• Anonym (Sämst­a föräld­ern)
    Äldre 6 Jul 00:27
    26916 visningar
    93 svar
    93
    26916

    Mitt barn drunknade nästan idag, mår skit

    Hon lekte med en kompis och kompisens pappa. Jag stod i strandkanten och tittade på. Kompisen och pappan gick ut en bit och min dotter som är mycket kortare och inte kan simma försökte följa med. Jag ropade på henne men hon hörde inte. Såg hur hon tog det där steget för mycket och hon höll sig inte över ytan. Jag rusar så jävla snabbt jag bara kan fullt påklädd ner i vattnet och plockade upp min tjej som hostar och koppar efter andan. Har aldrig varit så rädd och klandrar mig själv så sjukt mycket. Hon skulle haft sim-dynor, jag borde varit bredvid. Jag är den sämsta mamman i världshistorien. Folk stirrade på oss när jag kom upp med henne, hörde hur det mumlades om hur nära ögat det var. Jag vet att det var det, därför mår jag förjävligt nu

  • Svar på tråden Mitt barn drunknade nästan idag, mår skit
  • AnnaZL
    Äldre 6 Jul 00:32
    #1
    +1

    Drt är klart att du mår dåligt efter en sådan chock!
    Men hon lever, var lite snäll mot dig själv.
    Vad gjorde kompisens pappa?
    Jag skulle aldrig gå i vattnet med mitt barn + kompis och plötsligt stunta i kompisen. Går en ut i vatten med barn är det självklart att hålla uppsikt över dem.

  • Anonym (Då vet du!)
    Äldre 6 Jul 00:39
    #2

    Okej, det hade kunnat gå illa, ja. Nu gjorde det inte det eftersom du ändå var tillräckligt uppmärksam. Du kommer aldrig mer låta henne gå i vattnet utan såna simpuffar och du kommer förmodligen vara närmare nästa gång. Hur gammal är hon? Du är inte sämst i världen. Min pappa höll på att tappa mig i ett stengolv när jag var bebis, han var intvålad och tappade greppet. Fick tag i mig på nåt vis. Jäkla klantarsel! Men han är inte sämst för det. Det var olokt att inte vara bättre förberedd men med tur och bra reaktionsförmåga så gick det bra. Kör en lite snabb bearbetning genom att gå igenom dagen fram tills precis just nu, välj ut de bästa minnena och de sämsta, tänk efter vad du vill visa tacksamhet inför och vad du vill be om ursäkt för och förlåt dig själv. Skriv ner det och säg det högt. Tror det hjälper. Kram!

  • Anonym (qwert­y)
    Äldre 6 Jul 01:06
    #3

    Vad nojar du över? Du gjorde precis rätt. Du hade nämligen barnet under uppsikt hela tiden så att du kunde rädda henne när det behövdes. Det är inte meningen att du ska hänga i hasorna på ditt barn hela tiden. Det räcker att du är tillräckligt nära så att du kan ta över om det behövs. Idag var du aldrig längre bort än att du hann hoppa i plurret och dra upp henne när hon behövde det. Bra jobbat.

  • Äldre 6 Jul 01:10
    #4

    Grattis, det gick ju bra! Fast otrevligt för barnet. Nu har du lärt dig att du kan i princip bara lita på dig själv när det gäller att hålla koll på ditt barn, och bättre vara lite hönsmamma, än inte alls. Djupt vatten, barn som inte kan simma, ingen förälder brevid ... du hade tur!

  • Anonym (Tt)
    Äldre 6 Jul 01:11
    #5

    Låter kanske hårt, men det är sånt som händer och du var ju där!! Min son sprang ifrån mig och hoppade ner i den djupa delen av poolen för att han ville bada. Jag efter och drog upp honom. Jag anser att jag gjorde allt rätt och jag lovar, han har inte gjort om det igen!

  • Anonym (4-bar­nsfar)
    Äldre 6 Jul 03:14
    #6

    Klandra inte dig själv!
    Du gjorde rätt, så ditt barn var inte nära att drunkna. Det tar flera minuter att drunkna. Barn ska vara övervakade men inte överbeskyddade. De behöver själva märka att vissa saker är farliga. Troligen har barnet lärt sig något viktigt, men skräm inte upp det så att det inte vågar bada.
    Simdynor kan man inte lita på, så man måste ändå hel tiden hålla koll på barn som inte kan simma.

  • Äldre 6 Jul 04:21
    #7

    Håll inte på o skuldbelägg dig själv,Du skötte dig ju bra!

  • Äldre 6 Jul 05:39
    #8

    DU har inte gjort något fel, du har agerat helt korrekt. Kompisens pappa däremot... Vad tänkte han med?


    Gift 2015 - Bebis 2016
  • Anonym (Mamma­)
    Äldre 6 Jul 07:22
    #9

    Du gjorde helt rätt så sluta klandra dig själv! Solig

    Men skäll gärna ut kompisens pappa som inte reagerade. Han borde ju ha sett vad som hände lr?

  • Äldre 6 Jul 07:22
    #10

    Du har väl inte gjort något fel. Jag hade gjort detsamma. Kompisens pappa verkar dock vara helt jävla dum i huvudet. Vad fan sysslade han med?? Jag hade frågar faktiskt.

Svar på tråden Mitt barn drunknade nästan idag, mår skit