• Anonym (sarah­)
    Äldre 5 Jul 12:15
    752 visningar
    0 svar
    0
    752

    Träffade någon och förstår inte vad som händer.

    Jag har alltid varit den väldigt trogna typen och helt naturligt så, jag har bara en enda gång i en relation känt attraktion till någon annan. Detta var då egentligen så att min nuvarande och jag hade ett uppehåll och han valt detta samt åkt iväg till okänd ort och hörde inte av sig alls. Jag pratade då online under några månader med en annan man i ett annat land, på ett både personligt och sexuellt plan. När jag valde att fortsätta med min nuvarande så gifte han sig med en annan kvinna ganska omgående. (som han träffat online). Men vi är fortfarande vänner.

    Detta är nu ca 5 år sedan. Jag har nu varit i relation med min nuvarande i 10 år, innan det i en relation på 7 år med mellanrum på 2 år mellan dessa personer. Jag blir alltså inte lätt förälskad eller sexuellt attraherad av någon, det händer aldrig. Jag spanar inte ens in män på stan och har aldrig varit attraherad till traditionellt vackert eller snyggt.

    Jag har nu arbetat på annan ort med ganska många nya människor. Där fanns en man som jag tror är lite yngre än vad jag är, han har absolut inte varit flirtig men är social i sammanhang där vi varit på samma aw och verkade ofta försöka få kontakt med mig. Kanske lite mer än vad han gjorde med de andra som jobbade där. Han pratar om sin (mycket yngre) flickvän som sitt ex, men de är listade som i relation på facebook. De har haft en väldigt lång relation. Han nämner henne väldigt lite.

    De första veckorna la jag inte ens märke till vem han var, de var på en after work som vi pratade och någon slags attraktion från mitt håll uppstod, jag vet inte vad den handlar om riktigt, han är inte min typ (trodde jag). Jag tror nog att han känner något liknande, men svårt att säga då han är social på fest men verkar vara blyg och lite tillbakadragen privat.

    Jag är också väldigt blyg, och vi skulle nog aldrig ha lärt känna varandra om inte han hade tagit kontakt hela tiden indirekt, haft "onödiga" ärenden i det område jag arbetar o.s.v.. Han är inte min typ fysiskt alls, men intelligent och intressant som människa. Det jag känner kan vara en simpel crush, men detta händer ju aldrig mig och känslan är så stark och det oroar mig att den inte går över, trots att vi inte har kontakt f.n. förutom facebook, men där har vi ännu inte pratat (vi kommer att ses i arbetet igen om några månader). Jag får svårt att tänka och prata när han pratar med mig, på den nivån är känslan. Det är som att vara fjorton år. Märker även att han ofta tittar på mig när han tror att jag inte tittar.

    Min nuvarande relation är sedan lång tid väldigt turbulent och problematisk, dock har jag aldrig tvivlat på mina känslor för min pojkvän tidigare. Men jag har länge känt att det är ett problem att han sällan ger uppmärksamhet och gärna gör det till andra kvinnor. Dewt finns många problem som blir för många att lista här, hans positiva drag är dock också många. Men sedan jag var borta, så har dessa dåliga egenskaper plötsligt förbättrats markant på alla nivåer. Han har efter dessa år bestämt att jag är kvinnan i hans liv (borde han inte veta det tidigare än efter 10 år?). Jag har velat ha barn med honom i ungefär 7 år, han har sagt nej och snart är det för sent.

    Jag funderar på att vara ensam nu. Jag är inte rädd att förlora den nya crushen, han verkar ju ändå ha problem med sitt ex (om hon nu är ex, han kan ju ändå inte riktigt ha släppt henne för då hade de inte stått i relation offentligt kan man tycka). Jag kan ha en känsla av att jag kan ångra att jag lämnar min nuvarande, han är ändå en nära vän, vi känner varandra så väl. Men känslan säger att något är fel, och jag kan inte prata med honom om det utan att det skulle resultera i gräl (jag har försökt tusen gånger). Jag tycker ändå att det signalerar något att jag kan få känslor på det här sättet när jag aldrig brukar få det.

    Vad tror ni?
    (ursäkta om långt och lite osammanhängande)

Svar på tråden Träffade någon och förstår inte vad som händer.