• Linkken

    Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

    Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

    Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

  • Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Linkken
    maliinnnn1990 skrev 2015-07-09 10:51:53 följande:

    Jag plussade själv den 27 juni är nu i vecka 7 o är beräknad till 2 mars 2016


    Vad roligt! :) Har du några symptom?
  • jzz2306

    Jag har också fått plus för första gången! Är i v 5+6 med bf 4 mars.

    Har ni berättat för någon än? Förutom sambo förstås :) Jag ska på semester med min mamma nästa vecka, skulle vara svårt att hålla det hemligt så hon får nog veta tidigt. Men med alla andra tänkte vi vänta lite längre.

  • Linkken
    jzz2306 skrev 2015-07-09 12:46:36 följande:

    Jag har också fått plus för första gången! Är i v 5+6 med bf 4 mars.

    Har ni berättat för någon än? Förutom sambo förstås :) Jag ska på semester med min mamma nästa vecka, skulle vara svårt att hålla det hemligt så hon får nog veta tidigt. Men med alla andra tänkte vi vänta lite längre.


    Oj, vi är nästan precis lika då! Skrattande Än så länge vet bara vi om det. Mina systrar ska få veta, troligen idag, men resten av gänget får snällt vänta till vecka 12, förutsatt att jag mår såpass bra att det inte märks på mig. Skulle såååå gärna berätta för alla, men samtidigt är det lite mysigt att ha en sånhär hemlighet. Glad
  • S79
    Linkken skrev 2015-07-09 13:49:31 följande:

    Oj, vi är nästan precis lika då! Än så länge vet bara vi om det. Mina systrar ska få veta, troligen idag, men resten av gänget får snällt vänta till vecka 12, förutsatt att jag mår såpass bra att det inte märks på mig. Skulle såååå gärna berätta för alla, men samtidigt är det lite mysigt att ha en sånhär hemlighet.


    Jag plussade den 22/6 är i vecka 7 nu (6+4) och vi har själva räknat ut att BF borde vara den 27 februari. Läskigt nära skottdagen :)

    Jag ska också på semester med min mamma nästa vecka så vi kände att vi ville berätta för henne. Så igår gjorde vi det och hon blev jätteglad! Det blir hennes första barnbarn om allt går som det ska. Fick sms av henne idag att hon har svårt att tänka på något annat än bebis nu. Och jag kan bara hålla med.
  • Linkken
    S79 skrev 2015-07-09 14:41:34 följande:
    Jag plussade den 22/6 är i vecka 7 nu (6+4) och vi har själva räknat ut att BF borde vara den 27 februari. Läskigt nära skottdagen :)

    Jag ska också på semester med min mamma nästa vecka så vi kände att vi ville berätta för henne. Så igår gjorde vi det och hon blev jätteglad! Det blir hennes första barnbarn om allt går som det ska. Fick sms av henne idag att hon har svårt att tänka på något annat än bebis nu. Och jag kan bara hålla med.
    Eller hur, väldigt svårt att fokusera på annat. Tack och lov får jag semester nästa vecka så då behöver jag åtminstone inte tänka på jobb. Vad har ni för symptom? Jag mår hittills jättebra, har bara molvärk i mage och rygg (känns som innan mens) och ömma bröst, annars ingenting. Nästan så jag önskar mig lite fler symptom bara så jag skulle känna att det verkligen är nåt där...
  • Amanda87

    Hej! Jag plussade i förmiddags innan jobbet och har därför inte sagt det till min sambo ännu. Sitter på jobb nu och funderar hur jag ska berätta :) sparade stickan i alla fall.

    Jag har inte läst så mycket om graviditet sedan innan men tror att det blir beräknat till mars. Haft oregelbunden mens då jag tog ut min spiral för bara 3 månader sedan. Tänkte ringa bm i morgon, eller är det för tidigt?

    Är helt chockad faktiskt. Är nästan så jag ska ta ett till test efter jobbet bara för att..trots att det enligt mig var ganska tydligt plus va? :D

  • maliinnnn1990

    Vi har sagt de till dom närmaste så som mamma pappa o syskon. Vi ska säga i morgon till min pappa på hans födelsedag genom att köpa en flaska så skriva att du får passa på nu i 33 veckor för sen får du sitta barnvakt morfar

  • maliinnnn1990
    maliinnnn1990 skrev 2015-07-09 15:22:37 följande:

    Vi har sagt de till dom närmaste så som mamma pappa o syskon. Vi ska säga i morgon till min pappa på hans födelsedag genom att köpa en flaska så skriva att du får passa på nu i 33 veckor för sen får du sitta barnvakt morfar


    Sen ska vi nog tala om det för resten av släkten på min födelsedag genom att mon syster skulle köpa något som har med bebis att göra vi funderar på en tröja där det står mamma på eller något annat.
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?