• Anonym (Fia)

    Jag tror att min pojkvän har börjat tröttna på mig.

    Har en jättestor klump i magen, det har gått från 100 till kanske inte noll men till kanske 5.

    Vi har alltid hörts varje dag, inte setts dagligen men haft en väldigt kärleksfull dialog mot varann.

    Sista veckorna har någonting hänt, han drar sig undan mer och mer. Hör jag av mig till honom så tar det lång tid innan han svarar. Semestern vill han inte planera, enda ämne som går smidigt att prata om är om typ bilar, väder och nyheterna. Typ! Jag har försökt prata med honom men det är svårt, märker att han blir defensiv.

    Har därför sista dagarna deppat ihop totalt, jag orkar inte ens analysera allt. Jag är säker på att han har börjat tröttna på mig eller hittat nån annan. Känner däremot att jag måste prata med honom och fråga, så rädd för svaret dock.

    Tycker ni att jag bör göra slut, eller bör jag ställa honom mot väggen först?

  • Svar på tråden Jag tror att min pojkvän har börjat tröttna på mig.
  • Anonym (Längesen)

    Mitt råd till dig är att åka hem till din pojkvän och prata. Säga som det är, att du känner att han tar avstånd och har blivit svårare att prata med. Raka rör funkar alltid bäst. Att leva i ovisshet och väga minsta ord han säger kommer inte göra dig gott....

  • Anonym (Fia)
    Anonym (Längesen) skrev 2015-07-04 09:55:21 följande:

    Mitt råd till dig är att åka hem till din pojkvän och prata. Säga som det är, att du känner att han tar avstånd och har blivit svårare att prata med. Raka rör funkar alltid bäst. Att leva i ovisshet och väga minsta ord han säger kommer inte göra dig gott....


    Tack! Jag tror det också, måste ta tag i det. Han lär inte göra det, han bara undviker mig och hoppas på att jag ska försvinna.
  • Soe

    Du förtjänar ärlighet. Han beter sig som ett svin. Ifrågasätt vrf han inte har bollar nog att säga vad det är frågan om. Om han vill göra slut måste du ha chans att gå vidare o inte vara fast i nåt skit bara för att han är en dum fegis som inte vågar ta tag i saker och visa dig respekt.

  • Anonym (Fia)
    Soe skrev 2015-07-04 10:27:26 följande:

    Du förtjänar ärlighet. Han beter sig som ett svin. Ifrågasätt vrf han inte har bollar nog att säga vad det är frågan om. Om han vill göra slut måste du ha chans att gå vidare o inte vara fast i nåt skit bara för att han är en dum fegis som inte vågar ta tag i saker och visa dig respekt.


    Jag vet, jag känner att jag blir så ledsen över att det är jag som måste göra slut åt honom. Eller vara den som tvingar honom att säga som det är. Men så jobbigt, sms:ade för en liten stund sen. Sett att han läst det, men inget svar. Suck va tröttsamt, vill inte gå runt mer nu utan att rensa luften. Varför gör han så här?
  • Soe

    Han är en feg skit. Gör klart för honom att du inte tolererar det här och säg att det är bäst att ni går skilda vägar om han inte vill engagera sig längre. Sen lämnar du honom. Så har du kvar din självrespekt och möjligheten att gå vidare så snabbt som möjligt. Säger inte att det inte är svårt men livet är för kort för att slösa det på folk som inte ger nåt tillbaka. Ju snabbare du går vidare desto mer tid har du på dig att träffa en riktig man.

  • Anonym (Fia)
    Soe skrev 2015-07-04 13:05:08 följande:

    Han är en feg skit. Gör klart för honom att du inte tolererar det här och säg att det är bäst att ni går skilda vägar om han inte vill engagera sig längre. Sen lämnar du honom. Så har du kvar din självrespekt och möjligheten att gå vidare så snabbt som möjligt. Säger inte att det inte är svårt men livet är för kort för att slösa det på folk som inte ger nåt tillbaka. Ju snabbare du går vidare desto mer tid har du på dig att träffa en riktig man.


    Ska göra det, för kort för att slösa på det här iallafall. Men han undviker mig helt nu, både på sms och telefon. Jag ignorerar helt nu och kör på och lever mitt liv som vanligt, inte så mycket mer jag kan göra. Tack för din fina text.
  • Åsan

    Hur länge har ni varit ihop? Hur gamla är ni? Sjukt ändå. Vill man inte vara med nån gör man väl slut.

  • Anonym (L)

    Det behöver inte betyda att han inte älskar dig mer- kan bara vara att man tar  varann för givet. Jag "gjorde slut" med min pojkvän igår som betedde sig i stort sett likadant. Inget initiativ till sex, knappt en puss när man kom, undvek att ses. Frågade honom rätt ut vafan han höll på med och att han skulle va ärlig med sina känslor. Både han och jag grät en massa när vi bestämde oss för att göra slut (eller tar en paus). Nån timme efter skriver han igen att han älskar mig och verkligen verkligen vill fixa saker och ting. Hur det går återstår att se, men kontentan är att det inte måste innebära att han inte vill va med dig mer. Ibland tar man varann för givet bara,men var uppriktig med vad du tycker. Vill han inte ha dig, så finns det många andra som vill det.

Svar på tråden Jag tror att min pojkvän har börjat tröttna på mig.