• Anonym (Kaffedraken)

    Tips på bra massageolja som inte svider

    Min fru älskar då jag masserar hela hennes kropp med olja och slutar med att smeka hennes underliv med mina fingrar och sedan slicka henne till orgasm. Tyvärr så hittar vi ingen olja som inte svider i henne. Vi vet inte om hon är extra känslig eller om det är vanligt. De oljor vi har använd ger henne irritation redan efter en kort stund. Är det någon som har tips på bra oljor som ni har provat och som ni vet inte svider? Sen vill även jag att de ska smaka gott och inte innehålla några starka medel eftersom jag slickar henne.

  • Svar på tråden Tips på bra massageolja som inte svider
  • Anonym (Kaffedraken)

    Man brukar använda mandelolja vid vanlig massage men den smakar inget. Kakaosmör ska annars vara jättebra till massage och sån kan man hitta som smakar lite choklad. Köp ren olja av livsmedelskvalite så är den nog bra att använda.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Wildrat) skrev 2015-07-06 23:23:32 följande:

    Man brukar använda mandelolja vid vanlig massage men den smakar inget. Kakaosmör ska annars vara jättebra till massage och sån kan man hitta som smakar lite choklad. Köp ren olja av livsmedelskvalite så är den nog bra att använda.


    Tre spännande oljor jag får kolla mera på. Är det egna erfarenheter så du vet att de inte svider?

    Menar du då typ olivolja då du skriver om livsmedelskvalitet?
  • Anonym (Kaffedraken)

    För mig svider alla oljor med tillsatta (syntetiska) doft-7smakämnen. Jag rekommenderar istället kokosolja, tex. Kung Markattas eller Cocosa. Kokosolja är fet och dryg och har mycket bra glid. Fast form i rumstemperatur men smälter på huden = mindre dropp och spill. Det finns deodoriserad (doft/-smaklös) kokosolja men de jag nämner ovan har en angenäm doft och smak av kokos.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kokosolja) skrev 2015-07-06 23:44:32 följande:

    För mig svider alla oljor med tillsatta (syntetiska) doft-7smakämnen. Jag rekommenderar istället kokosolja, tex. Kung Markattas eller Cocosa. Kokosolja är fet och dryg och har mycket bra glid. Fast form i rumstemperatur men smälter på huden = mindre dropp och spill. Det finns deodoriserad (doft/-smaklös) kokosolja men de jag nämner ovan har en angenäm doft och smak av kokos.


    Jamen den kokosoljan har jag hemma i skafferiet, Kung Markata. Så det är de syntetiska doft och smakämnena som man är känslig för?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Silverfox skrev 2015-07-06 23:49:43 följande:
    Jamen den kokosoljan har jag hemma i skafferiet, Kung Markata. Så det är de syntetiska doft och smakämnena som man är känslig för?
    Inte nödvändigtvis bara de syntetiska, många naturliga eteriska oljor kan också vara irriterande (lite beroende på koncentration).

    För många funkar lavendelolja bra, den går tom att använda direkt på huden (dock inte på slemhinnor). Pepparmyntsolja eller rosmarin i låg dosering kan ge en värmande känsla. Citrusoljor kan ev. också funka.

    Eteriska oljor kan du köpa på hälsokost och tillsätta till valfri vegetabilisk olja (smält fasta fetter först). Experimentera!

    Men då din partner är känslig föreslår jag att ni testar naturell olja först sen ev. testar att tillsätta några droppar lavendel tex.

    Kung Markatta är bra, topp att du  har den hemma =)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Med livsmedelskvalitet menar jag att man kan ha den i mat. Kolla livsmedelsaffären, hälsokost eller Crearome på nätet.
    Kokosfett är bra men kan bli lite torr. Kakaosmör eller sheasmör är feta och ger glid länge.
    När det gäller eteriska oljor så undvik dem. Pepparmynta ger en kall känsla, rosmarin värmer. Citrus luktar gott men de är fototoxiska vilket betyder att om man smörjer huden med dem och sen solar kan man få brännskador. De är också allergiframkallande. Med tanke på din partners känslighet använd bara matoljorna.
    En bra sida med info om oljor, fetter och eteriska oljor är shenet.se. Där finns väldigt många bra råd.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tack för många goda råd och tips. Ja det är slemhinnorna som reagerar och det börjar väldigt fort att svida på henne. Vi har provat olika oljor från The Body Shop och en favorit till kroppsmassageolja är arnica. Men den funkar inte i henne heller.

    Vi provar era förslag och hoppas att de ska bli bra för henne.

Svar på tråden Tips på bra massageolja som inte svider