• Äldre 5 Jul 21:55
    14808 visningar
    75 svar
    75
    14808

    Vaginal orgasm, finns det?

    Kan någon förklara det? Är 25 år men har aldrig fått orgasm på annat sätt än klitorisstimulans..

    Har nu gått med på "vanligt" sex med sambon i flera år men tröttnat nu för att det inte är direkt skönt :/

    Hjälp?

  • Svar på tråden Vaginal orgasm, finns det?
  • Anonym (Ja)
    Äldre 5 Jul 22:35
    #1

    Ja det finns. Men fick min första vaginala orgasm efter 26. Krävdes lite övning för vilka ställningar som kom åt bäst.

    Men absolut skönast är det att dubbla dvs både vaginal och klitoris stimulans samtidigt.

  • AnnaZL
    Äldre 5 Jul 22:39
    #2
    +2

    Vaginal orgasm är ett uttryck som hittades på innan vi visste hur klitoris ser ut, och trodde att klitoris bara bestod av klitoris ollon, alltså den del som syns utanpå kroppen.

    Nu vet vi att klitoris ser ut ungefär som ett önskeben, där ollonet är delen där de båda benen sitter ihop och skänklarna är de separata benen (fast mycket tjockare proportionellt). Skänklarna ligger mot utsidan av slidan, på ömse sidor, så när någon får orgasm av vaginalt omslutande sex utan att klitoris ollon berörs är det för att den större delen av klitoris- skänklarna stimuleras inifrån, genom slidan.

    Så- det finns bara klitorisorgasmer vid vaginalt sex eftersom det är omöjligt för en slida att omsluta något utan att klitoris skänklar stimuleras. "Vaginal orgasm" betyder och skulle egentligen kallas "klitorisorgasm utan ollonstimulans". Om det nu är så viktigt att särskilja...

    Varför det fortfarande kallas så är för att tom 2015 är okunnigheten hög om hur klitoris ser ut!

  • AnnaZL
    Äldre 5 Jul 22:55
    #3

    Och, ja, det är fullt möjligt att få orgasm av att klitoris skänklar stimuleras via slidan, utan att ollonet berörs. Men, som Ja skrev, det är vanligare att komma fram till det senare i livet. För mig tog det till efter 35.

  • Äldre 5 Jul 23:10
    #4

    Jo jag vet ju att klitoris är mer än själva "ollonet".. men kan man typ träna upp det att kunna få orgasm endast genom penetrerande sex?

    Min sambo börjar tröttna på mig för att jag inte vill ha sex ( onanerar hellre ) han vet om det men säger att han inte bryr sig..

  • Anonym (Maj)
    Äldre 5 Jul 23:46
    #5

    Jag är 55+ och har aldrig fått vaginal orgasm trots ett aktivt sexliv.

  • AnnaZL
    Äldre 6 Jul 00:02
    #6
    +2

    Antagligen går det att träna upp, men jag håller inte med om att det är det dom är ditt problem.

    Du har "gått med på" (endast?) vaginalt omslutande sex i flera år trots att du inte tycker det är skönt. Sambon vill att du ska träna upp dig att komma på det (enda?) sätt som han vill att ha sex på, i stället för att ha sex på sätt som du kommer av och tycker är sköna.

    Det låter väl magstarkt att envisas med att fortsätta att ha sex i flera år på ett sätt som ens partner tycker är oskönt och inte kommer av och sedan vilja att den partnern plötsligt ska börja få samma gamla tråksex att bli orgasmproducerande.

    Jag skulle gissa att en förutsättning för att komma av annan sorts (och oftast mindre intensiv) stimulans än du är van vid är att du du är rejält tänd på din partner och att ni redan har ett sprudlande sexliv. Eller minimikravet att han i alla fall redan ger dig orgasmer regelbundet. Nu låter det mest som att du förväntas göra nya, roande cirkustrick i en smutsig bur utan mat.

  • AnnaZL
    Äldre 6 Jul 00:09
    #7

    Och, ja, det går att träna upp. Det har jag gjort med min partner. Det går ut på att träna sig att komma av annan stimilans än du är van vid. Ingen onani, var väldigt tänd på din partner, ha bara den sortens sex du vill komma av, men det gäller att gå in detalj på rörelser, vinklar, tempo, allt för att hitta ett sätt som funkar för er. Din partner behöver vara lyhörd. Sedan tror jag också att en del möjligen kan vara fysiskt- hur bra ni båda passar ihop i de regionerna. Men det är jag inte säker på då jag inte har något vidare underlag att gå på.

  • Äldre 6 Jul 00:16
    #8

    Jag kan komma av utan att stimulera klitpris utvändigt. Ibland. Måste vara väldigt upphetsad och sitta i en bra vinkel. Att rida när när mannen sitter i soffan funkar oftast kanon, som exempel.

    Men att "gå med" på vanligt sex låter ju sådär? Testat att ha med en lien vibrator och stimulera samtidigt?

  • Äldre 6 Jul 00:38
    #9

    Problemet är att jag inte vill ha oralsex för att jag tycker inte om att suga, då kan jag väl inte heller förvänta mig att han ska ge mig oralsex.

    förr hade vi ett bra sexliv men efter barnen så har det blivit mycket sämre, jag går såklart inte med på vaginalt sex om jag inte vill därför blir det så sällan att han börjar tröttna på mig..

    båda blir som gnälliga när ingen av oss kan ge varandra det vi vill ha

  • Anonym (O)
    Äldre 6 Jul 01:10
    #10

    Orgasmer överhuvudtaget är något som jag upplever att man kan träna upp. Jag kunde inte komma varken på egen hand eller med min sambo när jag var yngre (träffades när jag var 15). Köpte en vibrator efter något år, och det var det enda som funkade för mej en längre tid. Efter det lärde jag med att onanera med hjälp av bara fingrarna, men det funkade fortfarande inte med han på ett par år. Tror jag var 20 första gången han gav mej klitorisstimulans till orgasm. Sen efter det har jag lärt mej, och allt rullat på. Enbart genom penetrationssex (och det är numera standard än undantag), och en gång tom utav bara stimulans på brösten. Så, jag tror verkligen på att det går att öva upp.

Svar på tråden Vaginal orgasm, finns det?