• MoaEli­s
    Äldre 4 Jul 13:17
    8465 visningar
    11 svar
    11
    8465

    vart köpa kontantkort för iphone?

    Jag tänkte köpa ett 3 kontantkort för iphone, gick till ica och sa att jag ville ha ett 3 kontantkort men jag märkte när jag kom hem att det var alldeles för stort... Alltså fel. Någon som vet vart kan man köpa ett till iphone? eller gav hon mig bara fel?

  • Svar på tråden vart köpa kontantkort för iphone?
  • Äldre 4 Jul 13:24
    #1

    Tror inte att det är något speciellt för Iphone. Du behöver nog ett mikrochip eller vad de nu kallar de minsta.

    Oftast går den innersta delen av chipset att trycka ut och användas separat, har du kollat det?

  • MoaEli­s
    Äldre 4 Jul 13:30
    #2

    Jag trodde det gick att trycka ut men det går inte... Men man kanske måste säga "kontantkort för Iphone" konstigt att hon inte frågade det dock kan jag tycka, om det inte är så att det heter nåt helt annat men det verkar ju konstigt.

  • MoaEli­s
    Äldre 4 Jul 13:50
    #3

    ingen som vet om man måste köpa det på ett speciellt ställe? (vart?) skulle behöva ha det idag..

  • Äldre 4 Jul 14:03
    #4

    Telia? Elgiganten? Tre? Siba?

  • Äldre 4 Jul 14:07
    #5

    Har din telefon ett simkort redan?

  • Äldre 4 Jul 15:55
    #6

    Till iPhone behöver du ha ett nano-sim-kort, be om att få det i butiken. Jag tror att de flesta butiker som säljer kontantkort kan hjälpa dig med detta (åtminstone de större butikerna). 

  • MoaEli­s
    Äldre 4 Jul 17:48
    #7

    Ja jag har ett men mobilen är låst så jag tänker att det lättaste vore att bara köpa ett nytt kontantkort men det verkar inte riktigt så.. men jag får testa imorgon och fråga efter ett kontokort för Iphone istället.

  • Äldre 4 Jul 19:12
    #8

    Eller så klipper du till det stora så det passar. Kolla på nätet hur man gör.

  • MoaEli­s
    Äldre 4 Jul 22:30
    #9

    ja jag läste om det men det verkar väldigt svårt att få till, tror inte jag fixar det.

  • Äldre 5 Jul 23:46
    #10
    MoaElis skrev 2015-07-04 17:48:41 följande:

    Ja jag har ett men mobilen är låst så jag tänker att det lättaste vore att bara köpa ett nytt kontantkort men det verkar inte riktigt så.. men jag får testa imorgon och fråga efter ett kontokort för Iphone istället.


    Det är inte speciella SIM-kort till iPhone.
    Om du har en iPhone 5 eller nyare så är det nano-SIM som passar. iPhone 4S och äldre har micro-SIM.
    Här är en tabell: support.apple.com/en-us/HT202645
  • Äldre 6 Jul 01:31
    #11

    Gå till tex the phone house så hjälper dom dig klippa det till rätt storlek.
    Dom har verktygen för de och tar inte betalt.

Svar på tråden vart köpa kontantkort för iphone?