• Kyrkby

    Stoppa spriten på Danmark och Finlandsfärjorna !

    www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2768904-billig-alkohol-blev-succe-for-stena-line

    Om en transporttjänst inte är lönsam som tjänst, då skall företaget läggas ner.
    Att sälja sprit för att överleva, då är tjänsten i detta fall rederiet inte motiverat.

    Det kan inte vara rätt att locka folk med lågt pris på sprit för att kunna driva sin verksamhet vidare.

    Vill folk ha sprit skall den köpas i Sverige.
    Tycker du det är dyrt, vem skall betala för dina barns skolgång, dina föräldrars vård eller din egen omsorg o vård ?
    Jo, du som en lojal skattebetalare, vi alla måste bidraga så gott vi kan.

  • Svar på tråden Stoppa spriten på Danmark och Finlandsfärjorna !
  • Tow2Mater

    Inte alls fel, de betalar ju Dansk skatt.

    Det finns en samhällsnytta med dessa färjor, vill du hellre de ska sponsras med skattepengar?

    Ar su även emot att en krog har "happy hour"?

  • Gert

    För att inte tala om miljökatastroferna med dessa färjor. Hundratals ton kiss och bajs som släpps ut i Östersjön varje år och tonvis med koldioxidutsläpp. 


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Tow2Mater
    Gert skrev 2015-07-06 19:04:37 följande:

    För att inte tala om miljökatastroferna med dessa färjor. Hundratals ton kiss och bajs som släpps ut i Östersjön varje år och tonvis med koldioxidutsläpp. 


    "För kryssningsfartyg och andra passagerarfartyg som färjor införs ett förbud mot utsläpp av toalettavfall på internationellt vatten i Östersjöområdet från och med 2016 för nya fartyg och 2018 för befintliga fartyg, enligt Transportstyrelsen."

    www.vvsforum.se/nyheter/2015/april/stopp-for-kiss-och-bajs-i-sjon/
  • Kyrkby
    Tow2Mater skrev 2015-07-06 18:58:54 följande:

    Inte alls fel, de betalar ju Dansk skatt.

    Det finns en samhällsnytta med dessa färjor, vill du hellre de ska sponsras med skattepengar?

    Ar su även emot att en krog har "happy hour"?


    Så länge krogarna betalar svensk skatt tycker jag det är bra.
    Bra så tillvida att skatt kommer in till våra gamla och sjuka.
  • Gert
    Tow2Mater skrev 2015-07-06 19:09:58 följande:
    "För kryssningsfartyg och andra passagerarfartyg som färjor införs ett förbud mot utsläpp av toalettavfall på internationellt vatten i Östersjöområdet från och med 2016 för nya fartyg och 2018 för befintliga fartyg, enligt Transportstyrelsen."

    www.vvsforum.se/nyheter/2015/april/stopp-for-kiss-och-bajs-i-sjon/
    Hur många nya fartyg finns det då? Kiss och bajs kommer fortsätta att göda Östersjön i 3 år till.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Kyrkby
    Tow2Mater skrev 2015-07-06 19:09:58 följande:
    "För kryssningsfartyg och andra passagerarfartyg som färjor införs ett förbud mot utsläpp av toalettavfall på internationellt vatten i Östersjöområdet från och med 2016 för nya fartyg och 2018 för befintliga fartyg, enligt Transportstyrelsen."

    www.vvsforum.se/nyheter/2015/april/stopp-for-kiss-och-bajs-i-sjon/
    Kan du klargöra vad detta betyder mer exakt, är du snäll ?
  • Kyrkby
    Tow2Mater skrev 2015-07-06 18:58:54 följande:

    Inte alls fel, de betalar ju Dansk skatt.

    Det finns en samhällsnytta med dessa färjor, vill du hellre de ska sponsras med skattepengar?

    Ar su även emot att en krog har "happy hour"?


    Dansk skatt, går inte till Svensk vård, skola och underhåll av våra vägar !

    Vad är samhällsnyttan ?
    Färjorna lönar sig inte för, i detta fall Stena Line, så vad har då denna affärsverksamhet för samhällsnytta ??

    Om min lilla butik inte lönar sig, hur fan skulle det vara att jag börjar sälja billig sprit ?
    Skulle ta hus i helvete bland våra byråkrater och farbror blå.
    Men varför är shipping i en bubbla av undantag ?
  • Tow2Mater
    Kyrkby skrev 2015-07-06 19:25:28 följande:
    Kan du klargöra vad detta betyder mer exakt, är du snäll ?
    Det betyder att det för färjor införs ett förbud mot utsläpp av toalettavfall på internationellt vatten i Östersjöområdet, från och med 2016 för nya fartyg och 2018 för befintliga fartyg.
  • Tow2Mater
    Kyrkby skrev 2015-07-06 19:28:33 följande:
    Vad är samhällsnyttan ?
    Färjorna lönar sig inte för, i detta fall Stena Line, så vad har då denna affärsverksamhet för samhällsnytta ??

    Om min lilla butik inte lönar sig, hur fan skulle det vara att jag börjar sälja billig sprit ?
    Din butik måste ju folja lagarna i det land den finns i, men ju billigare du kan sälja, ju fler kunder kommer du ju att få.

    Samhällsnyttan jag ser är främst for Finlandsfärjorna; då alternativet annars är att måsta åka bil runt. Precis som "tomma flyg" till Norrland sponsras med skattepengar borde dessa färjor goras det.
  • Gert
    Tow2Mater skrev 2015-07-06 19:33:55 följande:
    Det betyder att det för färjor införs ett förbud mot utsläpp av toalettavfall på internationellt vatten i Östersjöområdet, från och med 2016 för nya fartyg och 2018 för befintliga fartyg.
    Men det går bra att släppa ut bajset i svensk vatten i Östersjöområdet?

    Dessutom är det väl inte helt klart med förbudet.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
Svar på tråden Stoppa spriten på Danmark och Finlandsfärjorna !