• LängtanSåStor

    Inget foster syns i vecka 6+4 ta piller eller inte?

    Sitter med den värsta ångesten jag haft i mitt liv. Vet inte VAD jag ska göra. Idag 6+4 var jag på ett VUL på gynakuten för att jag blödde lite grann. Han såg inget foster och sa att det var en ofostrig graviditet och skrev ut sytotec abortpiller. Jag ska alltså ta dessa MEN han sa att han bar 99 procent säker på att det inte fanns ngt. Den där 1 procenten river i hela min kropp. Har fått en tid om 10 dagar igen för att se att allt kommit ut men.... ska jag ta pillren? Finns det ändå en chans när det ändå är så tidigt? Ska jag skita i pillren och gå dit om 10 dagar ändå för att kolla igen?

    Helt förstörd. Att gå i tio dagar under semestern och vänta är ju helt förlamande

    Solskenshistorier?????

  • Svar på tråden Inget foster syns i vecka 6+4 ta piller eller inte?
  • Snowgirl

    Ta absolut inte pillren. Det är helt galet att han inte gav dig en tid för ett nytt VUL om någon vecka för att konstatera att det inte finns något foster. Det är långt ifrån alltid det syns ett foster i v 6+4. Läkaren verkar helt inkompetent. Vänta och se tycker jag. Om du börjar blöda kan det komma ut av sig självt och om du inte börjar blöda kan du ta hjälp av sytotec, men inte förrän det är dubbelkollat att det verkligen inte finns något foster. 

  • tvåsmåunderverk
    LängtanSåStor skrev 2015-07-06 13:23:13 följande:

    Sitter med den värsta ångesten jag haft i mitt liv. Vet inte VAD jag ska göra. Idag 6+4 var jag på ett VUL på gynakuten för att jag blödde lite grann. Han såg inget foster och sa att det var en ofostrig graviditet och skrev ut sytotec abortpiller. Jag ska alltså ta dessa MEN han sa att han bar 99 procent säker på att det inte fanns ngt. Den där 1 procenten river i hela min kropp. Har fått en tid om 10 dagar igen för att se att allt kommit ut men.... ska jag ta pillren? Finns det ändå en chans när det ändå är så tidigt? Ska jag skita i pillren och gå dit om 10 dagar ändå för att kolla igen?

    Helt förstörd. Att gå i tio dagar under semestern och vänta är ju helt förlamande

    Solskenshistorier?????


    Svårt. Kan du vara tidigare gravid? Såg han hinnsäcken utan foster? För mätte han hinnsäcken till 6+4 så är det nog ofostrig graviditet! Kan du få ett andra utlåtande av en till läkare?
  • Losan

    Det ska alltid kollas upp minst två gånger innan beslut om att avbryta graviditeten tas!!

  • Venne

    Så tidigt brukar de väl inte ens vilja göra vul, just för att det inte är säkert att man ser något? Jag hade väntat en vecka och gått till en annan läkare först.

  • alina 2012

    Exakt samma svar fick jag men den läkaren gav mig ny tid efter 2 veckor och då slog hjärtat.Jag hade mkt blödningar men jag är fortf gravid i v 30 :).Be att någon kollar om ca 2 veckor det är svårt att se ngt så tidigt och man kan ju nästan aldrig vara säker på exakt när befruktning skett.Hoppas på det bästa

  • LängtanSåStor

    Åhhhh tusen tack för alla svar!!!! Han sa mer -ja är du så långt gången dom du säger att du är så borde jag se ett foster i vecka 6-7. Han sa inget om hinnsäcken osv.

    Taaaack tjejer jag kommer faktiskt avvakta. Och som sagt det kan mkt möjligt vara sommar säger men jag skulle aldrig kunna göra det om JAG inte är säker.

    Mer Solskenshistorier? ??

    Tack alla verkligen

  • MagdalenaZ

    Min mens var sen 8 dagar, testat varje dag tills jag fick sån smärta att jag uppsökte vård. Fick en tid 20 dagar efter att min mens skulle kommit.

    Läkaren tog inget blodprov eller något utan gjorde vul och sa att att han ser ingenting och jag borde få mens närsom. Åkte hem och tog ett gravtest som visade positivt, jag var alltså gravid runt v 6.

    Man ser inget så tidigt, jag hade avvaktat till minst v 8 och tagit test eller kräva ul.

  • LängtanSåStor

    Att det ändå är så osäkert det här med vul. Om de nu utför tidiga vul på kvinnor som är oroade så borde de redan innan vulet gå igenom alla risker med att göra ett tidigt. De kan bara säga att det finns en chans att vi inte ser ngt idag men då bokar vi bara om eller så ser vi ett direkt.

  • melissans

    kolla en gång till om en vecka innan du tar piller. Jag såg inget foster i 6+0 bara en liten hinnsäck, en vecka senare såg vi en liten plupp med hjärtslag. Jag var någon dag mindre gången än vad vi trodde antagligen. så vänta du, det kan ju dyka upp en liten där!

  • LängtanSåStor
    melissans skrev 2015-07-06 19:09:57 följande:

    kolla en gång till om en vecka innan du tar piller. Jag såg inget foster i 6+0 bara en liten hinnsäck, en vecka senare såg vi en liten plupp med hjärtslag. Jag var någon dag mindre gången än vad vi trodde antagligen. så vänta du, det kan ju dyka upp en liten där!


    Tack för peppen!!!!!
Svar på tråden Inget foster syns i vecka 6+4 ta piller eller inte?