• Tahoe01

    Erfarenheter av Arthrotec

    Hej
    Jag har problem med en svullen fot och fotled (höger fot): Har ont i båda fötterna framme vid tårna och där man böjer foten när man går. Läkaren säger att jag har ont i vänsterfot på grund av belastnings skada och vill skicka mig på sjukgymnastik.Nu har det även börjat pirra (ända upp till ljumskarna) sticka och bränna i fötterna. Jag har blivit ordinerad Arthrotec 50mg/o,2 mg diclofenac./misoprostol. Vanliga biverkningar är b la diaree Är det en bra medecin som hjälper mot smärta och brännandet? Och vad är bra att äta för att slippa magbesvär? Jag tycker inte att läkaren verkar veta vad som ska göras och har skickat mig på röntgen av fot och fotled.
    Snälla någon som har en aning.

  • Svar på tråden Erfarenheter av Arthrotec
  • Annelie 76

    Medicinen dämpar inflammation och är smärtstillande så det är en ok medicin att äta vid dina problem. Tillägget i pillren är ett hölje som skyddar magen så dessa piller är lite snällare än vanliga Diklofenac.

  • Tahoe01

    Tack för ditt svar. Jag upptäckte när jag kom hem att den även innehåller laktos som jag inte tål så bra så magen är lite känslig så jag ska fråga på apoteket. Jag käkade två kurer med penicillin i våras och då åt jag probimage och drack proviva och klarade mig.

  • Tahoe01

    Jag började med tabletterna i går. Efter första tabletten kände jag ett lätt illamående efter en timme och en lätt magvärk men det försvann efter ett tag. Andra tabletten tog jag vid 23 tiden och även där kom illamåendet efter en timme när jag och la mig 01 så höll kändes det fortfarande. I dag tog jag en tablett vid halv 11 och mår bara mer och mer illa plus att jag har fått en konstig känsla i tungan. Sitter jag still så kan jag hålla ner illamåendet. Ska man stå ut ett tag till eller ringa läkaren? För diareé på det här vore ju en katastrof
    Smärtan är ju borta i alla fall men jag har hellre kvar den än mår så här då jag har kräkfobi.

Svar på tråden Erfarenheter av Arthrotec