• EmmaEl­isabet­h2
    Äldre 4 Jul 21:52
    676 visningar
    4 svar
    4
    676

    ÄL-test för första gången..

    Hej!

    Jag behöver lite hjälp, första gången vi använder dessa test.. Är det positivt? Har blivit ett starkare streck i 3 dagar nu och har planerad ÄL imorgon och min temp har sjunkit idag.. För vad jag förstår så had man positivt test dagen innan man faktiskt har ÄL?

  • Svar på tråden ÄL-test för första gången..
  • Mascar­aklump­ar
    Äldre 4 Jul 22:01
    #1

    Nej det behöver inte nödvändigtvis vara dagen innan, det beror lite på. Strecket är ju lite svagare än kontrollstrecket så jag skulle inte säga att det är riktigt positivt, men det kan mycket väl vara positivt imorgon och att du har ÄL då. Tycker ni ska börja köra på redan nu.

  • EmmaEl­isabet­h2
    Äldre 4 Jul 22:04
    #2

    Okej :) det ser inte positivit ut för mig heller men att jag hört att det måste vara positivt dagen innan ÄL och med min sjunkande temp idag gjorde mig väldigt förvirrad och osäker.. Hade sex imorse och testet är taget kl.18 idag, så fortsätter imorgon och håller tummarna för ÄL! Tack :)

  • EmmaEl­isabet­h2
    Äldre 5 Jul 17:14
    #3

    Testet idag.. Vad händer? :( Har jag haft ägglossning eller fick jag ingen den här månaden?

  • Mascar­aklump­ar
    Äldre 5 Jul 21:12
    #4
    EmmaElisabeth2 skrev 2015-07-05 17:14:11 följande:

    Testet idag.. Vad händer? :( Har jag haft ägglossning eller fick jag ingen den här månaden?


    Helt omöjligt att svara på. Kanske var sensitiviteten på det första testet högre än detta, och i verkligheten är båda lika negativa. Kanske hade du LH-stegringen en dag tidigare än du räknade med och missade den. Jag hade testat i ett par dar till, och om det inte ger utslag hade jag väntat tills nästa cykel och då börjat tidigare.

    Och nej, man måste inte få positivt dagen innan. Rent statistiskt är det mest sannolikt, men det innebär inte att det är så för alla.
Svar på tråden ÄL-test för första gången..