• Anonym (Mår dåligt­)
    Äldre 7 Jul 14:05
    2224 visningar
    10 svar
    10
    2224

    min partners bror är aggressiv emot mig.

    Hej! Behöver lite råd om vad jag ska göra. Berättar från början:

    Jag har en dotter på 3 månader, jag är hemma på mammaledighet medans min partner jobbar. Vi skulle egentligen åka på dop allihopa (jag,bebis,partner och hans bror) Men hans bror ville ta med sig sin nya flickvän till dopet så jag gick inte plats i bilen. Så min partner skulle ta med dottern så jag skulle få en ledig dag från allting. Vilket jag tyckte var väldigt skönt då jag har haft min dotter varje dag sen hon föddes.

    Iallafall. Dagen kom, jag fixade allting på morgonen så det skulle vara redo att åka när min partners bror skulle hämta dem. Han kom med bilen, allt var frid och fröjd. Men sen så skulle dem sätta in bilbarnstolen i bilen, och säger att den inte får plats. Jag blir småtjurig eftersom jag faktiskt hade sett fram emot en dag att bara ligga och lata i soffan.

    Jag gick ut till bilen och dem kunde få in bilstolen om bara den som satt i baksätet satt med benen snett. Jag och min partner börjar gräla, då tappar broden tålamodet och börjar skrika och bli arg. Så jag blir irriterad, drar ut bilstolen ur bilen och börjar gå mot dörren till huset. Jag var väldigt arg vid den här tiden.

    Då började min partners bror skrika på mig att jag var lat och äcklig, att jag bara sitter hemma hela dagarna och inte jobbar. Jag blir arg och börjar argumentera med honom.

    Jag säger på ett ungefär : Vadå, ska jag lämna min bebis hemma för att gå till jobbet? Jag är för i helvete inte lat för jag har min dotter att ta hand om!!!

    Min partner börjar också argumentera med mig, säger att hans bror har rätt. Jag blir väldigt sårad och börjar gråta vid det här tillfället, går in i mitt hus.

    Brodern kommer efter mig och vi fortsätter argumentera (båda är väldigt högljudda) då får jag nog.

    Jag skriker:Ut ur mitt jävla hus, nuuu!!! Jag tänker inte argumentera med någon som inte vet ett skit. MEN istället för att vända och gå ut så puttar han mig så hårt att jag flyger över bordet. Min dotter sitter fortfarande i bilbarnstolen och såg vad som hände.

    Vill också lägga till att jag rörde aldrig honom, han är en bodybuilder i storlek, och jag är väldigt liten i storleken.

    Min partner springer fram till mig och hjälper mig upp, frågar om allt gick bra. Jag gråter och är väldigt chockad. Men riktigt arg. Brodern står fortfarande i hallen och skriker. Jag försöker vända mig och putta ut honom men min partner håller i mig så jag inte kommer fram. Han säger att jag är fjantig, vänder dig om och säger : jag skiter i det här, ni får sköta er själva.

    Då säger min partner till mig att jag måste gå, och lämnar mig gråtande för att följa brodern till bilen och åker iväg.

    Jag skickade sms till min partner och frågar hur han bara kunde lämna mig efter allt som hände.

    Då börjar han skriva sms och säger att det är mitt fel att jag blev puttad, att han bara försvara sig själv!!!! HURSÄKTA MIG?! Jag rörde inte ens honom. Han skriver att jag har problem och borde söka hjälp. Vi utbyter några mer sms. Sen när min partner kommer hem (jag är fortfarande väldigt ledsen) fortsätter vi argumentera. Han säger att jag överdriver, och att jag har problem att hanskas med min ilska?!?!!

    Efter långt samtal av gråt så går det över till det normala igen. Men fick aldrig ett förlåt av någon av dom. Så nu går jag runt med ilska inom mig att han försvarade sin bror!!! Och att båda två stod och skrek på mig hur lat jag var som var hemma med mitt barn.

    Vad ska jag säga till min partner? Vad ska jag göra? Han vägrar prata om det. Men jag kan inte sova om nätterna längre, mitt hjärta är krossat i tusen bitar.

    När dem åkte till dopet så berättade min partner också att hans bror hade suttit och snackat skit om mig till familjen. Sa att jag var aggressive och slog både min partner och hans bror?!!?!!! Han berättade dock inte att han hade puttat mig så jag flög in i ett bord. Så nu hatar hans familj mig också, och min partner försvarade inte mig där heller.

    Nu är jag helt förstörd. Vad ska jag göra??? Ingen kommer tro mig.... Vad ska jag säga till min partner??

    Förlåt för långt inlägg. Behöver tips... :(

  • Svar på tråden min partners bror är aggressiv emot mig.
  • Anonym (N)
    Äldre 7 Jul 14:13
    #1

    Men herregud vilka psykfall! Seriöst, du kan inte fortsätta vara ihop med någon som inte hjälpte dig när du blev misshandlad. Fy vad arg jag blir när jag läser din text. Du har inte gjort något fel, de där jävla idioterna borde skämmas dock!

    Nej jag tycker du ska lämna din kille, det går ju uppenbarligen inte att lita på honom... Sen vem vet vad hans brorsa gör nästa gång?

  • Äldre 7 Jul 14:14
    #2

    Du ska såklart anmäla idioten som puttade dig och göra slut med idioten till kille som uppenbarligen skiter i dig.

  • Rakad Apa
    Äldre 7 Jul 14:16
    #3

    Ja, du har onekligen problem med humöret men din pojkvän och svågern är ju dumma i huvudet på riktigt.


    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Äldre 7 Jul 14:29
    #4
    Rakad Apa skrev 2015-07-07 14:16:39 följande:
    Ja, du har onekligen problem med humöret men din pojkvän och svågern är ju dumma i huvudet på riktigt.

    Eh, va?


     


    Allt jag kan se är att TS ska offra sig konstant. Broderns nya tjej ska med, så TS får inte följa med. Bilbarnstolen får inte plats, eftersom broderns nya flickvän (antar jag) inte kan sitta med benen snett och därför får TS offra sig igen och får inte den lediga dagen hon skulle få som kompensation för att hon inte kan följa med.


     


    Hur som helst, DUMPA! Allvarligt.


    Crazy people don't know they're crazy. I know I'm crazy, therefore I am not crazy. Isn't that crazy.
  • Äldre 7 Jul 14:53
    #5

    Oj vilken idiot. Jag är själv man och tycker helt klart att denne mus till man skall dumpas. Vad är detta för förebild till erat barn? Förhoppningsvis så ändrar han på sig inom några år och då kan möjligtvis ha delad vårdnad.

  • Äldre 7 Jul 15:01
    #6

    Men vad har du hamnat i för dysfunktionell trashfamilj?! Märkte du inte innan hur de var? 

    Din partner har ju visat var hans lojalitet ligger, och den lär inte ändras. Upp till dig att bestämma om du vill leva så eller försöka få ett bättre liv. 

  • Äldre 7 Jul 15:14
    #7

    Dumpa din mes till sambo!

    Vilken man står och ser på när hans partner, mamman till hans barn blir fysiskt påhoppad?! Framför ögonen på barnet dessutom..

    Och låter dessutom sin bror baktala dig framför deras familj.

    Saknar han ballar helt, eller har han inte klippt navelsträngen ännu..?

  • Anonym (:))
    Äldre 7 Jul 19:47
    #8

    Med skit vad är det för man du har? Du bör tänka på om det är detta du vill ha. Jag skulle ta mitt pick och pack och dra!!! Han har visat vart hans lojolaitet är... Inte hos dig :(... Han titta på när hans bror misshandla dig, VAKNA!!!! :(

  • Anonym (Hasse­)
    Äldre 7 Jul 19:51
    #9

    En man som inte tar ditt parti är inte en man du inte vill vara med. Jag hade aldrig accepterat att någon lagt hand på min fru, aldrig. Inte ens min bror.

    Din kille verkar inte kär i dig och verkar inte älska dig heller. Ta dottern och åk hem till dina föräldrar eller en kompis. Du kommer att må bättre utan att vara involverad i den där familjen.

  • Anonym (U)
    Äldre 8 Jul 22:38
    #10

    Jag hade lämnat den där f*ttan till "man". Vilket jävla svin!

Svar på tråden min partners bror är aggressiv emot mig.