• Mamma till två gullegrisar

    Någon som flygt mycket?

    Vi åker på onsdag utomlands och jag vill ha solcreme med mig dit. Lite kottison och alsolgel och mina gravidvitaminer. Alvedon och Alvedon till barnen också. Stämmer det att man kan lägga det i den väska som man ska checka in precis som den är? Utan att behöva fördela i 100 ml behållare o sv. . ? Hur är det med Alvedon och vitaminer? Får jag ta det i väskan som ska checkas in?

    Vi åker med norwegian från Kastrup.

    Alla tips om vad som är viktigt att tänka på vore jag tacksam för. Och även vad som gäller vad man får ta med sig i incheckningsbagaget. .

    Tacksam för svar och hjälp..

  • Svar på tråden Någon som flygt mycket?
  • snedtak

    Det stämmer att gränsen på behållare som rymmer max 100 ml vätska endast gäller för handbagage. När man checkar in kan man lägga hur stora behållare med vätska som helst.

    Alvedon och vitaminer kan du ta både i handbagage och incheckat bagage. När det kommer till receptbelagda mediciner kan man behöva kolla upp så att de inte är olagliga i det land man åker till, men det är främst om man har väldigt speciella mediciner som starka smärtstillande opiater tex.

    Du kan ta med det mesta i ditt incheckade bagage, utom explosiva ämnen, stora trycksatta behållare typ brandsläckare och olagliga vapen och knark såklart.

  • Mamma till två gullegrisar
    snedtak skrev 2015-07-05 18:15:08 följande:

    Det stämmer att gränsen på behållare som rymmer max 100 ml vätska endast gäller för handbagage. När man checkar in kan man lägga hur stora behållare med vätska som helst.

    Alvedon och vitaminer kan du ta både i handbagage och incheckat bagage. När det kommer till receptbelagda mediciner kan man behöva kolla upp så att de inte är olagliga i det land man åker till, men det är främst om man har väldigt speciella mediciner som starka smärtstillande opiater tex.

    Du kan ta med det mesta i ditt incheckade bagage, utom explosiva ämnen, stora trycksatta behållare typ brandsläckare och olagliga vapen och knark såklart.


    Perfekt. . Då får jag med min solkräm och vitaminer och Alvedon. :)

    Hur tror du är om jag tar med mig min svägerskas levaxin? Hon fick svar på nya prover att hon behöver ta dom igen. Men hon är i det land vi ska besöka och kommer inte hem förrän i slutet av augusti så hon behöver dom. Tror du att jag kan ta med dom fast dom står i hennes namn?
  • SpanskaFlugan

    Kom ihåg att när det gäller vätskor i handbagaget så är det max 1 liter totalt som gäller. Men om du behöver ta med barnmat så får du ta med i större förpackning än 100 ml men de kan be dig smaka på den för att visa att den är "på riktigt".


    Egentligen ska man inte klaga över allt hat vi får från SDtrollen. Tänk så mycket värre det skulle vara att få deras godkännande
Svar på tråden Någon som flygt mycket?