• Anonym (Usch)

    Är slang nödvändigt på dejtingsidorna idag?

    Själv gillar jag att skriva men är urusel på det här med slang. Nej jag gillar absolut inte att försöka vara häftig, cool eller vad man nu vill kalla det på såhär sätt. Nej jag gillar absolut inte att skriva på såhär sätt. Och jag tycker definitivt inte att det känns bra att man även tycks bli bedömd efter hur bra man nu behärskar det här med slang på dejtingsidorna numera. Nej jag tycker jag helt enkelt inte jag är mig själv om jag försöker skriva på så sätt. Ja vad ska jag ta mig till?  

  • Svar på tråden Är slang nödvändigt på dejtingsidorna idag?
  • MrsPJ

    Slang? Är det nåt speciellt slang folk kör med på dejtingsidor eller hur menar du? Eller vanligt slang som tex..?

  • Nidingbane

    Eftersom jag har en medfödd hörselskada så har jag fått väldigt mycket tid att bara behärska det Svenska språket. Som hörselskadad så har därför skrivandet kanske fått en lite annan innebörd än för normalhörande i kommunikationen.

    Det finns idag mycket tipps om hur man bör skriva på Internet på dejtingsidorna. Och det är närmst när jag läste en av dem som jag blev lite stött.
    Ex. http://www.datecoaching.se/blogg/tips-hur-man-skriver-forsta-meddelandet-pa-natet/

    Jag tycker nämligen många av tippsen där gör så att jag tvingas frångår mig själv eftersom jag tycker skrivandet är så mycket förknippad med ens identitet och personlighet. Kort så känns tippsen väldig främmande för mig.

    Ja, jag tycker kort b la att jag inte kan känna mig riktigt uppriktig och ärlig om jag nu skriver såsom tydligen många vill och önskar.
    Själv är jag förutom min hörselskadad också lite ordblind, samt har fortfarande svårt med grammatiken. Men där jag förövrigt i alla fall försöker skriva s korrekt som möjligt, ja såsom jag en gång blivit lärd att göra.

  • boll7

    pff Det enda du måste skriva är hur mycket du tränar varje dag och hur mycket spinning du gör dag som natt.

    Det är i alla fall det enda jag ser på dom där dejtingsidorna är hur jävla mycket dom tränar. Sen träffar man dom IRL och det är någon blekfet soffpotatis som inte tränat något dom senaste 20 åren. Men på doms info sida står det att dom gör 12 timmar varje dag minst.

  • Nidingbane
    boll7 skrev 2015-07-06 14:34:10 följande:

    pff Det enda du måste skriva är hur mycket du tränar varje dag och hur mycket spinning du gör dag som natt.

    Det är i alla fall det enda jag ser på dom där dejtingsidorna är hur jävla mycket dom tränar. Sen träffar man dom IRL och det är någon blekfet soffpotatis som inte tränat något dom senaste 20 åren. Men på doms info sida står det att dom gör 12 timmar varje dag minst.


    Jag som lite äldre upplever det snarare som tvärtom. Nej när du är över femtio så är det definitivt inte en fördel att skriva att du tränar mycket. Den erfarenheten har i alla fall jag fått. Nej jag upplever snarare att man måste falla in i ett visst mönster för att passa in i hur de flesta kvinnorna är i egen åldern. Att då skriva att man fortfarande t ex tränar på gym 4 till 6 dagar i veckan gör då definitivt inte att chanserna ökar för en att träffa någon. Nej såsom jag har upplevt det så måste man snarare matcha kvinnorna i en egen ålder i hur de själva är och ser ut om man ska ha någon chans. Så soffpotatisar är snarare såsom jag ser det, de som är mest eftertraktade. Ja typ impotenta män med ölmage, som inte längre kan ha ett aktivt sexliv. Även om det finns undantag ibland kvinnorna, så har de klart bäst chans att matcha medelålder kvinnor.  
  • Nicke

    Inget slang tack. Bra svenska vill jag ha. Man kan läsa ut en del om hur personer är bara genom att titta på hur de skriver. Skriv som du brukar.

  • Nicke

    Glöm för fan inte träning och resor. För i helvete! TRÄNING OCH RESOR.
    Skriv något om att du hoppar fallskärm varje helg.

  • HäckHäxan
    Niklas2k skrev 2015-07-06 21:51:43 följande:
    Glöm för fan inte träning och resor. För i helvete! TRÄNING OCH RESOR.
    Skriv något om att du hoppar fallskärm varje helg.
    Skit också, det har jag glömt i mina profiler, får hoppa in och lägga till lögnerna då så kanske jag kan bli befriad från singellivet!
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Nicke
    HäckHäxan skrev 2015-07-06 21:53:39 följande:
    Skit också, det har jag glömt i mina profiler, får hoppa in och lägga till lögnerna då så kanske jag kan bli befriad från singellivet!
    Shit. Du måste skriva något om det. Det spelar ingen roll om du gör det eller inte. Det tycks vara obligatoriskt.
    Jag försöker att hitta profiler som inte nämner träning men det är nästan omöjligt. Gymmen måste vara fyllda till bristningsgränsen.

    Gärna en anktrut i galleriet också. Det är så sjukt hett!
  • HäckHäxan
    Niklas2k skrev 2015-07-06 21:58:42 följande:
    Shit. Du måste skriva något om det. Det spelar ingen roll om du gör det eller inte. Det tycks vara obligatoriskt.
    Jag försöker att hitta profiler som inte nämner träning men det är nästan omöjligt. Gymmen måste vara fyllda till bristningsgränsen.

    Gärna en anktrut i galleriet också. Det är så sjukt hett!
    hahahahha gärna med läppar med vit idominsalva på också va, perfekt duckface!

    Nå jag tror jag fortsätter med att vara ärlig istället, lögner är jag så usel på och sen orka komma ihåg dem också, jag minns knappt min hemadress vid behov liksom.
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Nicke

    Klar. Ärlighet funkar bäst. Jag är grymt ärlig i min presentation. Men sen när har presentationen spelat någon större roll?

  • j a d e

    ...och vad för slang menar du TS, sa du? Jag hänger förvisso icke på dessa typer av sajter men man vill ju inte missa någon form av språklig bildning?

  • Ful Anka
    Niklas2k skrev 2015-07-06 21:51:43 följande:

    Glöm för fan inte träning och resor. För i helvete! TRÄNING OCH RESOR.
    Skriv något om att du hoppar fallskärm varje helg.


    Bara så bra skrivet. Mitt i prick.
    This is my life and I don't care
  • HäckHäxan
    Niklas2k skrev 2015-07-06 22:12:32 följande:
    Klar. Ärlighet funkar bäst. Jag är grymt ärlig i min presentation. Men sen när har presentationen spelat någon större roll?
    De spelar roll för alla andra som är ärligt, resten skiter nog i vilket.
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Ful Anka
    Niklas2k skrev 2015-07-06 22:12:32 följande:

    Klar. Ärlighet funkar bäst. Jag är grymt ärlig i min presentation. Men sen när har presentationen spelat någon större roll?


    Det gör den för att man sållar enligt den. Alla som vill ha barn eller söker en "livskamrat" går ju helt bort tex.
    This is my life and I don't care
  • Nicke

    Jag läser alltid presentationen men det är väldigt vanligt med tjejer som har sjutton bilder men ingen presentation. Oftast inte intressant.

  • Nidingbane

    Livskamrat, men innan dess tycker jag man bör ha gått igenom en hel del prövningar. Egentligen börjar ju allt med vänskap. Ifrån detta frö, vet man sedan hur det kan bli beträffande den så viktiga kemin. Att därför säga att man söker en livskamrat tycker jag mer låter som att man vill ha en att gifta sig med det samma. Men alla vet ju att det krävs en hel del för att komma så lång. Ja det finns ju många som t ex efter flera år med en livskamrat (ogift eller gift) egentligen inte brytt sig om att lära känna vederbörande mer än vad man vill och känner för. En vänskap där man bara tar ut och lever på russinen och som jag har svårt att förstå mig på. Och mycket bara för att helt enkelt har nog med sina egna problem. Men är detta egentligen sann vänskap i riktig bemärkelse? Ja när man t ex inte kan prata med sin livskamrat om vardagliga bekymmer, utan mer har andra vänner för det? 

    Ang. den stora ensamheten idag i Sverige så jag själv hört och fått erfara hur en psykolog och terapeut på fullaste allvar har sagt: Om fler hade riktiga vänner, så skulle vi inte haft hälften så mycket att göra!  

  • Nicke

    Jag söker inte efter vad som helst. Hon behöver vara rätt på både insidan och utsidan. Utsidan är oftast bra men inte insidan.. så att säga. Singel i några år nu och jag börjar bli rätt less på det.

Svar på tråden Är slang nödvändigt på dejtingsidorna idag?