• Gert
    Äldre 11 Jul 15:24
    60338 visningar
    215 svar
    -3 +2
    215
    60338

    Sverige har flest våldtäkter i Europa. Vad beror det på?

    Sverige har inte den så smickrande förstaplatsen i Europa när det kommer till rapporterade våldtäkter och vi har tredjeplatsen i VM i våldtäkter.

    Vad beror det här på tror ni?

    www.wonderslist.com/10-countries-highest-rape-crime/

    www.ibtimes.co.uk/top-5-countries-highest-rates-rape-1434355

    Jag kan inte undgå att notera att det bara är mångkulturella västerländer som Sverige, Frankrike, Storbritannien, Tyskland, USA och Kanada som är med på 10 i topp listan. Övriga är U-länder som Sydafrika, Indien, Sri Lanka och Etiopien.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Sverige har flest våldtäkter i Europa. Vad beror det på?
  • 121110­98
    Äldre 12 Jul 23:21
    Gert skrev 2015-07-11 15:24:52 följande:

    Sverige har inte den så smickrande förstaplatsen i Europa när det kommer till rapporterade våldtäkter och vi har tredjeplatsen i VM i våldtäkter.

    Vad beror det här på tror ni?

    www.wonderslist.com/10-countries-highest-rape-crime/

    www.ibtimes.co.uk/top-5-countries-highest-rates-rape-1434355

    Jag kan inte undgå att notera att det bara är mångkulturella västerländer som Sverige, Frankrike, Storbritannien, Tyskland, USA och Kanada som är med på 10 i topp listan. Övriga är U-länder som Sydafrika, Indien, Sri Lanka och Etiopien.


    www.expressen.se/nyheter/kvinna-hittad-dod--svensk-man-ar-gripen/
  • Äldre 13 Jul 01:46
    +1

    Det påminner om så många andra artiklar från samma typ av tidningar, där det hänger ut den etniska Svenska mannen som våldtäktsman men där det i majoriteten av dessa fall visar sig vara en invandrare/asylsökande.

    Vi har ett tydligt exempel för inte allt för längesedan där samma tidningar skrev "8 Svenska män gripna för våldtäkt på Finlandsfärja" men som tillslut visade sig vara som så många gånger förr 8 "Somalier" som våldtagit en Svensk kvinna en hel natt, varav en hade fått Svenskt uppehållstillstånd och de övriga 7 var här och sökte asyl. Inte allt för långt innan det så hade vi Sveriges värsta våldtäkt i historien, där 8 Afghanska män lurade en Svensk kvinna till ett asylboende där de våldtog henne i över 12h. 

    När man pratar om brottsstatistik skall denna alltid omvandlas till per capita för att få en sån tydlig och rättvis bild som möjligt, men i detta fall behövs inte ens det göras för invandrare är totalt överrepresenterade i all brottsstatistik så man behöver ej omvandla denna statistik till capita, framför allt när det kommer till just Överfallsvåldtäkter eller våldtäkter i över huvud taget. Våldtäkter där kvinnan våldtagits till döds domineras även dessa fall av invandrare framför allt de med Somalisk bakgrund eller från Mellanöstern. Så frågan är hur många fler kvinnor som skall få sina liv förstörda eller i värsta fall våldtas till döds innan även ni PK folk med eran bisarra verklighetsuppfattning ska börja inse hur uppenbara samhällsproblem denna massinvandring har medfört och som speglar sig i statistiken, fakta och dagliga händelser? Framför allt när majoriteten som kommer hit är muslimer som har en kvinnosyn som speglar sig i just våldtäktsstatistiken.

    Sedan läste jag något inlägg här som löd något om att alla våldtäkter som begås i hemmen utförs av etniska Svenska män. Vilket är det mest bisarra jag läst, säg det till alla muslimska kvinnor som idag i Sverige lever i skräck för sina män, som i sin religion kan behandla kvinnan som han vill och med rädsla för hedersrelaterat våld från sin egen familj eller släktingar så vågor hon ej anmäla honom.

  • Äldre 13 Jul 02:39
    Gert skrev 2015-07-12 10:22:13 följande:
    Hur förklarar du att Tyskland, USA, Kanada, Frankrike, Storbritannien finns med i 10 i topp? Alla dessa länder är stora mångkulturella länder.

    Angående sharialagar så lär väl det komma i sinom tid till Europa också. 
    Och där har vi pudels kärna, kunde du inte bara säga det från första början Gert?

    Vi frågade vad din agenda var: "Inget"
    Vi frågade din vad svaret på din retoriska fråga var: "Vet inte"

    Men sen så kommer staplarna med asylsökande. Snälla, håll dig till Flashback, där kan ni hålla samma diskussion 50 000 gånger, vi är på Familjeliv för vi är trött på sånt trams!
  • Muslim­sktjej
    Äldre 13 Jul 06:06
    Realisten08 skrev 2015-07-13 01:46:13 följande:

    Det påminner om så många andra artiklar från samma typ av tidningar, där det hänger ut den etniska Svenska mannen som våldtäktsman men där det i majoriteten av dessa fall visar sig vara en invandrare/asylsökande.

    Vi har ett tydligt exempel för inte allt för längesedan där samma tidningar skrev "8 Svenska män gripna för våldtäkt på Finlandsfärja" men som tillslut visade sig vara som så många gånger förr 8 "Somalier" som våldtagit en Svensk kvinna en hel natt, varav en hade fått Svenskt uppehållstillstånd och de övriga 7 var här och sökte asyl. Inte allt för långt innan det så hade vi Sveriges värsta våldtäkt i historien, där 8 Afghanska män lurade en Svensk kvinna till ett asylboende där de våldtog henne i över 12h. 

    När man pratar om brottsstatistik skall denna alltid omvandlas till per capita för att få en sån tydlig och rättvis bild som möjligt, men i detta fall behövs inte ens det göras för invandrare är totalt överrepresenterade i all brottsstatistik så man behöver ej omvandla denna statistik till capita, framför allt när det kommer till just Överfallsvåldtäkter eller våldtäkter i över huvud taget. Våldtäkter där kvinnan våldtagits till döds domineras även dessa fall av invandrare framför allt de med Somalisk bakgrund eller från Mellanöstern. Så frågan är hur många fler kvinnor som skall få sina liv förstörda eller i värsta fall våldtas till döds innan även ni PK folk med eran bisarra verklighetsuppfattning ska börja inse hur uppenbara samhällsproblem denna massinvandring har medfört och som speglar sig i statistiken, fakta och dagliga händelser? Framför allt när majoriteten som kommer hit är muslimer som har en kvinnosyn som speglar sig i just våldtäktsstatistiken.

    Sedan läste jag något inlägg här som löd något om att alla våldtäkter som begås i hemmen utförs av etniska Svenska män. Vilket är det mest bisarra jag läst, säg det till alla muslimska kvinnor som idag i Sverige lever i skräck för sina män, som i sin religion kan behandla kvinnan som han vill och med rädsla för hedersrelaterat våld från sin egen familj eller släktingar så vågor hon ej anmäla honom.


    Du har aldrig tänkt på varför man skrev "svenska män" va?

    Skulle du åka till Kina och skjuta några personer där så kommer det stå "svensk man sköt personer i Kina" på Aftonbladet osv.
    Skjuter du däremot några personer här i Sverige så har svensk media ingen anledning till att kalla dig för "svensk man", eftersom brottet begicks i Sverige ändå. Det är liksom inte intressant i det sammanhanget.

    När det gäller mordet på Lisa Holm t.ex så skrev man hela tiden att de misstänkta var från Litauen.

    Vem gav dig rätten förresten att som man tala om för andra om hur JAG och andra muslimska kvinnor har det?
    Du drabbas inte av kvinnohat, du har inte tolkningsföreträde. Du är INTE rätt person att tala om vad "alla muslimska kvinnor i Sverige känner", utan det är kvinnorna själva som ska tala om det.

    Din kvinnosyn är vidrig, ska man ignorera svenska kvinnor som blir våldtagna av sina svenska män bara för att det finns muslimska kvinnor som drabbas av samma sexism?
    Jag antar att du är singel..
  • Muslim­sktjej
    Äldre 13 Jul 06:11
    Realisten08 skrev 2015-07-13 01:46:13 följande:

    Det påminner om så många andra artiklar från samma typ av tidningar, där det hänger ut den etniska Svenska mannen som våldtäktsman men där det i majoriteten av dessa fall visar sig vara en invandrare/asylsökande.

    Vi har ett tydligt exempel för inte allt för längesedan där samma tidningar skrev "8 Svenska män gripna för våldtäkt på Finlandsfärja" men som tillslut visade sig vara som så många gånger förr 8 "Somalier" som våldtagit en Svensk kvinna en hel natt, varav en hade fått Svenskt uppehållstillstånd och de övriga 7 var här och sökte asyl. Inte allt för långt innan det så hade vi Sveriges värsta våldtäkt i historien, där 8 Afghanska män lurade en Svensk kvinna till ett asylboende där de våldtog henne i över 12h. 

    När man pratar om brottsstatistik skall denna alltid omvandlas till per capita för att få en sån tydlig och rättvis bild som möjligt, men i detta fall behövs inte ens det göras för invandrare är totalt överrepresenterade i all brottsstatistik så man behöver ej omvandla denna statistik till capita, framför allt när det kommer till just Överfallsvåldtäkter eller våldtäkter i över huvud taget. Våldtäkter där kvinnan våldtagits till döds domineras även dessa fall av invandrare framför allt de med Somalisk bakgrund eller från Mellanöstern. Så frågan är hur många fler kvinnor som skall få sina liv förstörda eller i värsta fall våldtas till döds innan även ni PK folk med eran bisarra verklighetsuppfattning ska börja inse hur uppenbara samhällsproblem denna massinvandring har medfört och som speglar sig i statistiken, fakta och dagliga händelser? Framför allt när majoriteten som kommer hit är muslimer som har en kvinnosyn som speglar sig i just våldtäktsstatistiken.

    Sedan läste jag något inlägg här som löd något om att alla våldtäkter som begås i hemmen utförs av etniska Svenska män. Vilket är det mest bisarra jag läst, säg det till alla muslimska kvinnor som idag i Sverige lever i skräck för sina män, som i sin religion kan behandla kvinnan som han vill och med rädsla för hedersrelaterat våld från sin egen familj eller släktingar så vågor hon ej anmäla honom.


    Du borde förresten läsa på lite om hederskultur, ett tips.
  • Notetu­r Nomen
    Äldre 13 Jul 06:25
    Realisten08 skrev 2015-07-13 01:46:13 följande:

    Det påminner om så många andra artiklar från samma typ av tidningar, där det hänger ut den etniska Svenska mannen som våldtäktsman men där det i majoriteten av dessa fall visar sig vara en invandrare/asylsökande.

    Vi har ett tydligt exempel för inte allt för längesedan där samma tidningar skrev "8 Svenska män gripna för våldtäkt på Finlandsfärja" men som tillslut visade sig vara som så många gånger förr 8 "Somalier" som våldtagit en Svensk kvinna en hel natt, varav en hade fått Svenskt uppehållstillstånd och de övriga 7 var här och sökte asyl. Inte allt för långt innan det så hade vi Sveriges värsta våldtäkt i historien, där 8 Afghanska män lurade en Svensk kvinna till ett asylboende där de våldtog henne i över 12h. 

    När man pratar om brottsstatistik skall denna alltid omvandlas till per capita för att få en sån tydlig och rättvis bild som möjligt, men i detta fall behövs inte ens det göras för invandrare är totalt överrepresenterade i all brottsstatistik så man behöver ej omvandla denna statistik till capita, framför allt när det kommer till just Överfallsvåldtäkter eller våldtäkter i över huvud taget. Våldtäkter där kvinnan våldtagits till döds domineras även dessa fall av invandrare framför allt de med Somalisk bakgrund eller från Mellanöstern. Så frågan är hur många fler kvinnor som skall få sina liv förstörda eller i värsta fall våldtas till döds innan även ni PK folk med eran bisarra verklighetsuppfattning ska börja inse hur uppenbara samhällsproblem denna massinvandring har medfört och som speglar sig i statistiken, fakta och dagliga händelser? Framför allt när majoriteten som kommer hit är muslimer som har en kvinnosyn som speglar sig i just våldtäktsstatistiken.

    Sedan läste jag något inlägg här som löd något om att alla våldtäkter som begås i hemmen utförs av etniska Svenska män. Vilket är det mest bisarra jag läst, säg det till alla muslimska kvinnor som idag i Sverige lever i skräck för sina män, som i sin religion kan behandla kvinnan som han vill och med rädsla för hedersrelaterat våld från sin egen familj eller släktingar så vågor hon ej anmäla honom.


    Orkar inte svara på hela ditt inlägg men måste ändå fråga; var i tråden står det att ALLA våldtäkter begås av svenska män i hemmet? Det vågar jag påstå att ingen någonsin skulle hävda. Vilket ju då gör din comeback på det påståendet väldigt märkligt. En så kallad halmgubbe.
  • Äldre 13 Jul 10:55

    Nu har jag inte läst allting, men ni schabblar bort ämne redan från början. Vi har inte enormt många begångna våldtäkter i Europa, det vet nämligen inte någon hur många det är. Vi har många ANMÄLDA per capita. Detta kan faktiskt, hur skruvat det än låter, vara en positiv effekt. Det är nämligen så att våldtagna har en tendens att inte anmäla, det är ett av brotten som har enormt mörkertal. Vi har en väldigt framgångsrik kvinnorörelse i Sverige och med bakgrund av det vågar fler träda fram och berätta om brotten. Så att vi har många anmälda per capita behöver inte betyda så mycket. Att sedan andra länder med hög jämställdhet är med på listan är därmed inte heller förvånande.

    Ni kan sannolikt väldigt lite om brottsstatistiken, men den absolut vanligaste formen av våldtäkt sker bakom slutna dörrar och gärningsman och offer känner varandra. En klassiker är våldtäkten efter en fest med mycket alkohol. Överfallsvåldtäkter är inte så vanliga som människor tror. Att det skulle bero på invandring är rent trams. Jag känner ett antal kvinnor som blivit utsatta för övergrepp och jag finner ingen röd tråd vad gäller gärningsmännens nationalitet. Det är bara ett rasistiskt önsketänkande. Sedan finns det naturligtvis våldtäktsmän som invandrat, precis som att det finns sådana som är födda här.

    Jag säger att vi egentligen inte kan dra några särskilda slutsatser utifrån dessa data, då vi inte vet hur det ser ut med mörkertalet i form av oanmälda brott i olika länder. Rent vetenskapligt vet vi inte ett skit, förutom att många anmäler. Om det beror på positiva effekter, såsom en stark kvinnorörelse, eller om det beror på fler brott som inträffar här... Det kan vi faktiskt inte veta.


    Är inte det här Stockholms reningsverk?
  • 121110­98
    Äldre 13 Jul 11:47
    Gert skrev 2015-07-11 15:24:52 följande:

    Sverige har inte den så smickrande förstaplatsen i Europa när det kommer till rapporterade våldtäkter och vi har tredjeplatsen i VM i våldtäkter.

    Vad beror det här på tror ni?

    www.wonderslist.com/10-countries-highest-rape-crime/

    www.ibtimes.co.uk/top-5-countries-highest-rates-rape-1434355

    Jag kan inte undgå att notera att det bara är mångkulturella västerländer som Sverige, Frankrike, Storbritannien, Tyskland, USA och Kanada som är med på 10 i topp listan. Övriga är U-länder som Sydafrika, Indien, Sri Lanka och Etiopien.


    www.djurensratt.se/vara-fragor/djur-i-livsmedelsindustrin/grisar
  • Äldre 13 Jul 13:41

    Jag vill påstå att det främst beror på två saker:
    1) En, relativt sett, hög benägenhet att anmäla våldtäkt
    2) Det faktum att allt sexuellt umgänge med någon under 15 år, oavsett hur frivilligt det är, klassas som våldtäkt - en i min mening trist sammanblandning av begreppen.

  • Gert
    Äldre 13 Jul 14:19
    Holabalola skrev 2015-07-13 02:39:23 följande:
    Och där har vi pudels kärna, kunde du inte bara säga det från första början Gert?

    Vi frågade vad din agenda var: "Inget"
    Vi frågade din vad svaret på din retoriska fråga var: "Vet inte"

    Men sen så kommer staplarna med asylsökande. Snälla, håll dig till Flashback, där kan ni hålla samma diskussion 50 000 gånger, vi är på Familjeliv för vi är trött på sånt trams!
    Det står klart och tydligt i TS.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
Svar på tråden Sverige har flest våldtäkter i Europa. Vad beror det på?