• minius

    Är detta en liten flicka? nojjig efter läkarens kommentar!

    Hej alla i värmen!

    Var på rutin UL i mars och bm hade svårt att se könet på vår plutt då navelsträngen låg mellan benen...Tillslut efter lite buffande sa hon att vi ska få en liten flicka. Lyckan var total då vi har 2 pojkar sen innan. 

    Hon va 95% säker och sa att hon aldrig haft fel. 

    Hos ett läk besök nu i veckan frågade läkaren vad vi väntade och jag sa flicka. Då säger han - ja men det behöver inte stämma då flickor kan va knepiga så bli inte förvånad och besviken om det tittar ut en liten pojke!

    Självklart spelar det ingen roll om bebis är en pojke jag blir lika glad för det. Men jag är i v 36 nu så vi har köpt och inrett alla saker till en flicka och bestämt namn såklart. För mig handlar det mkt om mental förberedelse och såklart är det speciellt med första flickan!
    Blev helt nojjig efter denna kommentar och vill gärna höra vad ni tror utefter dessa två bilder som bm tycker indikerar på flicka.



     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-05 09:14
    Tack ni för alla svar!
    Känns som att jag vågar tro lite mer på bilderna nu :)

    Tycker att det är tråkigt att de som inte har för avsikt att ge ett relevant svar här utan bara måste uttrycka sin personliga åsikt ang den evigt bisarra "hen" diskussionen kan ta sig en funderare innan man postar ett inlägg utan att veta ngt om den som startat tråden. En efterlängtad första flicka med flera månader av "mental" förberedelse av anledningar som jag aldrig skulle skriva här gör skillnad. Så till eventuella nya moralpredikare och hen sugna debattörer, ta detta i ett annat forum är ni snälla.

    Ha en underbar dag!

  • Svar på tråden Är detta en liten flicka? nojjig efter läkarens kommentar!
  • Lisa_1986

    Skönt då att bebisen inte fattar vad vi vuxna menar med flick- och pojksaker tänker jag. Hen vill nog mest ha kärlek och uppmärksamhet. ;)

  • LNE

    Detta togs i v 20 och jag tycker det är en självklar bild på en pojk ?? Fastän barnmorskan sa att hon inte var 100% säker.

    Så som din bild ser ut såg det ut när jag väntade min dotter

  • minius

    Tack för svaren LNE och viseversa!
    Tycker ju också att det ser ut som en tjej då mina 2 pojkar också varit väldigt "tydliga" men man blir ju osäker efter den där kommentaren. ;)

  • KaDa89

    Där jag gjorde RUL sa dom att även om dom är ganska säkra(typ 95%) så lovar dom aldrig nått mer än till 80% och särskilt inte på flickor. Vi väntar också en flicka :)

  • nevermind
    Lisa_1986 skrev 2015-07-04 11:30:32 följande:

    Skönt då att bebisen inte fattar vad vi vuxna menar med flick- och pojksaker tänker jag. Hen vill nog mest ha kärlek och uppmärksamhet. ;)


  • alla har olika åsikter
    minius skrev 2015-07-04 11:20:47 följande:

    Hej alla i värmen!

    Var på rutin UL i mars och bm hade svårt att se könet på vår plutt då navelsträngen låg mellan benen...Tillslut efter lite buffande sa hon att vi ska få en liten flicka. Lyckan var total då vi har 2 pojkar sen innan. 

    Hon va 95% säker och sa att hon aldrig haft fel. 

    Hos ett läk besök nu i veckan frågade läkaren vad vi väntade och jag sa flicka. Då säger han - ja men det behöver inte stämma då flickor kan va knepiga så bli inte förvånad och besviken om det tittar ut en liten pojke!

    Självklart spelar det ingen roll om bebis är en pojke jag blir lika glad för det. Men jag är i v 36 nu så vi har köpt och inrett alla saker till en flicka och bestämt namn såklart. För mig handlar det mkt om mental förberedelse och såklart är det speciellt med första flickan!

    Blev helt nojjig efter denna kommentar och vill gärna höra vad ni tror utefter dessa två bilder som bm tycker indikerar på flicka.

     


    Fick ni betala för att få veta kön? Har hört att man får göra det i vissa kommuner.

    När jag var på RUL så nämnde jag just detta du skriver in, och hon sa "hade inte jag varit säker på att det är en flicka så hade jag aldrig sagt det. I andra kommuner där man får betala för att få veta kan det hända att de gissar när de är osäkra då de har betalat för att få veta "
  • Connie07

    När jag väntade på min flicka,så var barnmorskan helt säker att hon såg en flicka.Och det stämde ju,och jag blev överlycklig.Så möjligheten är stor att ni får en flicka.

  • Agentkia
    minius skrev 2015-07-04 11:20:47 följande:

    Hej alla i värmen!

    Var på rutin UL i mars och bm hade svårt att se könet på vår plutt då navelsträngen låg mellan benen...Tillslut efter lite buffande sa hon att vi ska få en liten flicka. Lyckan var total då vi har 2 pojkar sen innan. 

    Hon va 95% säker och sa att hon aldrig haft fel. 

    Hos ett läk besök nu i veckan frågade läkaren vad vi väntade och jag sa flicka. Då säger han - ja men det behöver inte stämma då flickor kan va knepiga så bli inte förvånad och besviken om det tittar ut en liten pojke!

    Självklart spelar det ingen roll om bebis är en pojke jag blir lika glad för det. Men jag är i v 36 nu så vi har köpt och inrett alla saker till en flicka och bestämt namn såklart. För mig handlar det mkt om mental förberedelse och såklart är det speciellt med första flickan!

    Blev helt nojjig efter denna kommentar och vill gärna höra vad ni tror utefter dessa två bilder som bm tycker indikerar på flicka.

     


    Man brukar säga att detär tre streck på en tjej. Tycker det ser ut som en tjej ja.
Svar på tråden Är detta en liten flicka? nojjig efter läkarens kommentar!