• Anonym (Kaffedraken)

    bebis har konstiga saker för sig

    Min bebis på 7 månader har börjat för ett tag sen med lite konstiga saker som jag måste kolla med er om ni tror er veta vad det kan vara.

    Svårt att förklara, men han liksom skjuter ut underkäken o visar tungan samtidigt och sen liksom han slår sig själv. Antingen med handen som är knyten eller med en leksak. Jag börjat bli lite orolig för vad det kan vara för det ser rätt lustigt ut.

    Han gjorde även nåt liknande när han vaknade häromdagen i bilen, gjorde likadant med munnen men liksom skakade och flyttade huvudet uppåt. Jättesvårt att förklara men vad tror ni detta är ? Jag tror ju alltid det värsta, att det liksom är något. Men vad vet jag inte.

    Är orolig i vilket fall.

  • Svar på tråden bebis har konstiga saker för sig
  • Anonym (Kaffedraken)

    Vad är du orolig över? Slår han hårt?

    Jag tror bara han testar lite och inget du ska vara orolig över. Dom undersöker ju rätt mycket :)

  • Anonym (Kaffedraken)

    gissar att nån jobbig tand är på väg ut, och det känns konstigt så han "omdirigerar" det onda när han slår sig.

     

  • Anonym (Kaffedraken)

    Alltså vår dotter som nu är 11 månader har haft mycket konstigt för sig, när hon väl kommer på något nytt måste hon göra det konstant.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Maddi skrev 2015-07-06 09:56:23 följande:

    Vad är du orolig över? Slår han hårt?

    Jag tror bara han testar lite och inget du ska vara orolig över. Dom undersöker ju rätt mycket :)


    Ja dom har ju mycket konstigt för sig :)
  • Anonym (Kaffedraken)
    Dasha skrev 2015-07-06 11:11:41 följande:

    gissar att nån jobbig tand är på väg ut, och det känns konstigt så han "omdirigerar" det onda när han slår sig.

     


    Fast tänder har han haft ett tag så det tror jag inte. Men det är säkert bara något han vill testa, de testar ju mycket.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Dijon skrev 2015-07-06 12:04:01 följande:

    Alltså vår dotter som nu är 11 månader har haft mycket konstigt för sig, när hon väl kommer på något nytt måste hon göra det konstant.


    Ja så är de säkert, får vi hoppas :)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Min väninna har ett barn som fick epilepsi. Det såg ut ungefär som du beskriver, men armarna gick ut och hon skrek mycket. Det kallades för infantila kramper.

    Det är viktigt att få hjälp mot epilepsi tidigt. Om du är orolig bör du filma anfallen och skriva ner hur ofta dom kommer och hur dom ser ut, och tjata på doktorn tills du får komma till ett barnsjukhus med nevrolog.

    Min väninnas barn gick bakåt i utvecklingen pga anfallen, men är helt frisk idag pga tidig hjälp.

    Bebis-epilepsi blir ofta feldiagnostiserat som ont i magen. Lycka till!

    Förmodligen är ditt barn helt friskt, men det är bättre att gå till doktorn en gång för mycket än en gång för lite.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det är ju väldigt svårt att förstå exakt hur han gör genom beskrivning i text. Det bästa är väl ändå att fråga på bvc om du är orolig.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tack för era svar men nu har han i princip slutat att göra så, så det var väl bara något han fick för sig att göra ett tag som det mesta andra :)

Svar på tråden bebis har konstiga saker för sig