• Äldre 7 Jul 21:31
    7624 visningar
    85 svar
    +2
    85
    7624

    Vi i Göteborg med BF i feb/mars 2016.

    Hej alla mammor och blivande mammor i eller i närheten av Göteborg!

    Här tänkte jag vi kunde följas åt och diskutera symtom och milstolpar i graviditeten. Jag tyckte själv det var väldigt skönt att ha andra gravida att diskutera med härinne vid min första graviditet så hoppas vi blir ett gäng här.

    Jag är 32 och har en son på 5 år. Vi har länge tänkt på syskon men det har kommit saker emellan. I maj kunde vi äntligen börja försöka och i juni tog det sig och vi fick vårt plus 1/7. Kunde inte tro att det tog sig så fort! Vi är nu i vecka 6 och har beräknad förlossning 5/3 2016.

    Ni som hoppar in: skriv gärna en liten presentation och lägg gärna in någon profilbild  så det blir lättare att hålla reda på folk :) (Behöver ju inte vara på er själva eller ert barn utan kan ju vara ett hus, blomma eller vad som)

    Välkomna och grattis till era växande magar! Solig

  • Svar på tråden Vi i Göteborg med BF i feb/mars 2016.
  • Äldre 9 Jul 17:08
    #1

    Jag följs gärna åt :) bor just nu i Landvetter, men blir ev flytt till Gbg snart..
    Har en son sen innan född 06 :). Syskonet beräknas komma 2 mars :)

  • Äldre 9 Jul 20:14
    #2

    Hej!
    Jo men Landvetter är ju så gott som Göteborg ;) Välkommen! Jag tänker mest att det kan va kul att lära känna folk som har lätt att ta sig in till centrala Göteborg ifall man skulle vilja ses nån gång längre fram.

    06! Oj, och jag som tycker jag fått mycket tjat om när nästa barn kommer. Började väl redan när han var 1 och nu har han varit 5 sedan i januari så mycket tjat mao :D

    Varför blev det så långt emellan (om man får va så framfusig att fråga)? För oss var det att jag kom in på en utbildning och sen när vi väl började försöka så tog det 1 år utan resultat och fick då veta att det var en cysta som satt i vägen. När den väl var väck så gick det lätt som tur var :)

  • Marika­Lovisa
    Äldre 9 Jul 21:14
    #3

    Jag hoppar gärna in här också. Bor i centrala Göteborg och är gravid för första gången. Tror jag är i v. 8 men eftersom detta inte riktigt var planerat, lyckades glömma ett piller, så är det svårt att säga med säkerhet när jag hade ägglossning (jag känner mig dock ganska säker på datum). Jag och min man är dock väldigt glada ändå ????Dock känns det svårt att tänka att vi ska ha barn när det är så tidigt än.

    Eftersom vi åkte utomlands precis efter att jag hade plussat och nu är i norrland så har jag inte kunnat skriva in mig på mvc än. Enligt beräkningar på nätet är bf 1 mars men vi får väl se vad barnmorskan säger när jag väl får till ett besök.

  • Äldre 10 Jul 06:06
    #4

    Hej :)

    Joinar er. Är i v7 nu. Första barnet. Är 35.

  • Äldre 10 Jul 08:22
    #5

    Hej! Hänger gärna på här! Är 25år och väntar första barnet. Bor i centrala Göteborg. Är i vecka 9+1 och bf är beräknat till 10 feb. Detta är väldigt efterlängtat och känns fortfarande ganska overkligt... Men det kommer väl sjunka in mer och mer :)

  • Marika­Lovisa
    Äldre 10 Jul 08:55
    #6

    Eh... Det skulle ju självklartinte vara en massa frågetecken efter att vi är glada ändå utan en glad smiley, för vi är väldigt glada.

  • Äldre 11 Jul 09:53
    #7

    Är 25år och väntar första barnet efter två ivf-försök! Bor strax utanför Göteborg i Lerum, men kanske kan få vara med ändå? :) ska gå på barnmorskegruppen i Göteborg!

    V 8 (7+4) idag! Har bf 22 februari om jag räknat rätt...

    Mår dock ganska dåligt och har varit sjukskriven i en vecka pga illamående.


  • Marika­Lovisa
    Äldre 11 Jul 10:45
    #8

    Hur tänker ni kring KUB-test? Jag och min man har knappt funderat över detta men måste bestämma oss snarast om vi ska göra testet då det verkar vara väldigt ont om tider

  • Äldre 11 Jul 13:24
    #9

    Vi ska göra KUB trots att vi är unga. Dels för att man får ultraljud och sen för att veta att allt är okej. Vill kunna berätta innan man får allt för stor mage.


  • Marika­Lovisa
    Äldre 11 Jul 13:32
    #10

    Jo jag tänker också att det vore skönt att få veta att allt är ok. Det svåra är ju vad man ska göra om det inte är ok.

Svar på tråden Vi i Göteborg med BF i feb/mars 2016.