• vilsenipannkakan

    Ngn mer än jag som precis plussat med tredje barnet??

    Jag har precis plussat med tredje barnet! Vi är o ngn slags chock.

    Vi hade pratat om tänkt börja försöka nästa månad och vips blev det nu ett plus på bim -4. Väldigt tidigt så kan ju lika gärna bli ett missfall...

    Men tankarna snurrar!

    Någon mer som precis plussat?

  • Svar på tråden Ngn mer än jag som precis plussat med tredje barnet??
  • My My

    Hej!
    Jag plussade också för några dagar sedan. Är i v.5+0 idag, tredje barnet.
    Men jag vågar nästan inte tro på det än. Är så rädd för missfall...

  • smultronstrå

    Hej. Och grattis :)

    Plussade iof inte så nyligt. Är i vecka 8 nu. Men väntar också trean å mår så dåligt å spyr om jag inte äter lergigan comp. Jobbigt när man har två busiga barn som har sommarlov.

  • tvåsmåunderverk

    Hej!

    Plussade kanske nyligen, är i vecka 15, men väntar också tredje barnet! Planerat och tog sig på första försöket, vilket jag inte hade räknat med så är fortfarande lite chockad Har mått illa från vecka 6 men de senaste två veckorna så har det börja släppa av och det är skönt! Inte lätt att vara illamående med två vildingar hemma!

  • sladda

    Hej :) Grattis! ????

    Är troligtvis i v9 med tredje barnet. Men känner mig så osäker på om det är något. Testen säger ja medans jag inte känner mig gravid. Lite trött o superlätt illamående kanske men det är oxå allt. Vet att alla graviditeter är olika men är så orolig över att de ska säga på inskrivningen att jag bara inbillar mig :(

    Jag hoppas så klart att jag har fel o att testen stämmer :) för trean är SÅ välkommen :)

  • sladda

    Får tillägga att frågetecknen efter grattis ska vara en smiley men tydligen gick det inte med min mobil :(

  • smultronstrå
    tvåsmåunderverk skrev 2015-07-11 20:52:16 följande:

    Hej!

    Plussade kanske nyligen, är i vecka 15, men väntar också tredje barnet! Planerat och tog sig på första försöket, vilket jag inte hade räknat med så är fortfarande lite chockad Har mått illa från vecka 6 men de senaste två veckorna så har det börja släppa av och det är skönt! Inte lätt att vara illamående med två vildingar hemma!


    Hur gamla är dina barn? Och hur har du klarat dig igenom dagarna med två vildingar? Själv är jag nervös över hur jag ska klara mej hemma själv med två barn på 3 och 5 som har sommarlov när jag knappt tar mig upp. Min mamma har semester men kan inte hjälpa, å sambon är ensam på jobbet så han kan inte heller va hemma. Känner mej ensam och ledsen just nu.
  • vilsenipannkakan

    Hej på er!

    Jag är nu på bf+1, alltsåväldigt nygravid! Plussade ju häromdagen men såg lite blod på pappre t dan efter och förberedde mig på missfall. Men det har inte kommit på mer blid, illamåendet fortsätter, molvärk och galet trött, så än så länge gravid.

    Som tur är har maken och jag semester i fem veckor nu. Bävar redan för hur man ska orka jobba i augusti och vara inne i ev värsta illamåendet.

    Hur gamla är era tidigare barn? Mina är 6 år och 3,5 år. Den ev tredje har samma bf som äldstas födelsedag. Hoppas verkligen de slipper dela födelsedag!

  • My My
    vilsenipannkakan skrev 2015-07-12 15:35:53 följande:
    Hej på er!

    Jag är nu på bf+1, alltsåväldigt nygravid! Plussade ju häromdagen men såg lite blod på pappre t dan efter och förberedde mig på missfall. Men det har inte kommit på mer blid, illamåendet fortsätter, molvärk och galet trött, så än så länge gravid.
    Som tur är har maken och jag semester i fem veckor nu. Bävar redan för hur man ska orka jobba i augusti och vara inne i ev värsta illamåendet.

    Hur gamla är era tidigare barn? Mina är 6 år och 3,5 år. Den ev tredje har samma bf som äldstas födelsedag. Hoppas verkligen de slipper dela födelsedag!
    Hej!
    Jag har också precis börjat min semester. Bävar verkligen för att jobba med illamåendet. Jag mådde väldigt illa när jag väntade 1:an och 2:an och kräktes nästan varje dag på jobbet. Då hade jag nära till en toalett. Nu måste jag ta mig 2 våningar för att nå en toalett..

    Mina andra barn är 11 år och 7 år.
  • vilsenipannkakan

    Hej på er!

    Hur är det med er? Vore kul om vi höll kontakten.

    Har ni berättat för ngn? Berättat för en kompis som bor utomlands annars har jag inte vågat. Jag är dessvärre lite orolig för vad folk omkring mig ska säga och tycka. Speciellt min mamma som uttryckt tidigare att "ni ska väl inte ha fler barn, det orkar ni väl inte?".

    Och ikväll sitter jag med lite oro i kroppen över hur allt ska gå. Hur jag ska orka, hur jag ska räcka till. Vi har det svettigt emellanåt med våra två vi har nu, speciellt med sonen på 3,5 år.

    Ngn mer som känner sig oroad?

  • smultronstrå

    Vi har berättat för min mamma och svärfar som nån kompis när dom frågat. Vill inte ljuga. Jag nojar mest över missfall. Även om jag aldrig råkat ut för det tidigare och jag för drygt en vecka sedan gjorde ett vul så finns tankarna där :/ jag hoppas allt kommer gå bra och att illamåendet ger med sig snart. :)

Svar på tråden Ngn mer än jag som precis plussat med tredje barnet??