• Miss_Cicci

    Slem i halsen

    Hej!

    Sambon, sonen och jag har precis varit på McDonalds och ätit. Som så många gånger förr sitter vi nu i bilen och hostar slem. Det är väldigt irriterande!!!

    Vet någon av er varför man alltid hostar trögflytande slem efter man varit där och ätit?? Är det pommesen eller colan eller nåt annat? Och är det farligt? Min sambo säger att det är ofarligt men jag är inte så säker...

    Har ni varit med om samma sak?

    Tacksam för svar! /Cicci

  • Svar på tråden Slem i halsen
  • Aniiee

    "Man" får inte "alltid" slem i halsen när man varit på McDonalds. NI får det. Min familj får inte det. 

    Kanske är erat McDonalds har ovanligt taskig mat. Eller så är ni allergiska mot något eller något. Enda sättet ni verkligen an pinpointa problemet är att äta en sak i taget där. En dag dricker ni kola, en dag käkar ni pommes, en dag käkar ni hamburgare. Sen kan ni forsätta nysta i om det är maten i sig eller om det är ni som reagerar på maten på ett sätt som ingen annan gör. Ni kan ju också slänga ut en propå och fråga ortsbefolkningen om de har samma problem som ni.


    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Miss_Cicci

    Mig veterligen tillagas all mat likadant på alla McDonalds restauranger. Så det borde ju inte spela någon roll?

    Det är mest när vi är ute och reser som vi äter på Donken och slemmet kommer oavsett restaurang. Vi kan alltså inte fråga ortsbefolkningen på varje ställe, vad nu det skulle göra för skillnad.

    Problemet är stort måste vi säga. Upp till ett par timmar efter våra burgare med pommes sitter vi och harklar oss. Jätte jobbigt!

  • Aniiee
    Miss_Cicci skrev 2015-07-07 22:46:58 följande:

    Mig veterligen tillagas all mat likadant på alla McDonalds restauranger. Så det borde ju inte spela någon roll?

    Det är mest när vi är ute och reser som vi äter på Donken och slemmet kommer oavsett restaurang. Vi kan alltså inte fråga ortsbefolkningen på varje ställe, vad nu det skulle göra för skillnad.

    Problemet är stort måste vi säga. Upp till ett par timmar efter våra burgare med pommes sitter vi och harklar oss. Jätte jobbigt!


    Att maten tillagas lika behöver inte betyda att den är lika. Även om alla McDonalds har samma förhållningsregler när det gäller hygien och tillagning, men alla McDonalds efterlever det inte på samma sätt, i samma utsträckning, osv

    Men är det så att ni reser och har det här problemet på alla McDonalds ni besöker så är det troligen er det är "fel" på och inte maten i sig. Alltså, inte fel som i FEL, men ni kommer uppenbarligen inte överens med fet snabbmat. Mitt tips är att ni slutar äta på McDonalds, och väljer en bättre restaurang. 
    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Tow2Mater

    "Here are the possible reasons behind the excessive production of phlegm and the consequent need to spit out sputum post meals.


    You must cut down on your intake of fried foods. Excessive consumption of oily foods also lead to the thickening of mucus, thereby affecting the drainage of mucus. Such foods can irritate the lining of the mucus membranes and may cause the membranes to produce more mucus. Cut down on intake of alcohol or caffeinated drinks as that can also dry up mucus and affect its drainage. This can cause mucus to accumulate at the back of throat. If you have been consuming foods that you might be allergic to, you are most likely to experience this problem.
    Acid reflux disease, also known as gastroesophageal reflux disease (GERD), is a medical condition that is characterized by the regurgitation of the gastric juices into the esophagus. When the gastric juices from the stomach back up into the esophagus, it gives rise to a burning sensation in the chest. It is believed that consumption of fatty foods, acidic foods, caffeinated drinks or alcohol may aggravate this condition. "

     http://www.buzzle.com/articles/phlegm-in-throat-after-eating.html
Svar på tråden Slem i halsen