man inte trivs på jobbet, det är ju trots allt en stor del av ens liv...! Skulle du kunna använda tiden till att vidareutbilda dig på nått sätt för att bli mer säker i din roll? Hur viktigt känns pengarna för dig? Kan det vara ett alternativ att gå ner i timmar?

    Lycka till

  • Anonym (Sofia)

    Jag tjänar 27 o har sjukt stressigt jobb som samtidigt är understimulerad på jobbet. Enda lösningen är att hitta ett jobb man trivs m sen är lönen prio två. Själv söker jag nytt jobb, har varit nära att gå in i bägges flera ggr.

  • Anonym (Man 44)

    Tack för alla rd o tips, peppande att höra andras åsikter.

    Imorgon ska jag ta tag i en grej som jag kan göra, inte riktigt mitt ansvar men då får jag nått att pyssla med iaf. Angående pengar så har ni rätt, det är viktigare att trivas men det är svårt att veta vad man ska göra istället och då är lönen ett ankare som håller kvar en på nåt sjukt sätt.
    När jag fick det här jobbet bestämde jag mig för att spara ihop till 1 miljon, ligger på 825.000 nu så jag får väl gneta på ett litet tag till innan jag byter ;)

Svar på tråden Tråkogt jobb men hög lön, sluta?