• Blablablablaaa

    16 år vill VERKLIGEN inte följa med på resa

    Jag är 16 år. Mina föräldrar har bjudit hem deras släktingar från Frankrike i 20 dagar och de har bestämt sig för att åka till Danmark i 3 dagar.
    Min släkt som kmr är 50+ år och det finns inte en chans att jag vill följa med till Danmark (jag kan inte ens prata med dom)

    Jag har frågat mina föräldrar om jag får stanna hemma själv i 3 dagar (är ensambarn är 16 och vi har en katt) men de vägrar!
    Det är inte så att de inte litar på mig (de VET att jag ALDRIG dricker, röker, har konstiga kompisar osv) Utan anledningen till att de inte vill lämna mig ensam hemma är att dom är rädda att något händer (brand, inbrott, jag gör illa mig, jag typ svimmar eller nåt och ingen kan hjälpa mig, mördare och sånt..)

    Tycker ni att mina föräldrar är paranoida? Jag är 16 år och är en väldigt pålitlig tjej. 
    Jag vill VERKLIGEN inte följa med!!!!!!!!!!!!!

  • Svar på tråden 16 år vill VERKLIGEN inte följa med på resa
  • Almina

    Finns det ingen vuxen som bor i närheten som du kan vända dig till om något skulle hända? Nån släkting, vän till familjen, kompis föräldrar eller liknande? Tänkte att det kanske kan lugna dina föräldrar lite...

  • Blablablablaaa

    Pappas sida av släkten bor i Frankrike (förutom en som ska följa med på resan) och  mammas släkt bor inte i samma stad...

    De sa att mina kompisar kunde bo hos mig men de flesta är upptagna, funderar på att ljuga för mina föräldrar och säga att de kan bo hos mig fast de egentligen inte kan så att jag slipper följa med

  • Rainbow gg

    Ja lite fjantigt låter det över bara tre dagar. Jag flyttade hemifrån när jag var 16. Men sen är det lite fjantigt att vägra följa med när det bara är tre dagar också.

  • Misskittycat

    Kan ni inte ha skype-kontakt några gånger under dagarna kanske? Säg att du ska ta hand om katten? Det är väldigt olagligt att låta den vara hemma själv i tre dagar (nu vet ju jag inte om den kommer ha tillsyn)

  • vampyria2

    Fast åh andra sidan så handlar det ju bara om tre dagar är det något att bråka om egentligen
    Tänk om det är så att dina föräldrar verkligen vill ha med dig för de vet att inom en snar framtid så är du så stor så du kommer att åka på semester med din egna familj och den här tiden kommer aldrig mer igen, ge dem tre dagar de kommer att gå fortare än vad du tror

  • Ego Lovers

    Mina barn har aldrig fått stanna hemma själva på semestern och kommer inte få göra det heller i framtiden. De vet vad som gäller och gnäller inte. Tre dagar i Danmark. Bit ihop och bete dig vuxet. För du är snart vuxen och nör man är vuxen kan man tvingas göra saker man tycker är mindre roligt med släkten om man nu i te är rejält ovän och har brutit med släkten. Tacka Gud för att mina barn vill följa med oss på semester och att vi hittar på saker DE vill göra.

  • Gizmo

    Jag flyttade hemifrån när jag var 16 år. Dina föräldrar verkar vara väldigt överbeskyddade. Du är ju nästan vuxen, så om du var mitt barn skulle du få stanna hemma! Har du någon du kan ringa till om det nu skulle hända något? 

  • isabelless
    Gizmo skrev 2015-07-07 07:17:55 följande:

    Jag flyttade hemifrån när jag var 16 år. Dina föräldrar verkar vara väldigt överbeskyddade. Du är ju nästan vuxen, så om du var mitt barn skulle du få stanna hemma! Har du någon du kan ringa till om det nu skulle hända något? 


    Håller med ovan. Även jag var 16 år då jag flyttade hemifrån, köpte hus med sambon som 17 år. Så tre dagar ensam låter ganska så lugnt tycker jag!
  • lilly

    Tycker du är gammal nog att vara ensam hemma faktiskt, speciellt om det bara är tre dagar. Det går ju jättefort! Jag var ensam hemma första gången som 17 åring en vecka, de gick bra. Nu vet jag inte var i Sverige ni bor men Danmark är ju inte så långt bort heller om ni i vart fall bor Göteborg-söderut. Att du blir mördad, inbrott eller annat skulle lika bra kunna ske när de är på jobbet och då är du ju ensam? Det är en bra chans för dig att bli vuxen. Å andra sidan håller jag med vissa ovanstående om att tre dagar är kort tid och att resan kan bli roligare än du tror. Tänk om de kommer hem och berättar allr de gjort och du ångrar att du inte följde med? :)

  • Rockstar

    När jag var 16 så var jag hemma och var hundvakt när mina föräldrar åkte på semester 1 vecka. Hade dessutom redan flyttat hemifrån. Så lite paranoida tycker jag nog de är.

Svar på tråden 16 år vill VERKLIGEN inte följa med på resa