• Anonym (fru)

    Män = GRISAR!!

    Hej! Ok så är det inte riktigt men kom inte på någon bättre rubrik. ; -)

    Så nu till min fråga: hur får jag min man att förstå att jag inte är någon städerska. Jag har sedan början av våran relation städat mest för att jag har städmani och måste ALLTID syssesätta mig med något. Jag kan inte bara sitta och pilla i naveln en hel söndag som han gör. I början var det cirka 40 (han)/60 (jag) sedan blev det mindre och mindre av honom. Numera arbetar han dessutom utomlands så han är sällan hemma. Känns som att när han kommer hem så tror han att han är på visit och strutar i städa. Jag kan inte låta bli att städa/ha det skitigt. Att pratar fungerar inte, tyvärr.

    Ge mig tips, bra och vettiga tips. Speciellt ni som har samma/liknade problem. Onödiga kommentarer undanbedes. Och vet ni jag har struntat i att städa sedan igår eftermiddag nu är det en hög med disk, sängen är obäddad, det lite smulor på matbordet. Är det bra sätt att markera? Det kliar i fungerar på mig men förösker låta bli. Tanken att det ser ut så gör mig galen.. hjälp!!!

  • Svar på tråden Män = GRISAR!!
  • Anonym (Mia)

    Ts, du verkar vara överdrivet neurotisk. Tagga ner! Och säg åt honom att ni diskar varannan dag typ.

  • Anonym (Mia)

    Ts, du verkar vara överdrivet neurotisk. Tagga ner! Och säg åt honom att ni diskar varannan dag typ.

  • taquine

    Har du haft värsta middagen eftersom du får sådana högar med disk? Ingen diskmaskin ? 
    Nej tack gode gud ägnar jag mitt liv till roligare grejer än städa maniskt Låter som ett trist liv


    Goodness me
  • Tow2Mater

    1. Använd papperstallrikar och plastbestick (engångs).
    2. Sluta ät vid matbordet. Prova ät över en lurvig matta, den ser du inte smulorna i. Eller kanske ute på balkongen om vädret tillåter.
    2. Stäng sovrumsdörren.

  • Anonym (fru)

    Förlåt men VILKA IDIOTISKA SVAR NI SKRIVER!!!!!


    Tow2Mater skrev 2015-07-06 20:13:20 följande:

    1. Använd papperstallrikar och plastbestick (engångs).

    2. Sluta ät vid matbordet. Prova ät över en lurvig matta, den ser du inte smulorna i. Eller kanske ute på balkongen om vädret tillåter.

    2. Stäng sovrumsdörren.


  • Tow2Mater
    Anonym (fru) skrev 2015-07-06 20:20:38 följande:

    Förlåt men VILKA IDIOTISKA SVAR NI SKRIVER!!!!!


    Huh? Det löser ju dina problem. Speciellt eftersom Mannen knappt ens är hemma.
  • radwanska

    Om din man nu är hemma så sällan så kan jag inte förstå att du vill att han/ni ska använda den tiden till att städa. Låt det få bli lite stökigt. Tycker det stora problemet verkar vara att du har städmani. Jobba på att få bort den istället. Livet är inte kort, men samtidigt är det för kort för att lägga så pass mycket tid på att städa. Det blir ju ändå alltid stökigt igen.

  • AnnaZL

    Var tydlig med vad du förväntar dig när han är hemma.
    Prata och kom överens om vad var och en ska göra innan han kommer hem.
    Det är väl rimligt att han kommer hem till ett hyfsat städat hus. Stannar han 2 dagar tycker jag inte han behöver städa, men handlar det om veckor kan ni ju dela på det. Disk och matlagning kan ni ju också dela på.

  • sextiotalist

    Inga idiotiska svar. Det är nog du som får lära dig att slappna av istället. Du kanske ska träna på att ligga i soffan och pilla dig i naveln en eftermiddag då och då

  • Anonym (flummbert)

    Om du nu är hemma i Sverige och jag förutsätter att du försörjer dig själv på egen hand och han arbetar borta och utomlands, vilket borde innebära en inkomst av det övre slaget.

    Anställ en Städtant då, och använd RUT avdrag.. Så har ni mer tid tillsammans och du slipper tråket.

  • Anonym (flummbert)

    Med tanke på din överskrift MÄN=grisar..Skrattande

    Vem är värst.. Grisen eller människan som kysser, delar liv och har sex med grisen?SkrattandeFlört

  • Anonym (herr G)
    Anonym (flummbert) skrev 2015-07-06 20:52:54 följande:

    Med tanke på din överskrift MÄN=grisar..Skrattande

    Vem är värst.. Grisen eller människan som kysser, delar liv och har sex med grisen?SkrattandeFlört


    Den där frågan har jag ställt mig också många gånger.
  • Anonym (LL)

    Dynamiken i er relation är redan satt, omöjligt att ändra på, borde gjorts annorlunda från början. Varför ska han städa för? Han vet ju att du gör det till slut ändå.

  • Anonym (eehhh)

    Men om din man sällan är hemma vem stökar då ner? Och inte ska han behöva städa överdrivet mycket för att du är manisk på att ha det rent? Tagga ner, några smulor dör man inte av! Skaffa diskmaskin eller ät på papperstallrikar.

  • Anonym (fru)

    1 har redan diskmaskin

    2 när han är här stannar han minst 1 månad

    3. Hur tar man bort tråden???

  • Anonym (fru)

    1 har redan diskmaskin

    2 när han är här stannar han minst 1 månad

    3. Hur tar man bort tråden???

  • Anonym (eehhh)
    Anonym (fru) skrev 2015-07-09 01:00:33 följande:

    1 har redan diskmaskin

    2 när han är här stannar han minst 1 månad

    3. Hur tar man bort tråden???


    tror inte man kan ta bort tråden?
Svar på tråden Män = GRISAR!!