• Anonym (ledsen)

    varför kan inte vi vara ett normalt par för?

    Ingen vet om det här, jag här det som en djup hemlighet, för han är så lugn, så charmig, helt som en drömman, vi är det perfekta paret, perfekta familjen, om folk bara visste.

    Han skriker håll käften, fi..., andra svordomar åt mig så saliven spottar, ibland kastar han något mot mig, ibland medan barnen ser på, ibland skriker han håll käften åt dem och drar dem i armen eller flyttar på dem hastigt, stänger in dem i ett rum tills de slutar gråta, givetvis är allt mitt fel, jag provocerar honom, är irriterande mm. Det har gjort mig till en hemsk människa, jagkallar lika ffula ord tillbaka, jag har varit den som fysiskt slagit till honom när han kastat något mot mig, idag för första gången kastade han något på mig, inget som gjorde ont men jag reagerade med att ge han en örfil och nu hör han inget på det örat. Vi är alltid vänner efter ett gräl, nu orkar vi inte bråka mer. Var finns det hjälp att få? Ingen av oss kan kontrollera ilska. Jag skäms! Jag lever precis som när jag växte upp och jag vill inte barnen ska växa upp som jag!

  • Svar på tråden varför kan inte vi vara ett normalt par för?
  • Alvina

    Stackars stackars barn! Separera och det snarast! Det här är inte ok. Usch! Ni ska inte bo ihop och det är aldrig ok att misshandla barnen.

  • Anonym (Äcklar mig)

    Du utsätter dina barn för misshandel. Var det sån mamma du planerade att bli? Det är ditt fel.

  • Anonym (Hm)

    Tycker att OM ni vill leva med varandra och ge barnen en trygg uppväxt. Så flytta isär och gå i terapi båda två! Både ihop och enskilt.
    Barnen bör bo på heltid hos dig tills pappan rett ut sina aggressivitetsproblem på allvar. Han skadar dem för livet med sitt beteende!!!

  • Anonym (Mamma)

    Stackars barn! De ska inte behöva se & höra när mamma & pappa misshandlar varande både fysiskt, psykiskt & verbalt. Hur gamla är barnen?

    Både du & din kille måste söka hjälp för ert aggressiva beteende. Det bästa vore att ni separerade genast. Barnen måste också få hjälp med att bearbeta det hemska som de har varit med om. 

    Kontakta kvinnojouren & socialförvaltningen i morgon!

  • Anonym (Rädd mamma)
    Anonym (ledsen) skrev 2015-07-05 14:58:59 följande:

    Ingen vet om det här, jag här det som en djup hemlighet, för han är så lugn, så charmig, helt som en drömman, vi är det perfekta paret, perfekta familjen, om folk bara visste.

    Han skriker håll käften, fi..., andra svordomar åt mig så saliven spottar, ibland kastar han något mot mig, ibland medan barnen ser på, ibland skriker han håll käften åt dem och drar dem i armen eller flyttar på dem hastigt, stänger in dem i ett rum tills de slutar gråta, givetvis är allt mitt fel, jag provocerar honom, är irriterande mm. Det har gjort mig till en hemsk människa, jagkallar lika ffula ord tillbaka, jag har varit den som fysiskt slagit till honom när han kastat något mot mig, idag för första gången kastade han något på mig, inget som gjorde ont men jag reagerade med att ge han en örfil och nu hör han inget på det örat. Vi är alltid vänner efter ett gräl, nu orkar vi inte bråka mer. Var finns det hjälp att få? Ingen av oss kan kontrollera ilska. Jag skäms! Jag lever precis som när jag växte upp och jag vill inte barnen ska växa upp som jag!


    Usch jag har samma problem med min man förstår vad du går igenom.
    Vi kanske kan hålla kontakt på något sätt
  • Anonym (Sök hjälp)

    Sök hjälp, TS.

    För dina barns skull och din egen skull. Om det sedan hjälper ert förhållande är det en bonus. Men nu ska du fokusera på dig själv så du hjälpa dina barn.

  • seriösanvändare
    "Jag lever precis som när jag växte upp och jag vill inte barnen ska växa upp som jag!"

    Klassiskt. Destruktiva mönster reproduceras ofta. Risken är alltså stor att om era barn växer upp så, så hamnar de i liknande relationer som vuxna. Det blir "normalt" för dem, precis som för dig.

    Ni är alltså SKYLDIGA att ta tag i detta för era barns skull! Separera, gå i terapi mm. Allt annat är indirekt barnmisshandel.
    Om du alltid är seriös, lever du bara ditt liv till hälften.
Svar på tråden varför kan inte vi vara ett normalt par för?