• Anonym (Nyfiken)

    Strap on

    Jag har ett tag fantiserat om en grej som jag inte riktigt vet hur jag ska ta upp med min partner. För ett tag sen blev jag nyfiken på hur det är som kille att få prostatan stimulerad och har efter lite experiment på egen hand upptäckt hur skönt det är. Tyvärr är min fru inte särskilt äventyrlig när det kommer till sex och hon har svårt att prata om sex i allmänhet. Så hur ska jag gå tillväga för att ta upp att jag vill att hon ska stimulera mig på det viset? Just nu fantiserar jag om att hon ska använda en strap on på mig men tänker att det får nog bli en senare fråga. Är det någon som har erfarenhet av liknande tankar eller frågor från er partner och kan dela med er av tips/råd?

  • Svar på tråden Strap on
  • Anonym (EnFru)

    Jag förstår att det kan vara ett känsligt ämne att ta upp, speciellt om din flickvän inte är så mycket för sexuellt experimenterande. Och från att inte gjort något alls till att använda strap on (som nog lätt för tankarna åt annan "typ" av sex), är steget ganska stort.

    Mitt förslag är att precis som du säger glömma strap on just för tillfället (vad du fantisterar och tänker på under tiden är ju en annan sak ), och istället fokusera på att du gärna vill höja njutningen (för er båda) och att du läst att killars G-punkt är just prostatan. Min kille älskar den massagen men vill absolut inte att jag ska sticka in hela fingret, men att bara trycka mellan pung och anus, massera det området ger också skön effekt. Eller bara föra in lite av fingret. Jag tänker att om du börjar närma dig lite stegvis, och att du förmedlar att den bakomliggande anledningen är förhöjd njutning är det kanske lättare.

    För vem ville inte göra det så skönt som möjligt för sin partner och uppleva nya dimensioner tillsammans. 

    För att få med tjejen tror jag verkligen det är viktigt att du går varsamt fram och får med henne lite steg för steg i små saker som höjer njutningen. Du behöver inte ens säga att du testat det själv utan föreslå små steg i rätt riktning och visa att du verkligen tycker om det, och sen gå vidare. 

    Du kan ju alltid köpa Ylva Franzens bok "Orgasmera mera", om du vill ha något att knyta an ditt uppvaknade intresse till på ett naturligt sätt. Att du är intresserad av både hennes och din njutning och hur ni tillsammans kan fördjupa den.

    Lycka till

  • Anonym (Nyfiken)

    Precis som du säger EnFru så är ju steget rätt stort så min tanke är att gå lite mer långsamt fram. Jag har tidigare närmat mig ämnet genom att dels försöka utforska hennes inställning till att bli smekt där, jag vet att det inte per automatik behöver vara relaterat men om hon hade reagerat kraftigt mot att själv smekas runt rumpan är risken stor att hon inte heller hade velat smeka mig där, samt att prata om att jag läst om mäns potentiella njutning av att stimulera prostatan.

    Hur kom det sig att du och din kille kom fram till att testa att stimulera hans prostata? Var det ett förslag från hans sida eller något du läste om och sedan testade? Härligt när par kan utforska varandra tillsammans och lära sig att njuta ihop på nya sätt. Hoppas ni fortsätter med det och tack för ditt genomarbetade och seriösa svar!

    Lustigt att du nämner den boken för jag köpte den faktiskt nu under bokrean senast och har läst delar av den. Tyvärr tycker jag att den använder ett rätt fånigt språk ibland vilket har fått mig att tappa suget på den. Men jag får väl ge det ett nytt försök Glad

  • Anonym (EnFru)

    Jag håller helt med om språk och ordvalet i boken, det blir lite för mycket emellanåt och svårt att ta till sig. Men det som är bra med att knyta an till den boken, när man ska prata om sex är att den på har ett icke "porrigt" angreppssätt (om man har lätt att tolka annat än bara missionären som porrigt om du är med på hur jag menar) om att njuta av livet och kroppen, och är skriven för att uppmuntra kvinnor och män till nya höjder av njutning. 

    Hur vi kom fram till att stimulera prostatan minns jag inte riktigt. Jag tror det hängde ihop med en bok jag lånade och läste för ett par år sedan som visade mig som tjej lite olika sätt att variera mina smekningar för honom, och som jag sa att jag kunde prova om han ville. Och att jag nämnde att prostatan omnämns som killens G-punkt, och jag provade lite lätt att trycka och massera området från utsidan, mellan pung och anus. Min man gillade det och på den vägen är det. Han är duktig på att säga vad han tycker känns skönt och jag är lyhörd och provar. Jag tror att lite det omvända råder här. Jag vill väldigt mycket mer upptäcka nya höjder av njutning för jag inser att det som tjej finns mycket att hämta här, medan min man nog är ganska nöjd men inte avig till när jag föreslår "förbättringar".

    Jag tror inte du behöver dra slutsatsen att bara för att tjejen inte själv vill bli masserad därikring att det motsatta skulle gälla per automatik. Min man har tyckt att han ska prova lite, eftersom han själv gillar det och tänker att samma gäller för mig och han vill unna mig det. Men det fungerar inte alls för mig. Jag vet att många tjejer upplever att det är extra skönt om man stimulerar även därigenom, men jag har fullt upp med att fokusera på g-punkt och klitoris så en beröring där stör bara ut mina andra signaler. I framtiden kanske det är ett steg att testa, men nu är jag fullkomligt nöjd med att ha styrt in mannens beröring åt det håll jag tycker om. Så jag säger direkt nej när han gjorde det.

  • Anonym (Gaby)

    Jag var rätt anti att göra så på killen, tyckte det kändes äckligt, rädd för bajs... Men när jag märkte hur mycket han njuter av stimulans mellan pung och rumpa så blev det så att jag ofta masserade där. Och efter ett tag lite längre bak... Och längre bak... Och en dag slank fingret in. När jag märkte hur mycket han gillar det blev jag också upphetsad. Och det är en helt ny känsla att känna hans anus krampa runt mitt finger när han kommer, det är väldigt sexigt och känns som att jag får samma upplevelse som han känner i sin kuk när vi har sex och jag kommer. Låter fånigt kanske men känns som att det fört oss närmare i sexet, att vi delar samma upplevelser liksom.

  • Ben66

    Den som ger massage kan ju alltid använda en kondom på fingret eller en gummihandske och glidmedel Drömmer

  • Anonym (Spännande)
    Anonym (EnFru) skrev 2015-07-09 16:54:08 följande:

    Jag förstår att det kan vara ett känsligt ämne att ta upp, speciellt om din flickvän inte är så mycket för sexuellt experimenterande. Och från att inte gjort något alls till att använda strap on (som nog lätt för tankarna åt annan "typ" av sex), är steget ganska stort.

    Mitt förslag är att precis som du säger glömma strap on just för tillfället (vad du fantisterar och tänker på under tiden är ju en annan sak ), och istället fokusera på att du gärna vill höja njutningen (för er båda) och att du läst att killars G-punkt är just prostatan. Min kille älskar den massagen men vill absolut inte att jag ska sticka in hela fingret, men att bara trycka mellan pung och anus, massera det området ger också skön effekt. Eller bara föra in lite av fingret. Jag tänker att om du börjar närma dig lite stegvis, och att du förmedlar att den bakomliggande anledningen är förhöjd njutning är det kanske lättare.

    För vem ville inte göra det så skönt som möjligt för sin partner och uppleva nya dimensioner tillsammans. 

    För att få med tjejen tror jag verkligen det är viktigt att du går varsamt fram och får med henne lite steg för steg i små saker som höjer njutningen. Du behöver inte ens säga att du testat det själv utan föreslå små steg i rätt riktning och visa att du verkligen tycker om det, och sen gå vidare. 

    Du kan ju alltid köpa Ylva Franzens bok "Orgasmera mera", om du vill ha något att knyta an ditt uppvaknade intresse till på ett naturligt sätt. Att du är intresserad av både hennes och din njutning och hur ni tillsammans kan fördjupa den.

    Lycka till


    Har du nått hans prostata inifrån då? Har han fått orgasm av prostatastimulansen eller har det bara förhöjt njutningen?
  • Anonym (Spännande)
    Anonym (Gaby) skrev 2015-07-11 15:14:08 följande:

    Jag var rätt anti att göra så på killen, tyckte det kändes äckligt, rädd för bajs... Men när jag märkte hur mycket han njuter av stimulans mellan pung och rumpa så blev det så att jag ofta masserade där. Och efter ett tag lite längre bak... Och längre bak... Och en dag slank fingret in. När jag märkte hur mycket han gillar det blev jag också upphetsad. Och det är en helt ny känsla att känna hans anus krampa runt mitt finger när han kommer, det är väldigt sexigt och känns som att jag får samma upplevelse som han känner i sin kuk när vi har sex och jag kommer. Låter fånigt kanske men känns som att det fört oss närmare i sexet, att vi delar samma upplevelser liksom.


    Han får orgasm genom att du stimulerar hans prostata alltså? Fick du försöka många gånger innan det gick för honom? Hur lång stimulans krävs det varje gång innan han når orgasm? 
  • Hårfagre

    Jag har kanske osedvanlig tur, men min kk både fistar mig och använder Strapon på mig. I bägge tillfällena var det jag som föreslog det och hon var med på noterna. Det är underbart skönt att få 'kliva in i' den mer passiva rollen tycker jag. Stå på alla fyra medan hon knullar mig varsamt men taktfast.

  • Tadeus

    Det här är en gammal dröm som jag har. Men min fru lär aldrig gå med på det. Hon tycker att allt som är med anusen att göra är äckligt och ofräsch.
    Synd, för att man lever bara en gång Rynkar på näsan

Svar på tråden Strap on