• Anonym (Alltid leende på läppar' utåt')

    Hjälp vad skall göras.

    Får panik av att ja måste lära mig o hålla i pengar annars tar de slut på förhållandet. Tänker på hur de skulle bli med min dotter får panik och stressar.

    Vill sluta o snusa , har lovat det , kan inte får ångest , vill sluta snusa det kostar pengar , vill spara pengar , snus kostar pengar får ännu mer ångest o se mitt konto minskas.

    Sex är inte allt , men älskar sex med min sambo för det håller igång mig . Får jag inte sex runkar jag får ångest, för det är min sambo jag vill ha sex med . jag vill inte runka igentligrn mår dåligt . Vill ha sex !!

    Jag blir lugn av bra sex , jag tänker mer klart .

    Åker och ska jobba drar ut på de, tiden rinner iväg blir stressad ,kör i 100-180 km

    Kommer till jobbet är stressad , svårt att varva ner pratar med alla , svårt att bli lugn,

    Vet jag vad jag ska göra en hel arbetsdag så kan det vara relativt lugnt i mitt huvud :

    Börjar dagen med att inte veta vad jag ska göra, eller att jag inte fått order om exakt vad som händer under dagen så går jag och tänker på det ,vad jobbigt .och blir stressad .

    Vet jag exakt vad jag ska göra så går det bra .

    Pratar jag och arbetar samtidigt, det går inte , gör massa fel .

    Pratar jag och gör allt rätt så koncentrerar jag mig så mycket att hjärnan går i 1000 km

    Det är hela tiden ett ständigt stress eller ångest och det blir jag stressad av .

    När jag skriver det här känner jag mig onormal och stressad .

    Jag är snygg charmig smart och snäll.

    Detta är vad jag känner inombords och mycket syns utåt

    Det är väldigt rörigt skrivet men ni förstår nog :)

    Skriv vad ni vill som kan hjälpas , börjar fundera på nån diagnos? Mvh kungen

  • Svar på tråden Hjälp vad skall göras.
  • Okoktris

    Försök att lägga undan en viss summa i veckan/månaden som du inte kan komma åt förrän om ett-tre år.

    Att du försöker sluta snusa kan göra dig stressat och virrig pga nikotinsuget.

    Du kanske kan börja med att minska antal dosor i veckan.

    Fortsätt ha sex med din sambo och försök att inte få ångest när du runkar.

    Var försiktig ute i trafiken! När du är stressad är det mycket lätt att köra i högre hastighet och inte se sig för.

    Ta det lugnt och kör helst inte alls om du är så stressad som du säger att du är.

    Be den som ger dig arbetsuppgifter att du vill ha klara tydliga uppgifter inför arbetsdagen på morgonen. Kanske till ock med med och att få det skriftligt.

    Om du tror att du kanske har en diagnos kanske du ska göra en utredning.

    Hoppas allt löser sig:)

  • Anonym (Alltid leende på läppar' utåt')

    Okej tack ska du ha !;)

  • M r a u

    Om du har adhd vilket din beskrivning skulle kunna passa in på, så har du haft det så här sen barndomen. Har du det? I så fall bör du kontakta läkare på vårdcentralen och be om remiss till vuxenpsykiatrin för utredning.

    Kan du lägga över ekonomin på din sambo/fru ett tag, medan du fokuserar på allt annat som stressar dig? Om du får fickpengar då och då behöver du inte hushålla med pengarna så lång tid och kan dra ner på den tankeverksamheten.

    Hastigheten bör du hålla, sätt en sluttid för när du senast måste gå hemifrån på morgonen. Ha en timmes marginal. Behöver du dra ut på det går du upp så lång tid tidigare som du behöver på dig på morgonen.

    När du kommer till jobbet sätter du dig på en tyst och lugn plats tills du varvat ner. Planera dagenBe om att få tydliga uppgifter. Om du inte vet vad du ska göra, finns det något annat som alltid behövs göras, städa någonstans? Vad arbetar du med?

  • Anonym (Alltid leende på läppar' utåt')

    Okej . Jag arbetar på industri .

    Ska följa dina order .

    Jag har haft det sen barna tid.

    Jag ska försöka be sambon igen om veckopeng och att hon håller i mina pengar .

    Det har nämligen inte funkat förut då ja spårar ur och blir arg på henne då pengarna är slut och att jag vill ha mera pengar osv .

    Men ska nu göra ett seriöst försök !!:)

  • Anonym (mindfulness)

    Känner igen mig i din beskrivning. Upplever att livet rusar förbi snabbare än vad jag hinner leva det (har adhd förresten).

    Skulle dels rekommendera dig att kontakta psykiatrin för en utredning och dels rekommendera dig om mindfulness. Mindfulness i alla fall hjälpt mig. Har blivit lugnare och mer fokuserad. Känner mig inte lika splittrad i hjärnan längre och hanterar livet mycket bättre.

Svar på tråden Hjälp vad skall göras.