• Anonym (ledsen mamma till två)

    Lämnad av muslimsk man

    Hej!

    Jag ville dela med mig av min erfarenhet för andra samt att någon där ute kanske har upplevt samma sak och kan hjälpa mig...

    Jag har i mitt tidigare äktenskap fått två barn, mannen var adopterad och uppvuxen i England sedan födelsen men har haft en jobbig uppväxt. Vi flyttade till Sverige och han började med droger och för mycket alkohol när jag var gravid och trots att jag igen och igen efter första och andra födseln förlåtit och stöttat honom fick jag till sist nog, lämnade honom och han flydde Sverige.

    Jag singel med våra två underbara barn träffade den mest underbara muslimska man, snäll och omtänksam! Han hade PUT och var snart medborgare så han behövde inga sådana saker från mig... 
    Han hade också tydligen haft en dålig uppväxt med en pappa så elak, samt han hade ADHD. I början dyrkade han marken jag gick på, efter ett tag flyttade han in med mig och barnen, vi hade det underbart... Men efter två år blev han mer och mer arg och svartsjuk utan att jag gjort någonting! Jag gick på tå runt honom för att inte göra honom arg, men när han inte var arg längre bad han alltid om ursäkt för sitt beteende och sa ibland blir det bara svart låt mig vara då...

    För en månad sedan var vi på semester och varje dag fick han ett utbrott som han sedan bad om ursäkt för, vid ett tillfälle sa han, när vi kommer hem kommer du aldrig mer se mig... Jag gick vidare med allt som vanligt men har sa att vi absolut måste prata med någon när vi kommer hem som får honom att må bättre.

    Hemma var han tvungen att åka till sin sjuka pappa, jag stöttade honom i detta och hjälpte till att packa och köra honom till flyget, efter två dagar får jag sedan veta att han inte åkt till sin pappa, han har flyttat till Tyskland och ska stanna där!!!

    Nu är han inte intresserad av att vara med mig eller barnen som älskar honom som sin egen pappa, han vill aldrig komma tillbaka och är ytterst otrevlig mot mig. 

    Jag förstår inte hur man ändrar sig så mycket så fort, han säger att han inte planerat detta, men jag vet inte om jag tror honom...

    Hjälp mig gärna förstå eller glömma honom, vet inte vad jag ska göra!

  • Svar på tråden Lämnad av muslimsk man
  • Anonym (what)

    Vad spelar det för roll att han är muslim i det här sammanhanget?

  • Anonym (what nummer två)
    Anonym (what) skrev 2015-07-07 22:52:15 följande:

    Vad spelar det för roll att han är muslim i det här sammanhanget?


    Det är ju jätteviktigt....

    Slår vad om att den muslimska mannen, som flyttat ihop med ts förmodligen utan äktenskap, aldrig ens tagit upp Islam med henne.
  • Armageddon

    Han verkar ju helt blåst, var glad att han stack istället för att han börjat stalka dig istället.

    Hitta nån ny, och försök hitta nån lite stabilare denna gången...

  • Anonym (Solsemester)
    Armageddon skrev 2015-07-07 23:49:46 följande:

    Han verkar ju helt blåst, var glad att han stack istället för att han börjat stalka dig istället.

    Hitta nån ny, och försök hitta nån lite stabilare denna gången...


    Ja, jag håller helt med! Glöm honom och var glad att han stack!


    Du behöver definitivt någon som är stabil och inte ett nerv vrak.......

  • Anonym (konstig rubrik !!)

    Vad har hans religion att göra med hela situationen här ?!!
    Din historia kan hända med en Krist, buddhist eller ateist och då brukar man inte säga : (Lämnad av en ateist man) !!
    Eller ??

  • Anonym (ledsen mamma till två)

    Anledningen att jag skrev att han är muslim är att jag tänkte att någon kanske kunde på nåt sätt förklara om det är så här en muslim kan tänka eller göra, som kristen (på papper iallfall) har jag väldigt svårt att förstå hur man tänker när man gör nåt sådant... 

    Kan det vara ok för en muslim att bete sig eller göra så? Eller är det bara han som har blivit knäpp?

  • Anonym (konstig rubrik !!)
    Anonym (ledsen mamma till två) skrev 2015-07-08 17:22:05 följande:

    Anledningen att jag skrev att han är muslim är att jag tänkte att någon kanske kunde på nåt sätt förklara om det är så här en muslim kan tänka eller göra, som kristen (på papper iallfall) har jag väldigt svårt att förstå hur man tänker när man gör nåt sådant... 

    Kan det vara ok för en muslim att bete sig eller göra så? Eller är det bara han som har blivit knäpp?


    Om du tänker på så sätt, jag tror att han har rätt att lämna dig och söka en annan partner som anser honom som en enskild människa med egna tankar och känslor, inte som en folkgrupp !!
Svar på tråden Lämnad av muslimsk man