• Anzil

    Vet inte vad jag skall göra - Jag är så snål och väldigt rädd.

    Jag har sökt mig till en utbildning. Förde första är jag väldigt nervös om jag kommer att komma in eller inte. Om jag inte kommer komma in, vad skall jag göra då? Inga planer. . .

    Om jag kommer komma in, men inte heller får något helgjobb. Vad skall jag göra då? Jag är för snål för att gå på CSN. Jag mår extrem dåligt av det.

    Jag önska bara att man fick CSN bidrag i fyra år, det hade varit rimligt. Då allmänkursen är fyraårig. OBS! Jag har ej sökt mig till allmänkurs!

    Okej, vad skall jag göra! Kan man verkligen vara såhär snål, jag har problem. Finns det någon annan lösning?

    Jag skall studera i Örebro län, någon som känner till vart jag kan jobba. Någon som känner till lediga jobb?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Vet inte vad jag skall göra - Jag är så snål och väldigt rädd.
  • Anzil

    Jag vill minnas i arbetsförmedlingens sida, på profilen. Så kunde man skriva vad man kunde jobba på.

    Jag skrev butik och en annan sak.

    Men nu kan jag jobba me omvårdnad. Vart i arbetsförmedlingen kan jag ändra det, så får jag upp lättare på ''Jobb som passar dig''.

    Tack på förhand!

  • Seven Costanza

    Ansök om CSN så kan du ta det om du inte får något extrajobb. Om du ska överleva bara på bidragsdelen behöver du nog jobba mer än bara på helgen, troligen någon kväll mitt i veckan också.

    Varför vill du inte ta CSN? Om det är en utbildning som leder till jobb borde det inte vara några problem att ta lån.

    Vad är det du sökt och vad menar du med allmänkurs? Har jag aldrig hört talas om. Man får CSN i sex år.

  • Anzil
    Seven Costanza skrev 2015-07-03 18:52:46 följande:

    Ansök om CSN så kan du ta det om du inte får något extrajobb. Om du ska överleva bara på bidragsdelen behöver du nog jobba mer än bara på helgen, troligen någon kväll mitt i veckan också.

    Varför vill du inte ta CSN? Om det är en utbildning som leder till jobb borde det inte vara några problem att ta lån.

    Vad är det du sökt och vad menar du med allmänkurs? Har jag aldrig hört talas om. Man får CSN i sex år.


    Jag syftar på CSN bidrag och den är bara till 2 år,

    Men det är just det jag pratar om i tråden, jag vill inte gå på CSN-Lån. Jag vill inte låna, jag kan inte låna. .. .
  • Seven Costanza

    Aha, är det inte högskolestudier du sökt? För där är det sex år man får CSN. Javisst har du skrivit att du inte vill ta CSN men det jag undrar är varför?

  • Anzil
    Seven Costanza skrev 2015-07-03 19:08:07 följande:

    Aha, är det inte högskolestudier du sökt? För där är det sex år man får CSN. Javisst har du skrivit att du inte vill ta CSN men det jag undrar är varför?


    Det är folkhögskola. Det du syftar på är nog CSN-Lån.

    Jag syftar på CSN-Bidrag.

    Angående varför är väl inte särskilt relevant, då det hjälper väl knappast att hjälpa mig om jag berättar eller inte. Jag vill inte låna, så simpelt är det.

    Jag försöker ändra min Arbetsförmedlingen.se. Min profil. Platsbanken. Men kommer inte åt den . .

    Vart kan jag ändra så man bara ser att jag söker omvårdnad?

    Tack på förhand!
  • Anzil

    Jag hatar mig själv!

    Veckorna bara rann iväg, och nu kan jag inte kontanta äldreboendet. Jag gick dit och pratade angående om intresse inom att arbeta där. De gav telefonnummer. I och med att jag tappade bort det, sköt jag upp om att kontakta de hela tiden.

    Nu har chefen gått på semester och jag vet inte alls vad jag skall ta mig till.

    Jag har ingen erfarenhet inom äldreomsorg. Finns det någon plats som ni känner till som jag kan jobba hos?

    Jag vill jobba med mina medmänniskor. Samtidigt som jag studerar.

    Snälla, snälla Familjeliv.se!

    Hjälp mig, snälla!! :(

  • Seven Costanza

    Okej folkhögskola vet jag inget om, men eftersom jag trodde det gällde högskolestudier och där får man både bidrag och lån i sex år. Om du bara vill ta bidraget får du väl vara ute redan nu och leta jobb. Ska du flytta till Örebro eller bor du redan där? Vet du redan nu hur ditt schema kommer se ut på folkhögskolan? I så fall kan du ju lättare söka rätt typ av jobb och meddela de tider du kan om något dyker upp.

    Vet inte hur man ändrar i platsbanken men om du loggar in kan du säkert hitta det, eller får du väl mejla deras kundservice och fråga. Själv har jag alltid bara använt deras sökverktyg på egen hand och sökt de kommuner/län och de arbetsområden jag var intresserad av ett i taget.

  • Seven Costanza

    Men om chefen har semester måste det väl finnas en annan chef som täcker för den? Så har det alltid fungerat när jag har sommarjobbat inom vården. Ta reda på vem som är ställföreträdande chef och kontakta den personen. Lycka till!

Svar på tråden Vet inte vad jag skall göra - Jag är så snål och väldigt rädd.