• Äldre 5 Jul 13:36
    1979 visningar
    7 svar
    7
    1979

    Lalandia

    Hej.

    Har planerat att besöka Lalandia och Legoland i sommar med en kille på 7år och en tjej på 5mån.

    Stora killen är ju inga problem och på Legoland gör de mycket reklam för sina skötrum så det känns super.

    Men hur funkar det med tösen på Lalandia, någon som har erfarenhet?

    Har förstått att det finns skötbord så den biten löser sig men amning, kommer man undan nånstans eller kanske finns något i omklädningsrummen?

    Något annat ni som varit där med så små har tänkt på? Något som man bör ha i tankarna eller med sig rent praktiskt?

  • Svar på tråden Lalandia
  • Äldre 6 Jul 18:57
    #1

    jag har sett att många har där sina bebisar  i typ vattentäta spjällsängar på hjul.

    lägger sina handdukar på botten, så bebisar sover medan mamman rullar sängen och håller koll på storasyskon.

    det är många sådana där, tror att det är gratis.

  • Äldre 7 Jul 22:33
    #2

    Tack för svaret!

    Vad bra att det finns lite sånt, då kan jag lugna mig lite. Ska bli intressant hur de där ser ut ?

  • Äldre 8 Jul 13:43
    #3

    Var på Lalandia för en månad sedan med en sexåring och en bebis.
    Vi tog aldrig in bebis till vattenlandet, utan turades om att vara inne med sexåringen. Men jag såg flera som körde omkring sina småbarn i de där vagnarna som finns och det såg praktiskt ut.
    Något som kan vara bra att veta är att det inte är tillåtet att ta med barnvagnen in på någon av restaurangerna på Lalandia, men det går bra att ta loss liggdelen och ta med den in. Eller så finns det ju barnstolar som barnet kan sitta i(vår bebis var dock för liten för det)

  • Äldre 11 Jul 19:19
    #4
    Frökenklm skrev 2015-07-08 13:43:48 följande:

    Var på Lalandia för en månad sedan med en sexåring och en bebis.

    Vi tog aldrig in bebis till vattenlandet, utan turades om att vara inne med sexåringen. Men jag såg flera som körde omkring sina småbarn i de där vagnarna som finns och det såg praktiskt ut.

    Något som kan vara bra att veta är att det inte är tillåtet att ta med barnvagnen in på någon av restaurangerna på Lalandia, men det går bra att ta loss liggdelen och ta med den in. Eller så finns det ju barnstolar som barnet kan sitta i(vår bebis var dock för liten för det)


    Tack för svaret. Jättebra att veta att man inte får ha vagn på restaurangerna.Vår lilla använder inte liggdelen längre. Men är det lönt att ha med vagnen ur bilen överhuvudtaget? Är det mycket annat man går runt där?

    Har ingen aning alls om hur det ser ut...
  • Äldre 11 Jul 20:54
    #5

    jag har varit på Lalandia och jag tycker det är rent vansinne att köra runt bebisar i små skrangliga hagar på det ojämna underlaget. Dessutom är ljudvolymen helt hemsk därinne.

  • Äldre 14 Jul 21:03
    #6

    Vi var där under lågsäsong och då var det rätt lugnt inne på badet. Men under högsäsong/helger så kan det nog vara rejält stojigt och varmt.
    Jag gick promenad, läste bok och chillade när de andra badade och sedan byttes vi av. Funkade bra. Så ni får fundera vad som passar er. Ni kan ju höra med personalen när ni kommer dit.

    Vagn är nog bra att ha, man kan gå runt en del där. Finns vagnparkeringar utanför bad och restauranger. Bra att ta med ett lås.

  • Äldre 14 Jul 21:49
    #7

    Tusen tack för svaren. Känns som man har lite mer kött på benen nu och vet vad det handlar om ????

Svar på tråden Lalandia