• annasv1980

    BB Sthlm- ta med egna blöjor?

    Någon som fött där nyligen och vet? Hur många behöver man i så fall ta med sig om man ska stanna ca tre dagar? Sedan undrar jag även över bindorna som man måste ha till avslaget, var får man tag på dem? Märke?

  • Svar på tråden BB Sthlm- ta med egna blöjor?
  • annasv1980

    Jag vet ingenting, det är därför jag frågar. Såklart får man medan man är där men man kan säkert behöva hemma ett tag med.

  • sextiotalist

    När det gäller avslaget så är det så individuellt, själv så var jag kvar 5 dagar och snittad så när jag kom hem så räckte det med trosskydd. Andra väninnor har blött både mer och längre

    När det gäller bebisens blöjor så får ni nog det ni behöver under tiden ni är på sjukhuset

  • Anonym (BB sthlm)

    Min son är 6 månader och när jag födde på BB Stockholm så fick vi 2 babyboxar, en från libero och en från okänt märke. I den från libero låg det 1 paket libero newborn och i den andra 1 paket pampers newborn, tillsammans kanske 40-50 blöjor så det behöver man inte ha med sig!

    Bindor till mig fick vi där och sen frågade jag om jag kunde få med mig några extra hem och då fick jag en påse med kanske 10 bindor med mig.

  • Anonym (Ella)

    Det räcker med vanliga nattbindor när du kommit hem. Alltså typ libresse eller always. Födde inte på BB-Sthlm utan BB-Sophia och vi fick både blöjor och bindor där.

Svar på tråden BB Sthlm- ta med egna blöjor?