• Äldre 7 Jul 11:10
    819 visningar
    5 svar
    +1
    5
    819

    Min hund verkar må dåligt!

    Hej!
    Under de senaste två veckorna har min hund, Fabbe verkat må dåligt. Han brukar springa upp och lägga sig under min säng och vilja vara för sig själv. För ett par dagar sedan hade han problem med avföringen men det verkar ha gett med sig igår och nu har han normal avföring. Han äter och dricker normalt, men jag tänker att det kanske beror på värmen som varit de sensate dagarna? Nu idag så låg jag i sängen och var inne på datan, då sprang Fabbe in i mitt rum och la sig under min säng och började gnälla mycket. Vad kan det bero på? och vad försöker han säga?
    Fabbe är ca 7 år.
    Han är hane.
    Avföringen är normal.
    Han äter och dricker som vanligt. 
    Han motioneras dagligen.
    Fabbe har problem med öronen, han är en lagotto romagnolo och den rasen har krullig päls så han får lätt vaxklumpar i öronen som måste rengöras och skötas regelbundet. I vänster örat har han alltid mycket vax men i det högra inget alls? Kan han ha öroninflammation eller någon typ av infektion i vänster örat? Borde jag gå till veterinären med honom? Tacksam för svar!


    Lagotto Romagnolo
  • Svar på tråden Min hund verkar må dåligt!
  • Ful Anka
    Äldre 7 Jul 11:15
    #1

    Har du inte varit hos veterinären ännu? Gå dit genast.


    This is my life and I don't care
  • Äldre 7 Jul 11:18
    #2

    Ingen här kan svara vad som är fel på din hund. Åk genast till veterinären om du är orolig. De har kunskapen att ställa diagnos, det har inte användarna på FL. Lycka till! Glad

  • sugerc­ane
    Äldre 7 Jul 11:57
    #3

    Besök en veterinär!

  • Äldre 7 Jul 12:36
    #4

    De flesta hundar som har ont någonstans brukar dra sig undan. Ring och rådgör med veterinär, själv hade jag åkt dit direkt.

  • Äldre 7 Jul 13:03
    #5

    Naturligtvis måste du uppsöka en veterinär nu på en gång. Lagottos är ju kända för sina öronproblem och du kan inte genom att bara titta i örat se hur örat ser ut längre ner i örongången utan hunden måste ofta sövas och örat spolas rent ända ner till trumhinnan. Det är sällan vaxet som ställer till problem hos rasen utan allt hår dom har i örongången som måste plockas ordentligt regelbundet för annars blir det för tätt och jästsvamp och bakterier frodas.

Svar på tråden Min hund verkar må dåligt!