• Anonym (ledsen)

    Ledsen, tappar lusten så fort förspelet eller sexet börjar. Någon mer?!

    Jag har problem med min sexlust. Jag kan känna lust och så när min kille är på jobbet eller är bortrest. Det händer att jag sitter och tänker på honom och önskar han vore hemma så att man kan kunde ha sex. MEN så fort han kommer hem är allt det som bortblåst. Lusten finns inte där längre.


    Sen kan jag också känna lust efter att jag drömt om sex (drömmer rätt ofta om sex och det är sex med min kille som jag drömmer om, väldigt sällan sexdrömmar om andra män). Jag vaknar upp och är sugen, börjar närma mig min kille, han hakar på, förspelet börjar och vips så är lusten borta. Men jag brukar alltid fullfölja sexet ändå. Men sexet känns inte och jag måste ofta fejka stön så att inte min pojkvän tror att det är något fel på honom. Det är ju inte honom det är fel på utan mig. En annan sak är att i drömmen är sexet alltid skönt och upphetsande, men inte i verkligheten.


    Ibland har vi skippat förspel och bara kört pang på rödbetan då jag vet med mig att jag tappar lusten under förspelet. Men efter några juck så är lusten borta. Vet inte vad som kommer först att jag tappar lusten för att sexet inte känns så mycket eller att jag tappar lusten först och att sexet därför knappt känns något.


    Det var längesedan jag var riktigt kåt eller kåt överhuvudtaget, det närmaste jag kan komma är att det vore trevligt med sex och att jag är lite sugen typ...


    Sen jag kan också tycka det är lite pinsamt med sex. När jag ligger där naken och han ska "kliva på" och köra missionären och så möts våra ögon och då vill jag bara sjunka ner genom jorden. Så himla pinsamt! Så vill helst ha det rätt mörkt i rummet annars så är sex oerhört obekvämt för mig, kan inte slappna av alls om vi kan se varandra.


    Minns en gång när vi skulle ha sex i soffan, var väl på dagen eller något för minns att det var väldigt ljust. Jag vågar aldrig ta initiativet till att börja ta av honom kläderna, oftast får han börja ta av lite kläder på mig så kan jag fortsätta och han tar av sina egna kläder. Men sen när han skulle "kliva på" och jag ligger där helt naken i soffan och han kan se allt (har inte problem med att han ser mig naken annars, bara i sexuella situationer), han har stånd och allt. Våra ögon möts och jag blir så obekväm att jag börjar himla med ögonen. Han undrar förstås varför jag gjorde så, och jag låtsades som att jag inte hade gjort något typ.


    Usch jag är så ledsen, vill inte ha sex, mår bara dåligt av det. Känner mig utnyttjad när det bara är han som får ut något av det, jag känner oftast inte så mycket *ledsen*


    Förstår ju att ingen av er här kan hjälpa mig med detta, men var skönt att skriva av sig lite och kanske prata med någon som befinner sig i samma situation eller som känner igen sig??

  • Svar på tråden Ledsen, tappar lusten så fort förspelet eller sexet börjar. Någon mer?!
  • Anonym (Vanligt)

    Det du beskriver är jättevanligt och jag blev av med problemet i vuxen ålder. Det största problemet för mig var att det var för stor skillnad mellan fantasierna i huvudet och verkligheten. Det kan handla om nervositet eller att man har en fasad till den andre. Kanske man inte känner varandra tillräckligt, eller känner sig nog accepterad? För mig handlade det mycket om att vi var för olika, han hade inte kapacitet att greppa vem jag var och var för ytlig för att förstå poängen med att se efter.

    När jag träffade någon jag klickade fullständigt med mentalt så kändes det som att han var i mitt huvud (och jag i hans), och då upplevde jag inte glappet mellan fantasi och verklighet. Upplevde mig 100% accepterad för den jag var och kunde slappna av helt. Kunde berätta om mina mest perversa fantasier och han var kapabel (annars hade vi aldrig klickat mentalt) att göra något med dem och jag med hans.

    Jag insåg att jag måste ha den mentala kontakten med mannen för att uppleva det som i fantasin. Jag har lärt mig att återskapa det här och kan leda män in i mitt huvud och jag i deras. Vilket innebär att de blir lika mindfuckade som jag, och upplever en helt ny värld sexuellt och emotionellt. Efter att ha lärt mig detta kan jag sålla bort män som inte har förmågan att greppa mig mentalt. Det som inte är lika noga är utseendet och annat ytligt, det mesta faller bort om han har den mentala förmågan.

    Jag upplever inte att det är något fel på mig, jag måste bara träffa rätt män eller se till att vi kommer närmare varandra. Men det jag nämnt här är inte allt som spelar in för mig, det skulle bli en hel bok.

    Det är såklart individuellt det här men jag vet inte hur du är så du får hålla till godo med min historia. :)

  • Anonym (Vanligt)

    Jag kom på ett viktigt tillägg:

    Många jag pratat med har tappat lusten när sex gått från att utforska till att bara utföra. Barn har ju också en sexualitet och den handlar om att utforska. Någonstans på vägen till vuxenlivet slutar en del att utforska och köper ett färdigt koncept om vad sex är, och går över till att imitera och utföra sex istället vilket går hand i hand med prestation, som i sin tur är ytterligare en lustdödare.

    Barn som introducerats för sex på vuxnas villkor slussas in i det för tidigt, och även om man varit lyckligt lottad att slippa vuxen inblandning som barn så kommer man ändå få presenterat för sig vad sex är när man kommer upp i tonåren.

    I nya relationer handlar sex inledningsvis om utforskning för många, men i ett skede går det över till utförande och där tappar många kvinnor lusten. Andra fortsätter utforska sig själva och varandra och där håller lusten i.

    Att utforska någon på alla mentala plan är också att utforska någon sexuellt.

    En frågeställning folk borde ha är VAD som är sex? Vad är sex enligt dig, TS? Var/när börjar sex och var/när slutar det vara sex?

  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Vanligt) skrev 2015-07-04 13:08:03 följande:

    Det du beskriver är jättevanligt och jag blev av med problemet i vuxen ålder. Det största problemet för mig var att det var för stor skillnad mellan fantasierna i huvudet och verkligheten. Det kan handla om nervositet eller att man har en fasad till den andre. Kanske man inte känner varandra tillräckligt, eller känner sig nog accepterad? För mig handlade det mycket om att vi var för olika, han hade inte kapacitet att greppa vem jag var och var för ytlig för att förstå poängen med att se efter.

    När jag träffade någon jag klickade fullständigt med mentalt så kändes det som att han var i mitt huvud (och jag i hans), och då upplevde jag inte glappet mellan fantasi och verklighet. Upplevde mig 100% accepterad för den jag var och kunde slappna av helt. Kunde berätta om mina mest perversa fantasier och han var kapabel (annars hade vi aldrig klickat mentalt) att göra något med dem och jag med hans.

    Jag insåg att jag måste ha den mentala kontakten med mannen för att uppleva det som i fantasin. Jag har lärt mig att återskapa det här och kan leda män in i mitt huvud och jag i deras. Vilket innebär att de blir lika mindfuckade som jag, och upplever en helt ny värld sexuellt och emotionellt. Efter att ha lärt mig detta kan jag sålla bort män som inte har förmågan att greppa mig mentalt. Det som inte är lika noga är utseendet och annat ytligt, det mesta faller bort om han har den mentala förmågan.

    Jag upplever inte att det är något fel på mig, jag måste bara träffa rätt män eller se till att vi kommer närmare varandra. Men det jag nämnt här är inte allt som spelar in för mig, det skulle bli en hel bok.

    Det är såklart individuellt det här men jag vet inte hur du är så du får hålla till godo med min historia. :)


    Jag och min kille känner varandra utan och innan, känner mig absolut accepterad och är trygg i hans sällskap. Vi har ändå varit tillsammans i 6 år! Vi klickar verkligen mentalt jag och min kille, det är som om att vi känt varann hela livet och vi är verkligen bästa vänner. Han är den enda jag kan vara mig själv med. Ja förutom när det kommer till sexbiten då. Då är det bara pinsamt och obekvämt.

    Hur menar du med att det var för stor skillnad mellan fantasierna i huvudet och verkligheten?
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Vanligt) skrev 2015-07-04 13:22:24 följande:

    Jag kom på ett viktigt tillägg:

    Många jag pratat med har tappat lusten när sex gått från att utforska till att bara utföra. Barn har ju också en sexualitet och den handlar om att utforska. Någonstans på vägen till vuxenlivet slutar en del att utforska och köper ett färdigt koncept om vad sex är, och går över till att imitera och utföra sex istället vilket går hand i hand med prestation, som i sin tur är ytterligare en lustdödare.

    Barn som introducerats för sex på vuxnas villkor slussas in i det för tidigt, och även om man varit lyckligt lottad att slippa vuxen inblandning som barn så kommer man ändå få presenterat för sig vad sex är när man kommer upp i tonåren.

    I nya relationer handlar sex inledningsvis om utforskning för många, men i ett skede går det över till utförande och där tappar många kvinnor lusten. Andra fortsätter utforska sig själva och varandra och där håller lusten i.

    Att utforska någon på alla mentala plan är också att utforska någon sexuellt.

    En frågeställning folk borde ha är VAD som är sex? Vad är sex enligt dig, TS? Var/när börjar sex och var/när slutar det vara sex?


    Jag och min kille har aldrig utforskat sex direkt. Jag berättade för honom ganska snabbt i förhållandet vad jag tycker om och inte tycker om när det kommer till sex.

    Eller hur menar du med utforska? När jag började ha sex så tog man ju reda på vad man tycker om och så, är det det du menar med utforska? Sen berättade jag det för min kille ganska omgående så att han inte gör något som jag inte gillar.

    Jag vet inte vad sex är, det är väl upp till var och en att bedöma? Sexet börjar väl vid förspelet och sen slutar det oftast när han har kommit, jag kommer inte så ofta. Sen så kramas vi lite, sen går vi upp och tvättar av oss.
  • Anonym (Vanligt)
    Anonym (ledsen) skrev 2015-07-04 13:25:18 följande:

    Jag och min kille känner varandra utan och innan, känner mig absolut accepterad och är trygg i hans sällskap. Vi har ändå varit tillsammans i 6 år! Vi klickar verkligen mentalt jag och min kille, det är som om att vi känt varann hela livet och vi är verkligen bästa vänner. Han är den enda jag kan vara mig själv med. Ja förutom när det kommer till sexbiten då. Då är det bara pinsamt och obekvämt.

    Hur menar du med att det var för stor skillnad mellan fantasierna i huvudet och verkligheten?


    Han kan omöjligt känna dig utan och innan om han inte känner till sexbiten. Sexualiteten bör vara integrerad i den man är, om det ska fungera. Det kan inte vara en roll man intar.

    Ett exempel på en för stor skillnad mellan fantasi och verklighet är när du är kåt tills personen man fantiserade om kommer i närheten av dig. Du upplever alltså verkligheten helt annorlunda än i fantasin.

    Det man kan fråga sig där är vilka faktorer som är annorlunda i fantasin mot verkligheten.
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Vanligt) skrev 2015-07-04 13:35:22 följande:
    Han kan omöjligt känna dig utan och innan om han inte känner till sexbiten. Sexualiteten bör vara integrerad i den man är, om det ska fungera. Det kan inte vara en roll man intar.

    Ett exempel på en för stor skillnad mellan fantasi och verklighet är när du är kåt tills personen man fantiserade om kommer i närheten av dig. Du upplever alltså verkligheten helt annorlunda än i fantasin.

    Det man kan fråga sig där är vilka faktorer som är annorlunda i fantasin mot verkligheten.
    Hur menar du att sexualiteten ska vara integrerad i den man är? Jag har aldrig haft problem med min sexlust tidigare, men då har jag som längst haft ett förhållande på 2 år. Nu har jag och min kille varit tillsammans i 6 år och det är nog det som gör det. Sex är inte lika spännande längre när man haft det med samma person de senaste åren.

    Vilka faktorer skulle kunna vara annorlunda i fantasin mot verkligeheten då? Känner mig helt "lost" på det här med sex, har aldrig behövt engagera mig något tidigare då lusten bara funnits där av sig självt. Men nu gör den inte det och det är väl för att man har varit tillsammans länge plus att man inte är speciellt ung längre...lusten avtar ju med åldern.
  • Haskel

    Problemet ligger enbart i dina tankar. Du tänker för mycket under sexet, och kan inte bara ge dig hän.

    Efter att ha läst allt du skrivit, får jag känslan av att du känner dig accepterad av din kille. Du är inte generad eller blyg för honom. Samt att du tänder på honom.

    Men sex handlar till absolut största delen om dig själv. Det är dina känslor, (tankar) och upplevelse. 
    Felet är att du inte accepterar, respekterar, känner dig bekväm och älskar dig själv. 
    Du släcker inte lampan för att slippa se din kille, egentligen inte för att han ska slippa se dig heller. Du släcker för att slippa se dig själv.
    Möjligtvis släcker du även för att "alla andra" ska slippa se också (sk. hjärnspöken).

    Jag tror inte att du ser att sex är naturligt och "okej". Innerst inne tycker/tror du att det är något fult. I synnerhet om DU sysslar med det.

    Du måste jobba med din självkänsla och ditt självförtroende. Låt inte heller dessa känslor vara en hemlighet, utan berätta om dem för din kille. Skäms inte för det eller dig själv.
    Jag kan garantera att människor i din omgivning är mer förstående och accepterande än du först tror. Dölj inte dina tankar och känslor. Var dig själv, och bli medveten om dina egenheter.

  • Anonym (ledsen)
    Haskel skrev 2015-07-04 14:50:16 följande:

    Problemet ligger enbart i dina tankar. Du tänker för mycket under sexet, och kan inte bara ge dig hän.

    Efter att ha läst allt du skrivit, får jag känslan av att du känner dig accepterad av din kille. Du är inte generad eller blyg för honom. Samt att du tänder på honom.

    Men sex handlar till absolut största delen om dig själv. Det är dina känslor, (tankar) och upplevelse. 
    Felet är att du inte accepterar, respekterar, känner dig bekväm och älskar dig själv. 
    Du släcker inte lampan för att slippa se din kille, egentligen inte för att han ska slippa se dig heller. Du släcker för att slippa se dig själv.
    Möjligtvis släcker du även för att "alla andra" ska slippa se också (sk. hjärnspöken).

    Jag tror inte att du ser att sex är naturligt och "okej". Innerst inne tycker/tror du att det är något fult. I synnerhet om DU sysslar med det.

    Du måste jobba med din självkänsla och ditt självförtroende. Låt inte heller dessa känslor vara en hemlighet, utan berätta om dem för din kille. Skäms inte för det eller dig själv.
    Jag kan garantera att människor i din omgivning är mer förstående och accepterande än du först tror. Dölj inte dina tankar och känslor. Var dig själv, och bli medveten om dina egenheter.


    Jo jag vet att det är mina egna tankar det är fel på och att jag tänker alldeles för mycket. Men jag har alltid varit sån som tänker för mycket, har ett stort kontrollbehov osv och jag kan inte bara ge mig hän. Vet inte om det är något som går att ändra på då jag alltid haft problem med det, försökt bli av med det tidigare men det har tyvärr inte gått. Och sen har jag kronisk dålig självkänsla.

    Nej jag släcker självklart inte lampan för att slippa se min kille, jag släpper lampan för att han inte ska se mig, tycker det är så pinsamt om han tittar på mig eller om vi får ögonkontakt. Jag klarar inte av ridställningen längre pga detta, om det inte är helt kolsvart i rummet då, för då går det bra, då ser han ju inte mig.

    Han vill att jag ska rida ibland då det inte är helt mörkt i rummet, jag går med på det för hans skull, men är inte alls avslappnad och jag bara väntar på att han ska säga att vi kan byta ställning eller att jag säger till att jag är för trött för att jobba, nu är det hans tur och så byter vi till missionären.

    vad ska jag berätta för min kille tänker du? om vilka känslor då?
  • Anonym (Vanligt)
    Anonym (ledsen) skrev 2015-07-04 13:31:19 följande:

    Jag och min kille har aldrig utforskat sex direkt. Jag berättade för honom ganska snabbt i förhållandet vad jag tycker om och inte tycker om när det kommer till sex.

    Eller hur menar du med utforska? När jag började ha sex så tog man ju reda på vad man tycker om och så, är det det du menar med utforska? Sen berättade jag det för min kille ganska omgående så att han inte gör något som jag inte gillar.

    Jag vet inte vad sex är, det är väl upp till var och en att bedöma? Sexet börjar väl vid förspelet och sen slutar det oftast när han har kommit, jag kommer inte så ofta. Sen så kramas vi lite, sen går vi upp och tvättar av oss.


    Men om han gör det du berättade om tidigt i förhållandet att du gillar, blir du kåt då? Tycker du fortfarande om samma saker?

    Jag hör att du är många mil från en lösning, men du vill åtminstone ha en lösning och det är ju en bra bit på vägen.

    Anser också att det är upp till var och en att definiera vad sex är, men om jag hade begränsat mig till att göra en akt av det, där startsignalen är förspelet och slutet är när han kommit, så hade jag lika gärna kunnat sy igen fittan och gå i kloster. Skulle hellre såga av tån med smörkniven än att leva så ett helt liv om jag var tvungen att välja.

    Eftersom jag anser att ens sexualitet är en given del i ens personlighet så är sex så otroligt mycket mer än en tidsbegränsad sysselsättning efter manual. När jag skriver "del i ens personlighet" tänker jag snarare en ingrediens i en mixad drink, än en jordgubb i champagnen. Att det är omöjligt att separera den från den man är, och ingen del man kan plocka ur och lägga undan. Antingen känner han dig och din sexualitet, eller så känner han dig inte utan och innan. Känner du till hela honom inkl sexbiten?

    Sex för mig pågår hela tiden och är själva kemin i relationen, varenda interaktion med min man är sex. Det finns ingen början och inget slut, men det kan intensifieras. Det finns ingen som säger att sex är slut för att någon av oss får orgasm eller att ingen får det.
  • Haskel
    Anonym (ledsen) skrev 2015-07-04 15:14:53 följande:
    Jo jag vet att det är mina egna tankar det är fel på och att jag tänker alldeles för mycket. Men jag har alltid varit sån som tänker för mycket, har ett stort kontrollbehov osv och jag kan inte bara ge mig hän. Vet inte om det är något som går att ändra på då jag alltid haft problem med det, försökt bli av med det tidigare men det har tyvärr inte gått. Och sen har jag kronisk dålig självkänsla.

    Nej jag släcker självklart inte lampan för att slippa se min kille, jag släpper lampan för att han inte ska se mig, tycker det är så pinsamt om han tittar på mig eller om vi får ögonkontakt. Jag klarar inte av ridställningen längre pga detta, om det inte är helt kolsvart i rummet då, för då går det bra, då ser han ju inte mig.

    Han vill att jag ska rida ibland då det inte är helt mörkt i rummet, jag går med på det för hans skull, men är inte alls avslappnad och jag bara väntar på att han ska säga att vi kan byta ställning eller att jag säger till att jag är för trött för att jobba, nu är det hans tur och så byter vi till missionären.

    vad ska jag berätta för min kille tänker du? om vilka känslor då?
    Berätta exempelvis exakt det du berättade för mig nu. Men försök även inse vad det innebär att tänka och vara som du.

    Det jag menar är, att det är lättare att se andra människors fel och missar, än vad det är att se sina egna. Nu ska du inte nödvändigtvis se det som fel och misstag, utan se dina egenheter för vad det verkligen är.

    Låt mig ge dig ett exempel. Sex nakenhet ser du säkerligen inte som något skamligt eller fel på något sätt. Men fel blir det först när DU gör/är det. 
    Försök se dig ur ett annat perspektiv, och granska dig själv, om det gällde någon annan.

    Till slut kommer du att finna vad som är bra och dåligt, samt vad som är ditt sanna jag/din personlighet, samt vad som är en "spelad" person/beteende.

    På samma sätt kan du ta ett nakenfoto av dig själv och hålla för ansiktet. Betrakta kroppen som om den tillhörde någon annan. Fråga dig vad du hade sagt eller tyckt om en vän eller annnan trevlig person haft den kroppen. Jag tror inte du skulle be henne gå och stänga in sig i en mörk garderob.

    Du är bra, och fin precis som du är. Det spelar ingen roll hur mycket eller ofta din kille eller andra människor säger det. Det betyder något, först när du själv tycker det. 
    Jag kan garantera att alla människor tycker du är bra och fin du är. Så varför kan inte du tycka det, om dig själv?
Svar på tråden Ledsen, tappar lusten så fort förspelet eller sexet börjar. Någon mer?!